• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Ivf2015

Vi gjorde vår första IVF innan sommaren, plockade ut 15 ägg vara 4 var mogna men inga blev befruktade blev överstimulerad och va tvugna att vänta med nr 2 till efter sommaren. Började igen i början på september med provera för att få mens (jag har PCOS) på mensdag 2 så började jag med gonal-f + fragmin, på dag 5 la jag till orgalutran och på dag 13 tog jag ovitrelle. Sen var det ägguttag 1,5 dygn senare vilket var väldigt smärtsamt, fick ut 10 ägg varav 6 va mogna, så dom gjorde icsi på alla 6 och alla blev befruktade det blev långtidsodlan på dom och i morgon kl 11 är det dags för återförande, sen ska det ruvas, hoppas och håller tummarna att det nu är våran tur!

• LaLinea

Hoppar in här Skäms
    Korta protokollet - Gonal 175 +  Oralgutran.
    Jag har påbörjat med stimulering den första oktober och idag var det dags för första VUL.
    Jag är lite besviken eftersom jag fick ingen återkoppling om antal blåsor (eller vilken info som helst).
    Ska försätta med samma dos av Gonal fram till fredag och då blir det ett nytt VUL.

• CvL2015

Hej!

Jag är på ivf nr 3 (2 et + 2 fet genomförda). Gör långa m Synarela, är på spraydag 6. Väntar in mens och spraystart. Som förra gången gör sprayandet mig väldigt trött och lite yr. Hoppas på guld-embryo denna gång!

• CvL2015

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.

Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10.

Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.

MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel)

Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10

TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9

Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.

CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44

• fruseverin

Hej!

Vi har börjat vår resa.

Nässpraysstart med Synarela på dag 21 vilket var för 11 dagar sen.

Sen blir det Menopur.

Planerat äggplock vecka 45 om det går som tänkt :D

Jag hade 1,05 ug/L på äggreservprovet.

Spännande resa!!!

• odie

Hej! Har påbörjat min första Ivf, menopur, äggplockning på fredag. Är jätte nervös inför äggplockningen men hoppas att det ska gå bra! Jag är 27 år och vi använder oss av donerade spermier då min man är steril sen födseln.

• Sthlmsthlm
    Lutetzia skrev 2015-10-03 17:22:23 följande:

Uppdaterar listan. :)

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.
    Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10. 
    Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 12-13/10.
    MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (FET stimulerad cykel) 
    Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10

Hur gick äggplocket?
  • Sthlmsthlm
    odie skrev 2015-10-07 07:21:38 följande:

Hej! Har påbörjat min första Ivf, menopur, äggplockning på fredag. Är jätte nervös inför äggplockningen men hoppas att det ska gå bra! Jag är 27 år och vi använder oss av donerade spermier då min man är steril sen födseln.

Äggplocket ska inte behöva vara smärtsamt allt. Du får värktablett innan, du kan få lugnande (typ stesolid) om du är väldigt nervös, och du får morfin under ingreppet.

Morfinet verkar direkt (du blir lite skönt snurrig och varm). Den räcker ett par minuter och så fort du känner att det släpper lite kan du be om mer. Då gör de en liten paus och du får en puff morfin innan de fortsätter.

Efteråt blir man lite svullen och öm, men det är på nivå normal mensvärk eller mindre.
  • Sthlmsthlm

Jag är på ruvdag 5 nu och det går långsamt så klart... Har lite svag mensvärk, men annars inga symptom alls. Ovitrellen har nog gått ur kroppen helt nu. 
    Tyvärr blev det inga blastocyster till frysen denna gång, så det blir att hoppas på ägget jag fått tillbaks! 

Svar på tråden IVF oktober 2015