Akaka skrev 2015-09-04 10:41:54 följande:
Tallbar: fy, inte kul. Hade du så förra gången också? Har hört alla varianter. Vissa som får foglossningsbesvär tidigt blir av med dem vid ca mitten av graviditeten och för andra håller det i sig. Du får gärna hålla oss uppdaterade:)
Boel: förstår att du är lycklig. Jag som tyckte det var jobbigt att vänta i två veckor:) nä, men det blir ju så att när man väl bestämt sig för att försöka så finns tankarna där hela tiden.
Idag har jag börjat må lite, lite illa. Inte så det stör, men det känns. Har gått en timmes promenad nu innan jag ska till jobbet. Jobbar till 21.00 ikväll och hoppas att jag kan hålla masken.
Hur har ni tänkt med att berätta för andra? Jag kan nog inte vänta till vecka 12 den här gången och känner ingen anledning till det heller. Jag har fast jobb, så det har ju ingen roll där. Och skulle något hända är det väl lika bra att folk vet att jag är ledsen. Men väntar några veckor till i alla fall.
Jag hade foglossning från v 20 ungefär förra gången. Men flyttade i helgen och även om jag inte bar något så har jag stoppat in alla saker i köket och klättrat och och ned för kökspallen massor. Det är bättre nu efter vila, men inte helt bra.
Jag har också mått en gnutta illa idag, är första dagen jag känt av det. Absolut ingen fara, men räknar med att det blir mer framöver...
Vi har redan berättat för våra närmaste familjer och för min närmaste vän. Men de hjälpte till vid flytten allihop så hade varit svårt att dölja varför jag inte bar

dessutom tycker jag det är skönt att de vet om graviditeten inte går vägen, det är så mycket lättare att berätta det då. Vi har försökt i nästan 1,5 år så de har vetat om att vi jobbat på syskon så det var väldigt mycket glädje när vi berättade att det äntligen hade gått vägen.