Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Vanilla ice queen skrev 2015-10-30 12:59:46 följande:
    Fick ett MA i januari och vägrade tabletter så jag skrapades. Var i vecka 11 då. Vi går ju på fertilitetsklinik så jag kommer kolla upp det. Hoppas allt kommit ut då.

Var bara i vecka 6.
    Åh, nej Gumman. Så tråkigt! Bra ni har kontakt med fertilitetskliniken.
  • RobzMarley
    Nanna80 skrev 2015-10-31 00:11:46 följande:

Hej på er! Får man vara med?
    35 år gammal/ung. En oplanerad graviditet, som tagit lång tid att bearbeta samtidigt som jag redan från början visste att jag ville behålla! Maken har börjat glädjas först den sista veckan.
    Väntar vårt 4:e biologiska, men vi har även en familjehemsplacering. Han är vårt äldsta barn och också det barn som kom först till oss.
    De är alla födda (-99) -05, -07, -14 och bebisen beräknas till 29/3 -15

Har även haft 2 MA samt ett X så har hunnit med några graviditeter.
    Den här gången är nog den graviditet jag mått som allra bäst, glömmer nästan bort ibland att jag är gravid & det är oxå den första grav jag kunnat fortsätta träna.. Sån underbar känsla - tänk att jag kunde få uppleva en sån graviditet som man bara läser om/händer alla andra!
    Tror att det beror på att jag började med lerigan comp redan från dag 1. Missade jag tabletterna med någon timme så satte kräkandet in direkt, men nu är det borta trots att jag inte äter tabletter längre. Foglossning har jag haft med alla & varit mer eller mindre sängliggandes. Och efter nr 2 tog det 5 år att bli helt bra, och efter senaste med ca 20 h stabiliserings & styrketräning/v och idogt forskande etc så kunde jag börja löpträna redan efter 9 månader ( lagom tills jag blev gravid igen ) Den här gången känns det riktigt bra fortfarande! Jag hoppas det fortsätter! Annars är det ju redan halvtid snart, så då kanske man kan stå ut.

Hej och välkommen!!
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2015-11-02 11:36:36 följande:

hur mår ni andra nu när vi kommer upp i veckor?

Jag är i v 11 (10+3) och hört grodan jr med angelsound idag.. Underbara 160 slag som slår därinne. Hör hur den rör på sig men känner ingenting. Kanske ska de bli dags att fatta att man är gravid?

Mina syntom försvann för nån vecka sedan. Har endast grymt ont i brösten och ligamenten. Annars mår jag toppen! Ska på ett ultraljud imorgon pga att jag var så orolig förra veckan så jag fick en tid imorgon.

Ta hand om er

Vecka 11+4 idag. Kub på fredag. Detta är också min värsta hittills. Illamående, svullnad. Som dock lagt sig lite nu. Tycker inte magen är särskilt stor. Gått upp 3 kg.
    Senaste veckan började mina fogar. Känt det först när jag ska tex gå ur sängen. Sen nere i ryggen på jobb. Måste leta fram mitt bälte (har flyttat så har inte superkoll på vart det befinner sig. Beställde en Gravidkudde iaf! Ser fram emot att den kommer.

Vi har inte berättat. Ett par vet på jobb, de jag jobbar närmast då jag mått så dåligt. Sen gissade min mamma i helgen men min pappa vet inte än. Min mamma tog det mkt bättre än jag trodde även om de inledande orden var "ni ska väl inte ha en till?". Det var vi som hade pratat om namn med barnen på morgonen OM de skulle få ett syskon. Men vi s inte att så var fallet. Men de hade såklart babblat. Och. Mamma fick ingen klarhet haha. Tänkte vänta tills efter kub. Men nu vill jag inte berätta... Haha.

Kommer att vänta ett tag till på jobbet. Dolde trean till vecka 18-19.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2015-11-02 19:58:28 följande:

Åh nu börjar jag få en liten klump I magen till och från.

ska på åter koll på för ul på onsdag, har då väntat i 3 veckor på att få veta om gullgrisen lever eller ej.

håll några extra tummar för mig på onsdag vid 9.30.:)

Ska vi göra
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-11-04 20:45:06 följande:

Herregud vilken foglossning jag har :, ( e gör så ont att jag gråter. .hur ska detta sluta? Fick gå med kryckor sist och har ingen lust att att sitta i rullstol denna gång men det som bekymrar mig är hur kroppen tar denna graviditet. Kommer den orka? :/

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Men stackare!!

Jag har börjat känna av min med men inte så och försöker hela tiden tänka på det där lilla hur jag kliver ur sängen osv. Plus har låga Skr m bra dämpning på jobb sneakers. Hjälpte faktiskt. När jag haft m lite klack har jag haft så ont på kvällarna
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-11-06 10:21:24 följande:
    Ja får nog skaffa bättre inlägg till skorna.

Hur vart det man klev ur sängen på bästa sätt??..glömt bort :p
    Båda benen samtidigt så man inte tar ett i taget.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-11-06 18:03:53 följande:

Härligt att de gick bra på kub :)

Vilken vecka är du i?

11+2. Trodde 12+0
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!