Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Zoey83 skrev 2016-04-18 22:56:14 följande:

Nu i v.36, var idag till bm.

Så glad! för järnvärdet har äntligen!! gått upp, 129 helt otroligt! Det har gett resultat att jag tvingat i mig hemmagjort blodpalt.

Hade nu SF mått 37.

Huvudet ruckbart nu, senast var det rörligt, men känns ju som att huvudet farit lite längre ner.

Bt 95/55 (vanligt för mig).

Känns skönt! att allt var bra.

Vad skönt! Vad var värdet som lägst? Hemmagjord blodpalt låter läskigt! Skönt att alla värden såg bra ut!
  • RobzMarley

Tillbaka från doktorn. Blev sjukskriven 100% graviditeten ut. Känns jättekonstigt. Vad ska jag göra nu liksom. Jag visste ju det var snart.

Vad händer m fk när sjukskrivningen ökar? Då måste jag anmäla igen va påmhemsidan?

• RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-19 14:15:24 följande:
    Men så skönt! för dig att få bli sjukskriven.

Nu har du ju tid att njuta, vila, förbereda dig mentalt inför förlossningen, skriva förlossningsbrevet (om du inte redan gjort det), packa klart BB-väskan, meditera, sova på dagen (om du behöver), måla, mm.

Själv har jag, förhoppningsvis sista vecka nu innan jag tar ledigt, om jag hinner klart med uppgiften under veckan, vilket jag hoppas!!! för sen går jag ju in i v.37(!) och då vill jag kunna ta det lungt!!!
    Ja, det är väl så. :) svårt vara att varva ner då jag behöver det nog. Men känns som att jag ska gå över tiden nu bara för det haha.

Hoppas du hinner klart! Bara lite kvar ju!! När var du beräknad? Känns som vi är lika långt
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-04-19 17:59:08 följande:

Jag är så himla glad. Idag fick ja bästa meddelandet ever. Fick veta att jag fick ett jobb som ja sökte. Var på arbetsintervju förra veckan. Va rädd att de inte skulle vilja ha mig för att ja var gravid och ska ha barn om ca 3 mån.

Men chefen ville ändå anlita mig. Så nu den 2/5 så kommer jag börja på Operation som undersköterska :) ingen kan vara lyckligare än jag just nu :D

Wow!! Grattis! Vad roligt!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-19 18:46:26 följande:

Fick ett samtal från min bm i dag, tydligen hade mina hepatos provsvar varit förhöjda och ökat över gränsen för vad man får ha i gallsyra.

Tydligen hade läkaren bara "råkat missa" det i lördags när jag var inne på koll.

Ändå fick de ta om ctg kurvan 2 gånger för att hennes hjärtljud var så varierande och att jag inte kände att hon rörde sig så tydligt.

Så bm var rasande, och det blir nya akuta prover i morgon samt besök för kontroll på fl efteråt.

Blir troligen insatt mediciner från och med i morgon oxå och täta kontroller.

Kul nästan jämt

????

Men vad dåligt av dem!! Stackare!
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-20 23:06:02 följande:
    Jag är beräknad till 13:e, du då??

Ja, bara lite kvar men hela denna vecka är fullspäckad, utvecklingssamtal, möten, barnkalas och Ikearesa. Längtar till måndag när denna vecka är över.

Pust, har inte ens fixat klart till babyn ännu.

Har du?
    Inte förrän den 25:e.

Skönt ändå att ha saker inplanerade nu sista. Jag har det ganska tomt nu. Bara saker jag vill göra (får se om fogar och SD tillåter mig). Men annars är det mesta fixat t bebis.

