• klyban

Ett normalt beteende att lämna ett barn gallskrikandes i busken och blödande?

Barnen var ute och gick med katten, en hundägare hade sin hund lös gick till attack mot katten.
    Katten bet den ena barnet, då den försökte skydda katten från hunden.
    Var av katten bet i handen.
    Och barnet började skrika allt vad h*n orkade.

Hundägaren bara gick därifrån utan titta till barnet.
    Som låg i buskarna och rann massor av blod ur handen, och gallskrek fortfarande när jag kom dit.
    Hundägaren var som bortblåst, personen måste ha sprungit därifrån.
    Då ytorna är stora just här, och tidsmässigt så kan inte kvinnan med hunden gått denna sträcka utan man sett henne.

Är det nån mening att polisanmäla?
    Men antar brist på empati inte är ett brott i sig.
    Och som jag fått återförklarat förloppet, så kan hundägaren inte heller vetat om h*n blev biten av katten eller hunden.
    Då h*n bara skrek att h*n hade blivit biten.
    Men bara avvek från platsen hastigt.

Så nu ska det spanas efter hundar ikväll, och stackars den hundägare om jag får i tag på henne.
    Då kommer det bli en hårblåst utan dess like.
    Undra om man verkligen lämnar ett barn på detta sättet.

Och sista frågan, är det normalt att lämna ett barn i en buske, blödande och gallskrikande?

• Svar på tråden Ett normalt beteende att lämna ett barn gallskrikandes i busken och blödande?
  • klyban
    Anonym (;) skrev 2015-09-01 06:44:50 följande:
    Någon som varken är barnets förälder eller anser att barnets egen katt bitit det är nöd?

Så du menar att en hundägare ska avvika då den inte ens kan skapat sig en uppfattning om hunden bitit eller inte.
    Då barnet skrek jag har blivit biten.
    Sen i sig är inte situationen en nöd på liv och död, var det detta du inbilla dig?
    Jag vet inte med dig, men jag hade då aldrig avvikit från platsen hastigt, om jag hade hört ett barn gallskrika.
    Verkar som  du har just den där rätta empatin, och ser den bästa lösningen att bara gå därifrån.
    Vem vet, kanske karman kommer till dig en dag, och lämnar dig eller dina närmast till sitt öde utan att bry sig.

• Anonym (Sjuk!)

Nej det är inte normalt. Hon måste vara störd. Hade det varit jag hade jag såklart stannat och sett till att ringa mamma/pappa och sen förklarat vad som hänt. Sen har man ansvar för sin hund/katt så är min hund en katthatare håller jag den såklart ifrån katten och barnen.

• Anonym (;)
    klyban skrev 2015-09-01 06:54:14 följande:

Så du menar att en hundägare ska avvika då den inte ens kan skapat sig en uppfattning om hunden bitit eller inte.

Då barnet skrek jag har blivit biten.

Sen i sig är inte situationen en nöd på liv och död, var det detta du inbilla dig?

Jag vet inte med dig, men jag hade då aldrig avvikit från platsen hastigt, om jag hade hört ett barn gallskrika.

Verkar som  du har just den där rätta empatin, och ser den bästa lösningen att bara gå därifrån.

Vem vet, kanske karman kommer till dig en dag, och lämnar dig eller dina närmast till sitt öde utan att bry sig.

Mina närmaste hanterar sina egna kattbett.
  • Anonym (a)

Men du brukar ju anse att barn ska lämnas åt sig själva även i späd ålder, så vad är problemet?
    Eller gör du möjligen skillnad på dina barn och andras ungar.
    Du sa något om karma. 

• klyban
    Anonym (;) skrev 2015-09-01 07:19:02 följande:
    Mina närmaste hanterar sina egna kattbett.
    Jaha, och?
    Knappast vad frågan är, eller hur

Och det med att hundägaren avvek från plats, utan att försäkra sig om att det inte var hunden som bet.
    Låter det som rätt agerat?
    Eller så man ska göra kanske, bara dra om man gjort nått fel.
    Men får väl hoppas karman kommer till dig en dag.
  • klyban
    Anonym (a) skrev 2015-09-01 07:28:56 följande:
    Men du brukar ju anse att barn ska lämnas åt sig själva även i späd ålder, så vad är problemet?
    Eller gör du möjligen skillnad på dina barn och andras ungar.
    Du sa något om karma. 

Så många gånger jag förklarat i den tråden, och du än inte fattat.
    Skrämmande!

Berätta gärna vad det är för skillnad?
    Jag hade då aldrig lämnat ett barn som börjat skrika så.
    Inte heller en vuxen hade jag lämnat, utan fråga vad som hade hänt och om personen behöver hjälp.
    Hade som någon sa ovan, kollat upp vad som hade hänt.
    Och sen ringt till föräldrar, om det visat sig om det hade behövts.

Kanske karma ska komma till dig, som antyder att hundägaren gjort rätt val genom avvika från platsen hastigt och inte ens kolla om det var hunden som bet ens.
    Personligen är inte jag så empatibefriad.
    Är du?

• Anonym (B)
    klyban skrev 2015-08-30 14:24:56 följande:

Barnen var ute och gick med katten, en hundägare hade sin hund lös gick till attack mot katten.

Hundägaren bara gick därifrån utan titta till barnet.
    Som låg i buskarna och rann massor av blod ur handen, och gallskrek fortfarande när jag kom dit.
    Hundägaren var som bortblåst, personen måste ha sprungit därifrån.
    Då ytorna är stora just här, och tidsmässigt så kan inte kvinnan med hunden gått denna sträcka utan man sett henne.

Är det nån mening att polisanmäla?
    Men antar brist på empati inte är ett brott i sig.
    Och som jag fått återförklarat förloppet, så kan hundägaren inte heller vetat om h*n blev biten av katten eller hunden.
    Då h*n bara skrek att h*n hade blivit biten.
    Men bara avvek från platsen hastigt.

Så nu ska det spanas efter hundar ikväll, och stackars den hundägare om jag får i tag på henne.
    Då kommer det bli en hårblåst utan dess like.
    Undra om man verkligen lämnar ett barn på detta sättet.

Och sista frågan, är det normalt att lämna ett barn i en buske, blödande och gallskrikande?

Hej!

Jag skulle vilja påstå att det inte är normalt att lämna ett barn i det skicket som du beskrev.

Dock vet jag inte om det är någon mening att polisanmäla.
  • klyban
    Anonym (B) skrev 2015-09-01 11:49:34 följande:
    Hej!

Jag skulle vilja påstå att det inte är normalt att lämna ett barn i det skicket som du beskrev.

Dock vet jag inte om det är någon mening att polisanmäla.

Håller med, var mest tänkt som en fråga.
    Men blev inte riktigt så.

• Anonym (Åhhh)

Okej, dåligt språk har nått en ny nivå!

"Varav" nu inte bara i fel sammanhang utan även särskrivet!! Grattis!

Och on topic, nej jag skulle inte lämna ett barn som blivit skadat så. Men man vet ju aldrig hur den personen tänkte. Kanske var bäst att gå iväg med hunden innan katten tog livet av ungen.

• Ascendere
    "

"

Totalt obegriplig mening, vad hände egentligen? 
    Katten försökte skydda katten från hunden?
    Har aldrig sett så många syftningsfel och grammatiska kullerbyttor i så lite text...

Svar på tråden Ett normalt beteende att lämna ett barn gallskrikandes i busken och blödande?