• Zimba78

Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?

Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.

• Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?
  • Ev1l

Hej, hoppar in här jag med, plussade i går med andra barnet, mycket välkommet <3

• MålaMittHjärta

Hej hoppar in här, är i v 9 (8+0) med barn nummer två :) Vår son är född 12, så äntligen dags med ett syskon.

Har börjat känna av illamående, hade nästan inget med sonen och denna gången är det desto mer tyvärr. Ska bli spännande och se hur lika/olika dessa graviditeter är :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Blixtlås

Här platsar jag plussade idag med andra barnet, vet inte hur långt jag är tyvärr :-/ plockade ut spiralen den 7/10 och har inte haft mens (eller plus) därefter förren idag

• FamMorrhår

Välkommna!!!

Hur mår ni allihopa? Nån som gjort UL?

Jag är i v 17+5 nu men har inte UL förren 20+.. Surt för jag längtar faktiskt!

Tror jag börjat känna rörelser- 17+0 var dagen... Blev så paff.. Inte känt dagligen än men de blir väl.. <3

Men alltså sjukligt trötthet har drabbat mig... Helt galet.. Nu ska man väl vara pigg!?!

• Blixtlås
    FamMorrhår skrev 2015-11-30 20:16:37 följande:

Välkommna!!!

Hur mår ni allihopa? Nån som gjort UL?

Jag är i v 17+5 nu men har inte UL förren 20+.. Surt för jag längtar faktiskt!

Tror jag börjat känna rörelser- 17+0 var dagen... Blev så paff.. Inte känt dagligen än men de blir väl.. <3

Men alltså sjukligt trötthet har drabbat mig... Helt galet.. Nu ska man väl vara pigg!?!

Jag ska göra en vul/ul imorgon för att få ett hum om hur långt jag är. Kan vara allt mellan typ V5-10... När Jag ringde och bokade inskrivningssamtal idag sa bm åt mig att även boka ett tidigt ul. Så imorgon får vi se ärtan, och få svart på vitt att alla symptom och plusset inte är en dröm ????
  • Anonym (syskon)

Är nu i V 21 . Känner bebisen varje dag . Fick reda på att vi väntar en liten flicka . Men just nu har jag lågt järnvärde och behöver gå på kontroll lite oftare . Försöker äta men orkar inte riktigt . 

• MålaMittHjärta

Hej är i v 11+5, på måndag har vi ul och först då vågar vi berätta för familjen :)

Mår hyffsat, mår illa ganska ofta och har börjat få sprängande huvudvärk så irriterande.. Och såklart konstant trött :/

Vi kommer göra rul i slutet av jan, bokar tid nästa fredag när jag träffar min bm :)

• FamMorrhår

V 20 här... UL nästa vecka... Längtar som bara den nu... Bebis puffar x många dagligen så jag tvivlar ju inte längre i alla fall... Tom sambon har fått känna så han är nöjd haha..

• Stiffin
    NessaS skrev 2016-01-31 23:25:01 följande:

Hej ???? vad händer med alla här inne???

Jag är i 40+0 idag. Väntan är olidlig! :)
  • Anonym (syskon)

Är i v 29 nu . Tiden går snabbare nu än med storebror . Man hinner inte riktigt med har gått upp 4 kg . Mår fortfarande illa till och från . Inväntar just nu besked angående planerat ks . Då min förra förlossning inte var ett strålande minne ,  Huvudvärk har jag till och från . Har också nyligen ordnat med försäkringskassan och med afa försäkringar ang 10% i föräldrapengen .  

Har nyligen börjat tänka på vad jag borde ha med mig i förlossningsväskan .

• NessaS
    Stiffin skrev 2016-02-01 14:04:35 följande:
    Jag är i 40+0 idag. Väntan är olidlig! :)
    OMG!!! Jag är i v 26+4 och vi längtar redan jättemycket, så jag förstår er!!! Känner du inte något alls?
    Anonym (syskon) skrev 2016-02-02 02:34:12 följande:

Är i v 29 nu . Tiden går snabbare nu än med storebror . Man hinner inte riktigt med har gått upp 4 kg . Mår fortfarande illa till och från . Inväntar just nu besked angående planerat ks . Då min förra förlossning inte var ett strålande minne ,  Huvudvärk har jag till och från . Har också nyligen ordnat med försäkringskassan och med afa försäkringar ang 10% i föräldrapengen .  

Har nyligen börjat tänka på vad jag borde ha med mig i förlossningsväskan .

Jag tycker också att tiden går mycket snabbare nu än med storasyster. Har inte alls förberett något alls, bara försäkrat graviditeten och skickat in moderskapsintyg till F-kassan. Då jag var arbetslös med storasyster, vet jag inte riktigt hur detta går till med inkomst osv....Har arbetat 80% och sedan 1 januari gått upp till 100% tjänst. Vet ej vilket som räknas då enligt deras beräkningar...VABBAR just nu, så jag kommer nog att ringa F-kassan imorgon och kolla upp så allt blir rätt.
  • Anonym (syskon)

NessaS Jag tycker också att tiden går mycket snabbare nu än med storasyster. Har inte alls förberett något alls, bara försäkrat graviditeten och skickat in moderskapsintyg till F-kassan. Då jag var arbetslös med storasyster, vet jag inte riktigt hur detta går till med inkomst osv....Har arbetat 80% och sedan 1 januari gått upp till 100% tjänst. Vet ej vilket som räknas då enligt deras beräkningar...VABBAR just nu, så jag kommer nog att ringa F-kassan imorgon och kolla upp så allt blir rätt.

Jag fick ringa FK förra veckan då jag fick en löneökning , glömt att skriva in föräldrarledigt osv . Att ringa och fråga är betydligt smidigare än att sitta och titta på deras kortfilmer hur man skall skriva i allt . Deras handledare som ringer upp är mkt bättre .Det är ju all inkomst som skett inom 8 månader , så jag tror att du borde få högre än lägsta nivån nu .  Men som sagt jag är sen med allt nu . Fick beviljat KS denna graviditet pga psykologiska hinder . Men jag har en liten klasul i det om jag kommer in och är öppen 7-8 cm så finns det en möjlighet att jag faktiskt väljer föda vaginalt för att jag vill inte bli akut sövd . 

Har vabbat endel nu pga sonens astma och varit föräldrarledig m sonen för att han skall få lite extra tid med mig som ensambarn . . Ibland glömmer jag bort vilken vecka jag är i . Jag hinner inte riktigt med allt . De på FL tror att detta barn kommer födas lika tidigt som sonen 4 v för tidigt . Vilket innebär att jag inte har lång tid på mig att ordna det sista . 

• MålaMittHjärta

Går in i v 20 imorgon (19+0).
    Var på rul igår och det blir en pojke i slutet av juni/början på juli :)
    Har en pojke som blir 4 nästa månad så det blir väldigt bra ändå :)

Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?