Måste köpa fler leggings t mig själv, utan mammamodden haha att ha efteråt samt hämta ut ett paket m en bellybinder annars är vi typ klara ???? vad har du kvar?
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-21 08:32:12 följande:

Den där bellybinder...har tittat lite på den själv faktiskt, men undrar hur bra den är. :)  Vem har inte lyst att se smashing ut efter att ha fött 4 barn. Var i bra form innan jag blev gravid med nr 4, och mannen sa en dag" ja, men du har ju inte haft problem att komma tillbaka till en bra form!"....well, då har han inte sett hur hårt jag har jobbat, för att för mig hjälper det absolut inte att amma bort grav. kilorna. Här måste jag röra på mig BRA och äta SUNT! 
    Gick faktiskt på sånn CLA fatburn (tabletter som ökar förbränningen) i 2-3 månader efter att jag var klar med att amma, och måste säga att dom funkade bra. Kände att förbränningen ökade, blev piggare och mådde bra, så vi får se om det blir något sånt denna gången också. ;)

Oj, ni har ju inte långt kvar alls till BF, va kul! Längtar till att höra när man tror att ting är på g och så är man borta 1-2 dagar så ser man ett inlägg på..."Igår kom...."  :)
    Själv väntar jag på svar om jag kan föda i Sverige för att så boka in tid till BM.

Satt en del igår på förmiddagen, och kände att jag har haft en del "mensvärk", har inte haft den typ av mensvärk tidigare. Men annars var formen bra igår. skönt!

Har allt till bebisen, men inte tagit fram något! sa till mannen att vi kanske skulle ta fram lite grejer så att vi inte behöver tänka på det senare, men haha...nej, det tar så mycket plats. hahaha

Ja, jag använde en annan (billigare) förra gången. Den var jättebra! Men den modellen jag hade rullade och korvade sig liksom. Så satsade några hundralappar mer på att ha en som ska sitta bättre o vara skön. Tog en S för jag låg mellan S och M. Så kommer nog ta ett par dagar innan jag lyckas knäppa den . Dem var ett skönt stöd förra gången tyckte jag. Inte bara estetiskt haha men för att magmuskulaturen är helt kass. Jag får också kämpa. Det blev MÅNGA långa promenader med dottern sist. Denna gång blir det svårare, med en fyraåring i kopplet. Får kika på sånna tabletter kanske om inte allt hinner "försvinna". Har gått upp 22kg nu typ.
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-23 10:44:26 följande:

Nu har jag haft revel undos sammandragningar sen ca 7-tiden (!!) Lite av ett tryck också mot svanskotan ibland. SD gör ont, men inte jätteont, inget som en vanlig värk.

Babyn har vart rätt aktiv också.

Borde jag åka in??

Vill verkligen inte, det är 17 milnenkel väg till sjukhuset och här finns inga barnmorskor på helgen.

Dessutom fyller mitt andra barn år imorgon och sötisen har planerat kalas med speciellt tema, så jag har massor att göra!!!

Bl.a.baka tårta, men nu ligger jag bara här i sängen och hoppas det ska ge med sig.

Känns ännu för tidigt för att barnet ska komma nu.

Oj, dilemma. Förstår du vill göra allt du tänkt. Jag är precis likadan. Men ring förlossningen och kolla. Jag hade så förra veckan och de bad mig ta alvedon och vila. Efter en dags vila la de sig. Jobbigt att det är 17 mil dit!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-04-23 15:52:49 följande:

Tycker själv det är.svårt att veta när man ska åka in. Åkte in mkt i mina tidigare graviditeter men tappen var ej påverkad el nåt annat.

Så avvaktar mkt mer denna gng. Dock är förvärkarnaturligtvis mkt värre så man undrar vad som händer.

Men om man öppnar sig ,släpper slemproppen då oxå ?

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Inte funderat på slemproppen faktiskt. Minns inte den förra gången. Vattnet gick
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-23 19:47:34 följande:
    jag tror den gör det, men alltså, fast man väntar nr 4 så är man som en förstagångsföderska när det gäller att se efter symptom på nära födsel. hahaha...

Första gången jag var gravid hade jag inga sd alls för den dagen jag födde. 
    Hade en tömningsdag några dagar innan bf och så var jag ganska säker på att slemproppen gick några dagar innan också. Det typiska för mig har varit tömningsdagen, men annars ingenting.
    Ellerhur! Man glömmer och blir ny på drt igen typ haha.

Säker ovissheten. Det kan ju starta hur som. Hade man haft en garanti och fött tre barn exakt samma tid o startat samma så hade man ju känt ett lugn. Haha men nu vet man ju inte.

Mina två första börja där m värkar och tredje spontan vattenavgång. Värkar ett par timmar senare. Hoppas pondet förloppet igen
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!