• Zimba78

Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?

Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.

• Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?
  • NessaS
    FamMorrhår skrev 2015-10-09 08:59:30 följande:

Pustar tyvärr inte ut än. Fortsatt lite blodiga flytningar. Nu å då. Ringde bm vid första men de enda hon sa typ att om jag skulle börja blöda jätte mkt å få ont så akuten. Nå ul lät ej aktuellt. Hade känns skönt. Känns som att jag inte vet vad jag ska tro..

Berätta om de där rödkål å bikarbonat, vad skjutton är de? :-P inte direkt vetenskapligt kan jag tro men kanske kul?

Usch, hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt!! Saken är ju den att vissa kvinnor blöder som "vanlig mens" under hela graviditeten, känner bokstavligen en som inte ens visste att hon var gravid förrän värkarna började, då hon blödde en gång i månaden precis som vanlig mens under hela graviditeten. Snacka om chocken hon och sambon fick när hon fick värkar och de var tvungna att från akuten in på förlossning...Så hoppas att det är en sådan kvinna du också är, bara någon blödning, men inget allvarligt!!
  • Anonym (Hoppas på en trea)

Jag har kurrig mage och är svullen, haft en strimma blod seg flytning hoppas att detta är goda tecken på en graviditet vi längtar hela familjen!!

• FamMorrhår

[quote=75855866][quote-nick]NessaS skrev 2015-10-09 17:29:05 följande:[/quote-nick]Usch, hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt!! Saken är ju den att vissa kvinnor blöder som "vanlig mens" under hela graviditeten, känner bokstavligen en som inte ens visste att hon var gravid förrän värkarna började, då hon blödde en gång i månaden precis som vanlig mens under hela graviditeten. Snacka om chocken hon och sambon fick när hon fick värkar och de var tvungna att från akuten in på förlossning...Så hoppas att det är en sådan kvinna du också är, bara någon blödning, men inget allvarligt!![/

Ja jag hoppas de jag å. De är som lite till å från. Men jag hoppas de är ofarligt och att liten mår bra! Vi längtar ju efter h*n!

Går inte å dölja längre heller så folk vet ju nu... Hoppas jag slipper säga att näe..

• Zimba78

Har ni börjat med mammakläder? Kommer inte ihåg vilken vecka jag var i förra gången när jag började med mammabyxor, men redan nu känns byxorna tajta över mage

• Tallbarr12
    Zimba78 skrev 2015-10-11 22:34:15 följande:

Har ni börjat med mammakläder? Kommer inte ihåg vilken vecka jag var i förra gången när jag började med mammabyxor, men redan nu känns byxorna tajta över mage

Oh ja! Klarade mig till v 6 med gummisnodd i byxorna, sen köpte jag ett par med resår istället för framfickor (så ingen stor mudd). Har köpt första med mudd med, men måste lägga upp dom innan jag kan ha dom.

Började lika tidigt med mammabyxor i första graviditeten. Blir svullen och stor om magen tidigt helt enkelt.
  • FamMorrhår

Svullen mage här med meeen klarar byxorna än eller iaf vissa.. Mjukisar å leggings....

Men alltså brösten ser ju redan typ redo ut- dom minns nog exakt vad som gäller....

Måste nog erkänna att jag har lite skräck att liten inte lever.. Små blödningar ju men alltså knte mer än lite på pappret... Borde vara ok men huu å gå åsså lever den kanske inte....

• Zimba78
    FamMorrhår skrev 2015-10-12 20:05:35 följande:

Svullen mage här med meeen klarar byxorna än eller iaf vissa.. Mjukisar å leggings....

Men alltså brösten ser ju redan typ redo ut- dom minns nog exakt vad som gäller....

Måste nog erkänna att jag har lite skräck att liten inte lever.. Små blödningar ju men alltså knte mer än lite på pappret... Borde vara ok men huu å gå åsså lever den kanske inte....

Fy, vad jobbigt. Har du någon undersökning inplanerad? Känner du dig gravid, molvärk eller illamående. Jag har kub om en vecka. Blir skönt att få besked.
  • Zimba78
    Tallbarr12 skrev 2015-10-12 06:27:21 följande:

Oh ja! Klarade mig till v 6 med gummisnodd i byxorna, sen köpte jag ett par med resår istället för framfickor (så ingen stor mudd). Har köpt första med mudd med, men måste lägga upp dom innan jag kan ha dom.

Började lika tidigt med mammabyxor i första graviditeten. Blir svullen och stor om magen tidigt helt enkelt.

Var köpte du byxorna med resår? Blir skönt att börja med mammakläder snart fast samtidigt kommer då alla se att man är gravid, när inte byxorna håller ihop magen ????
  • Tallbarr12
    Zimba78 skrev 2015-10-12 21:49:49 följande:
    Var köpte du byxorna med resår? Blir skönt att börja med mammakläder snart fast samtidigt kommer då alla se att man är gravid, när inte byxorna håller ihop magen ????
    Beställde från hm men finns liknande på zalando också.

Jag försöker dölja med större tröjor utanpå istället, men det är snart kört. Är i v 12 och speciellt på em/kväll börjar magen bli rätt uppenbar. Var på inskrivning idag och bm trodde först att jag var längre gången pga min svullna mage men gjorde vul i V8 och storleken var rätt då så det är ingen risk
  • Tallbarr12

Idag har jag varit på inskrivning och träffat en supergullig barnmorska. Fick rul-tid till 3/12.

Pratade även en del om förra förlossningen som var rätt tuff, så bestämde att vi ska diskutera kommande förlossningen redan i v 25 istället för v37 som dom brukar så jag känner mig tryggare och vi kan komma fram till i tid om jag känner att jag behöver prata med nån inför denna förlossningen. Känns bra.

Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?