• Zimba78

Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?

Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.

• Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?
  • Akaka

Tallbar: fy, inte kul. Hade du så förra gången också? Har hört alla varianter. Vissa som får foglossningsbesvär tidigt blir av med dem vid ca mitten av graviditeten och för andra håller det i sig. Du får gärna hålla oss uppdaterade:)

Boel: förstår att du är lycklig. Jag som tyckte det var jobbigt att vänta i två veckor:) nä, men det blir ju så att när man väl bestämt sig för att försöka så finns tankarna där hela tiden.

Idag har jag börjat må lite, lite illa. Inte så det stör, men det känns. Har gått en timmes promenad nu innan jag ska till jobbet. Jobbar till 21.00 ikväll och hoppas att jag kan hålla masken.

Hur har ni tänkt med att berätta för andra? Jag kan nog inte vänta till vecka 12 den här gången och känner ingen anledning till det heller. Jag har fast jobb, så det har ju ingen roll där. Och skulle något hända är det väl lika bra att folk vet att jag är ledsen. Men väntar några veckor till i alla fall.

• FamMorrhår

Tror inte jag håller det hemligt så länge.. Känns på nå vis bättre om folk förstår varför man är ledsen ifall de skiter sig...

Jobbar på sjukhus å med väldigt blandade patienter. Förra graviditeten avslöjade jag mig vecka 7-8 när jag började må illa och hade det jobbigt med att folk kräktes.. Så erhm vi får se hur se går denna gång...

Inget illamående ännu men lite skraj är jag för se börjar suga i magen ganska snabbt efter att jag ätit..

• Tallbarr12
    FamMorrhår skrev 2015-09-04 08:21:39 följande:

Är 25år. fyller 26 där i början på maj så vi får väl se om liten vill pricka min födelsedag haha. Hoppas liten tar en annan dag- för sin skull hihi..

Hade foglossning förra gången- hoppas jag slipper de denna gång... Hua. Annars var den graviditeten fin fin!

En annan fråga- räknar barnmorskorna alltid ut datum på en 28 dagars cykel? Oavsett vad man har

Men hörrni- hur normalt är de att vilja kolla syskonvagnar i v 6? Hahaha.. Men de är liksom de hag tänker på hehe..

Ja det verkar som att de alltid räknar på 28 dagars cykel, så eftersom jag har längre cykel men 14 dagar mellan äl och mens, så jag sa mensdatum 2 veckor före äl bara, även om den egentligen började några dagar innan... Jag ljög helt enkelt
  • Tallbarr12
    Akaka skrev 2015-09-04 10:41:54 följande:

Tallbar: fy, inte kul. Hade du så förra gången också? Har hört alla varianter. Vissa som får foglossningsbesvär tidigt blir av med dem vid ca mitten av graviditeten och för andra håller det i sig. Du får gärna hålla oss uppdaterade:)

Boel: förstår att du är lycklig. Jag som tyckte det var jobbigt att vänta i två veckor:) nä, men det blir ju så att när man väl bestämt sig för att försöka så finns tankarna där hela tiden.

Idag har jag börjat må lite, lite illa. Inte så det stör, men det känns. Har gått en timmes promenad nu innan jag ska till jobbet. Jobbar till 21.00 ikväll och hoppas att jag kan hålla masken.

Hur har ni tänkt med att berätta för andra? Jag kan nog inte vänta till vecka 12 den här gången och känner ingen anledning till det heller. Jag har fast jobb, så det har ju ingen roll där. Och skulle något hända är det väl lika bra att folk vet att jag är ledsen. Men väntar några veckor till i alla fall.

Jag hade foglossning från v 20 ungefär förra gången. Men flyttade i helgen och även om jag inte bar något så har jag stoppat in alla saker i köket och klättrat och och ned för kökspallen massor. Det är bättre nu efter vila, men inte helt bra.

Jag har också mått en gnutta illa idag, är första dagen jag känt av det. Absolut ingen fara, men räknar med att det blir mer framöver...

Vi har redan berättat för våra närmaste familjer och för min närmaste vän. Men de hjälpte till vid flytten allihop så hade varit svårt att dölja varför jag inte bar dessutom tycker jag det är skönt att de vet om graviditeten inte går vägen, det är så mycket lättare att berätta det då. Vi har försökt i nästan 1,5 år så de har vetat om att vi jobbat på syskon så det var väldigt mycket glädje när vi berättade att det äntligen hade gått vägen.
  • Boel
    NessaS skrev 2015-09-02 07:21:17 följande:

Hej hej!
    Hakar på här, vet inte riktigt hur långt gången jag är (har glömt hur man räknar) men vi tror jag blev gravid 16/8 (någon som vill hjälpa mig o räkna ut detta?). 
    Bebis är inte planerad, men vi är väldigt glada ändå. Har en dotter som denna månaden blir 4 år :)

Grattis!

Jag har också svårt för hur man räknar.
    Det känns fel att räkna ifrån sista mensens första dag, som de flesta appar gör.
    Vi har i princip samma äl-datum.
    Enligt appen är jag på 4 + 5, men egentligen, utifrån befruktningsdatumet, är jag i vecka 2 + 5.

Åh, vi har äntligen plussat. Förut kunde jag inte fokusera på någonting annat än att bli gravid, men nu kan jag inte fokusera på någonting annat än att komma förbi 12 veckor och inte få missfall.
    Har så svårt för att leva i nuet ibland!
  • Flerattälska

Hej, jag är 6+4 idag och har ett barn född 2012 sedan tidigare. Vi har inte berättat annat än för våra bästa vänner som också försöker bli gravida.

Vi har ett par missfall bakom oss och jag orkar inte med alla frågor, att berätta tråkiga nyheter eller folks ledsna blickar om det inte går vägen igen.

Har fått prova trombyl denna graviditet så jag håller tummarna för att det hjälper så att vi äntligen kan få vårt älskade lilla syskon till sonen

Ska få göra ul om två veckor för att se om allt ser bra ut :)

Mår rätt bra om jag äter var tredje timme men är trött på kvällarna och är rätt öm.

• Zimba78

Vi har börjat fundera på syskonvagn. Behöver man det eller kan man räkna med att en 2-åring klarar sig utan vagn. Vi bor ju i stan och har förts ett kvarter bort. Tror inte vi kommer satsa på syskonvagn...

• Tallbarr12

Lite mer illamående idag, käkar bananer och naturell yoghurt på löpande band för att hålla det borta...

Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?