DeLo skrev 2015-08-31 20:22:32 följande:
Hur hamnade barnet i busken? Känns väldigt överdrivet att börja skrika lungorna av sig för ett kattbett men det är ju min tanke..
Men nej, jag skulle faktiskt inte gå förbi ett barn som gråter sådär om jag nu stötte på en sådan situation men skulle det vara jag med hunden så vet jag inte riktigt hur jag skulle göra om hunden och katten fortfarande vill attackera varandra. Skulle däremot inte sprungit iväg. Förstår inte varför man ska springa iväg?
Om det nu var så att katten gick på hunden och hunden var kopplad och gjorde inget utfall mot hunden men barnet ändå blev skadat, skulle du då anklaga hundägaren ändå? Kanske skett hundägaren innan och därför hon valde att undvika allt och inte stanna kvar.
Hoppas det gick bra för både barn som katt.
Hund kommer, h*n skyddar katten och backar, hamnar i busken och blir biten i samband med detta.
Jag har blivit biten av en katt när jag var 18, där katten blev väldigt skrämd.
Och jag inte kunde släppa den, då det skulle innebära fara för dennes liv.
Och kan lova dig att 4 huggtänder in i handen, och allt vad katten orkar.
Gör otroligt ont.
Hunden kom snett bakifrån, och hördes tydligen lite före.De vände sig om, och sen gick det fort.
Har sett såna här situationer många gånger under mitt liv, med andra katter och hundar som kommer ihop.
Där katten ofta springer om en stor och aggressiv avancerande hund kommer.
Är aggressiv hund som semi-avancerar, så stannar katten om försvarar sig och går inte till attack.
Att katt attackerar hund, är lite ovanligare.
Och oftare då mindre hundar som inte riktigt går på.
Enda undantaget jag vet om, är denna.
Där en aggressiv avancerande hund, blir attackerad av en katt.