• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Sthlmsthlm

Jag är på väg för återföring nu! Livrädd att det inte ska finnas ngt att sätta tillbaks. Av de 10 som jag fick var tre omogna (har aldrig hänt förut!), fyra befruktades inte trots ICSI, men de tre som blev befruktade såg jättefina ut (igår). Jag har ju haft så många ägg förut och då kanske de funnit 12 blastocyster av 20 ägg, liksom mer att välja från, även om de flesta varit dålig kvalitet.

Men nu är det kvalitet och inte kvantitet som gäller!!

Vem är näst i tur på äggplock?

• Sthlmsthlm

Börjar på en lista, ni kan fylla på:

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.

• totoo
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-02 10:22:26 följande:

Börjar på en lista, ni kan fylla på:

Håller tummarna för dig nu!!

Fyller på listan.

Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 

• Zamira

Skriver in mig också :)

Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.

• Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-02 10:19:53 följande:
    Jag är på väg för återföring nu! Livrädd att det inte ska finnas ngt att sätta tillbaks. Av de 10 som jag fick var tre omogna (har aldrig hänt förut!), fyra befruktades inte trots ICSI, men de tre som blev befruktade såg jättefina ut (igår). Jag har ju haft så många ägg förut och då kanske de funnit 12 blastocyster av 20 ägg, liksom mer att välja från, även om de flesta varit dålig kvalitet.

Men nu är det kvalitet och inte kvantitet som gäller!!

Vem är näst i tur på äggplock?
    Hur gick det för dig??

Ja man får tänka så, det tänker jag göra nu vid nästa, vill ha färre ägg, men förhoppningsvis bättre kvalité och kanske någon till frysen!!
  • Sthlmsthlm

Jag fick tillbaks ett litet ägg som såg jättefint ut. De andra två var lite fragmenterade och de ska få växa till dig några dagar och förhoppningsvis frysas in.

Tidigare har jag varit med om att ett ägg som inte är perfekt på dag 2-3 faktiskt blir en fin blastocyst. Så jag hoppas på det.

De vill heller inte sätta in två om inte båda är av toppkvalitet, då kan det "halvbra" ägget störa implantationen av det fina ägget så det kan minska chanserna.

Ruvning here we come!

Zamira skrev 2015-10-02 16:17:40 följande:

Hur gick det för dig??

Ja man får tänka så, det tänker jag göra nu vid nästa, vill ha färre ägg, men förhoppningsvis bättre kvalité och kanske någon till frysen!!

• Zamira
    totoo skrev 2015-10-02 08:27:11 följande:
    Zamira:

Vad roligt! Började du igår? Hur känns det än så länge?
    Ja det gjorde jag, men tyckte det sved mycket mer denna gången än förra, och kom mer blod efteråt än sist, men ikväll så ska det gå bättre har jag bestämt!! :)
  • Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-02 16:25:56 följande:
    Jag fick tillbaks ett litet ägg som såg jättefint ut. De andra två var lite fragmenterade och de ska få växa till dig några dagar och förhoppningsvis frysas in.

Tidigare har jag varit med om att ett ägg som inte är perfekt på dag 2-3 faktiskt blir en fin blastocyst. Så jag hoppas på det.

De vill heller inte sätta in två om inte båda är av toppkvalitet, då kan det "halvbra" ägget störa implantationen av det fina ägget så det kan minska chanserna.

Ruvning here we come!
    Åh men vad skönt att ni fick ett insatt iallafall!
    Ja men då bör det ju bli en åtminstone till frysen, hoppas på det :)

Aha okej, det visste jag inte om faktiskt, har tänkt höra med min klinik om de mot all förmodan sätter in två, för vi fick ju 19 ägg, men bara 2 som klarade sig, en sattes in den andra odlades vidare men klarade sig inte, så tycker att de lika gärna kan sätta in båda om det blir samma nu, för då kanske ena klarar sig! Men vi får se hur det går :)
  • MålaMittHjärta
    Skriver in mig också :)

Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Lutetzia
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-02 16:25:56 följande:

Ruvning here we come!

Åh vad spännande, lycka till nu!
Svar på tråden IVF oktober 2015