• MålaMittHjärta

IVF oktober 2015

Zamira skrev 2015-10-10 08:26:06 följande:
    Men wow, ja då blev det ju tidigare än tänkt, men vad skönt att det blev är det hållet :) Då sätter du tillbaka en dag efter mig(men du har en blasto va?), för vi kommer att göra ÄP på tisdag och ET på torsdag!
    Jo både jag och sambon var inställda på veckan efter så det var en positivt :)
    Blir en blasto, från frysen. Åh vad kul vi kommer nästan vara lika. :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-10 10:45:16 följande:
    Ja, att slippa vänta är skönt, för dagarna går så sakta tycker jag innan man kommer igång med IVFen :)
    Ja, så nu får vi hoppas på bättre lycka för oss båda!! :)
    Ja absolut :)
    Det värsta är väntan innan man får köra igång men ruvningen är jobbigast !!!!
  • MålaMittHjärta
    LaLinea skrev 2015-10-10 17:39:03 följande:

Är det någon som fick Suprefackt som slutspurutan?
    Från början vad det Ovitrelle som va planerad som slutspurutan, men igår efter VUL och blodprov fick jag samtal från kliniken och ordination till Suprefact.
    Är lite orolig nu eftersom jag läste att Suprefact i princip innebär att det kommer inte bli någon återföring :(

Tror faktiskt jag fick den som äggmognadsspruta vid min förra ivf och det blev faktiskt återföring av en blastocyst. Tyvärr slutade det i ett MA.
    Varför skulle det inte bli återföring av den sprutan?
  • MålaMittHjärta
    LaLinea skrev 2015-10-10 17:39:03 följande:

Är det någon som fick Suprefackt som slutspurutan?
    Från början vad det Ovitrelle som va planerad som slutspurutan, men igår efter VUL och blodprov fick jag samtal från kliniken och ordination till Suprefact.
    Är lite orolig nu eftersom jag läste att Suprefact i princip innebär att det kommer inte bli någon återföring :(

Läste lite noggrannare nu, var med i riskzonen för överstimulering (har varit i båda mina ivf:er) därför de väntade med återföring till dag 5 och byte sprutan till suprefackt sen fick jag lite ovitrell direkt efter äggplocket (plockade ut 32 ägg inte konstigt man var på riskzonen och ökad dos av gondal f)
    Men hoppas du slipper att bli överstimulerad!
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-10 18:12:43 följande:
    Ja ruvningen längtar jag inte efter, långa 16 dagar till TD! Men jag kommer testa på 10-11 igen, var då jag sist plussade, så är ful och testar innan igen.. Och kladdet med lutinus längtar jag inte till, sprutorna är ju himmelriket i jämförelse med det kladdet hehe!
    Ruvningen är psykisk terror deluxe! Men kommer ha mycket i skolan såg förhoppningsvis kommer mitt fokus ligga där.
    Började med lutinus redan idag och kommer fortsätta till v 12 om det lyckas.. Jag som tyckte v 8 var länge sist (på gränsen till överstimulerad)
    Får se om jag vågar testa tidigare denna gången, har inte gjort de innan :P
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-11 09:42:03 följande:
    Aha okej, jag slipper den tills ET-dagen jag, tar första direkt efter återföringen ;)
    Men jag ska bara ta det tills jag plussar, sen sluta med det, men jag har mycket mer än det liggandes hemma, har tom kvar sen förra försöker haha!
    Vad bra gjort av dig som inte har testat innan tidigare, jag är så otålig så jag klarar inte att hålla mig från att testa jag :p
    Mest min sambo som inte vill, att vi ska få ett "falskt utslag" får se hur vi/JAG gör denna gånen :D
  • MålaMittHjärta
    Uppdaterar listan lite :)

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.

Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (stimulerad FET), ET 16/10
    Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10, ET 9/10
    TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9 
    Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.
    CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44
    fruseverin,, 
    36 år, ivf nr 1, långa Menopur 375, prel äp v 45
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-13 11:45:51 följande:

15 äggblåsor, 8 ägg, så nu var det färre, så jag hoppas på bättre kvalité på dem än förra gången, så nu ska det bli mer än 2 befruktade tycker jag! :D

Håller tummarna :) 
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-12 21:21:27 följande:

Aha okej :)

Här är det jag som bestämmer testandet, annars får jag testa i smyg om inte han vill göra det ;)

10.5h tills vi ska vara på sjukhuset, klockan ringer om 7h, och trots att jag varit vaken sen 3:30 idag så är jag inte trött, konstigt nog! Så jag tippar på att jag kommer att somna på sjukhuset imorn i väntan på ÄP hehe.

Jopp får se hur jag gör :) Är ju en blasto denna gången så då borde man kunna testa lite tidigare. 

Helt galet snart fredag och snart ET :)
  • MålaMittHjärta
    Namnlös2015 skrev 2015-10-13 18:36:42 följande:

Idag hade vi ÄP, 10 ägg blev det.
    I morgon får vi reda på hur befruktningen har gått och när det blir återföring :D

Detta är vår första behandling så (dumt nog) har jag läst mycket om ÄP och hur ont det gör osv. Det var absolut inget, enligt mig, att va orolig och nervös över!

Jag hade ÄP vid lunch och varit fastande sen midnatt, så jag tänkte bara på vad jag skulle äta när det var klart :)

Det var klart innan de började kändes det som, jag var fullt upptagen att titta på skärmarna, det ser ju ut som dammtussar! :p

Vilket bra resultat :) 

Man upplever äp så olika vid mitt första var jag så drogad att jag inte kände något (jo de sista ägget då bedövningen började släppa) och det andra gjorde lite ont, plockade ut 32 ägg så de höll på ett tag och höjde dosen under ingreppet då det kändes lite mer denna gången. Dock hade jag en bättre upplevelse av det senaste då personalen var underbar och jag inte var lika "drogad och off" efteråt. Jag tittade blundade mest under mitt äp för att försöka slappna :P 
    ja maten och en kopp kaffe var underbart att få efteråt :D
Svar på tråden IVF oktober 2015