• MålaMittHjärta

IVF oktober 2015

skatten12 skrev 2015-12-01 06:42:12 följande:

Mitt illamående är borta och har lunnat äta normalt i 4 dagar !! Hoppas de bara är positivt :) ....

Inte heller haft sex , känns konstigt med vaggisarna med. Kommer så småningom :)

Oj! Hela byn! Ja vilken storm de va :(

Är säkert bra ändå :)

Var hos bm för hälsosamtal och fick tid till den 14 dec för ultraljud och känner mig så lycklig :) Den 18 dec är det inskrivning. Vi fick också välja om vi ville boka RUL till sista veckan i jan men vi väntar med det till den 18 dec. Helt crazy att det faktiskt börjar bli lite mer att se fram emot till :)

Japp helt sjukt! Men har ström nu och det känns så skönt, man är ju en aningen begränsad utan telefon, internet och ström :P
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Tycker det syns lite på mig går in i v 11 (10+0) imorgon men är väl säkert svullna tarmar och alla dessa hormoner med som påverkar. Ska bli så skönt att slippa sen :) Räknade ut att när jag slutat med lutinus + progynon har jag ätit hormoner halva detta året, helt sjukt!

• MålaMittHjärta

Kliniken sa julafton de räknar efter 12 fulla veckor och 6 fulla dagar (v 13) Men är det är ju 4 extra dagar av någon anledning men ja snart är det över iaf :)

• MålaMittHjärta
    Lutetzia skrev 2015-12-06 16:15:03 följande:

Jag fick sluta med lutinus redan efter min td. Har haft två mf innan så var lite orolig, men det har ju gått bra hittills. Av vilken anledning fortsätter ni så länge?

Jag har gjort ett fet i stimulerad cykel så tar lutinus och progynon till v 14 ( 13+4) för att embryot inte kan få gullakropshormonet naturligt då jag gjort det i en stimulerad cykel. Vid tidigare ET har jag slutat med lutinus på TD och ett försök där jag fortsatte med lutinus till v 8 (8+5) pga av att jag var väldigt nära att bli överstimulerad.
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-06 08:55:49 följande:

Okej :) ska fråga i morgon på ultraljudet :)
    Dem tyckte jag skulle kunna sluta redan, men riskerar inte det. Är inte farligt att fortsätta ;) då kan man lika gärna göra det :)

Jag plussade starkt på dag nio med denna graviditeten
    . :)
    Testa inte för tidigt, fått plus tidigt men sen blivit svagare och en blädning kommit.

Är nog ingen fara för din del att fortsätta men eftersom min kropp inte producerar gulakroppshormon (tror det är det) eftersom jag har gjort en stimulerad cykel så är anledningen till att jag äter lutinus och progynon. 

Åh ultraljud imorgon :) kub?
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-06 20:17:07 följande:

Nej vi får två ul. :) underbar läkare ! Fixk vi förra gången med. Hoppas allt är bra :(

Jag får lutinus för att öka chansen trots ostim

Får ni andra ul på kliniken eller mvc ?

Får ul på mvc på måndag hoppas allt ser bra ut ned räkan :)
  • MålaMittHjärta
    skatten12 skrev 2015-12-07 11:10:42 följande:

Kliniken :)

Så nervös nu :O

Men ljuvligt att se den lilla :)
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-12-07 11:30:41 följande:

Jag bokade ett privat ul på onsdag, har kub om 16 dagar, men hade lite brunaktiga flytningar i helgen (kan vara så enkelt att det är pga att vi haft sex) så känner att jag vill stilla min oro och se så att allt ser bra ut.

Får dock åka 20 mil enkel väg, men det är den lilla värd!

Har hört om flera som fått små blödningar efter sex, får själv panik de gångerna jag har fått små blödningar.

Lycka till på onsdag :)
Svar på tråden IVF oktober 2015