Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Ni vet det vi pratade om tömningsdagen?? Blev inte klok på "fenomenet". Läste det kunde vara veckor innan?! Men men.

Har iaf varit kass i magen nu fjärde dagen på rad. Springer inte hela tiden men när jag går och det har blivit ett par tre ggr om dagen så har jag varit kass.. :/ Men det är väl lite väl många dagar för att vara det kanske?

Märker jag börjar bli trött här. Får sånna "trötthetsanfall" och måste sitta/ligga ett tag. Men den mår jag bättre när jag är igång... Känner efter o känner inget alls såklart.. Vill att bebis kommer nu!

Hur mår ni?

• RobzMarley
    killroy skrev 2016-05-10 06:05:58 följande:
    Ingen bebis ännu...Fick veta efter att ha väntat en stund inne på förlossningen att det var så fullbelagt så de bokade om min tid till onsdagmorgon istället, fast jag skulle ringa in idag (den 10.de) på morgonen och höra hur läget ser ut ifall jag kan komma in redan idag. Just där och då blev vi självklart besvikna men förstår ju att läget är som det är. Nu i efterhand så blir det bättre så här med tanke på barnvakt. Så får se vad som händer i dagarna... funderar bara på om de skickar hem mig imorgon också p.g.a. att det är fullt även då. Känns ju onödigt att fixa barnvakter som behöver ta ledigt från sina jobb och att min man är borta från jobbet OM det nu inte blir igångsättning på flera dagar ändå. Men men det är väl bara att gilla läget...
    Åh, vad tråkigt... Hoppas det nu blir imorgon. Jobbigt att få och inte veta sådär. Lycka till!!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-10 17:02:19 följande:

Nu är operationen gjord och de gick bra. Kändes lite obehagligt men skönt och ha de gjort. Nu vilas de i soffan medans maken lagar mat ;)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Vad skönt att allt gått bra med op! :) vila nu!
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-11 11:39:14 följande:
    nej va jobbigt! men klart...bättre att dom har tid till en. 
    säg till hur det går.
    Mamacitaa skrev 2016-05-10 17:02:19 följande:

Nu är operationen gjord och de gick bra. Kändes lite obehagligt men skönt och ha de gjort. Nu vilas de i soffan medans maken lagar mat ;)

så bra att det har gått bra. Skönt!

Idag måste vara en tömningsdag, har varit på toa 4 gånger på 1,5 timma. alltså, så fort jag rör mig så sätter magen igång, kan sitta i bilen och den börjar. helt sjukt. har en sånn känsla i nedre delen av magen som om mensen är på väg, men det ska jag ju inte ha med det första. Annars är formen helt på topp. :) igår var jag ute hela dagen och målade faktiskt, satt på rumpan och njöt.
    Så har jag haft nu med. Men bara det att det är femte dagen nu. Första 2-3 dagarna sprang jag många ggr. Igår o idag inte lika många ggr men samma i magen. Känns kanske lite länge här.

Blir inte klok på det för vissa säger att det är dagar innan andra veckor osv. Jag kan inte minnas jag haft det så förr.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-11 14:56:06 följande:
    vad skönt att veta att bebisen är fixerad! hoppas också på det när jag ska till bm på måndag.

Hur har ni andra det med aptiten? Jag tycker att jag är inte alls sugen på mat längre, småäter hellre frukt och framförallt jordgubbar.. Eller mackor och havre fras.. Får typ tvinga mig att laga mat till resten av familjen.. Mår inte jätteilla men känner lite avsmak för lagad mat..

vecka 36+0 idag.. känns galet nära och galet långt borta, på samma gång..
    Samma här. Inte jätteaptit o äter lite åt gången. Ändå ökar jag i vikt här...
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-11 19:03:30 följande:
    När jag har haft tömningsdag så har jag bara haft en dag, får se vad som händer denna gången. Nu har jag inte behövt gå på toa på några timmar, skönt. Behövde smöra in mig, precis som jag kommer ihåg med grav. nr 1. 
    Aptiten är blandad....var jättehungrig efter att ha haft den stortömningen 4 gånger på 1,5 timma, men nu på kvällen har jag inte varit hungrig alls.

Fick sova i 1, 5 timma idag, kunde nog har sovit längre. Trött är jag i alla fall nu på kvällen och kunde tänka mig att sova redan kl 18, men är själv med barnen och vi ligger nu och degar framför tv'n. :)
    Det är upp o ner här. Magen varit ok ngn dag. Sen idag igen var det dags 3 ggr på 1,5 timme. Och jag har inte ätit ngt konstigt eller druckit hallonbladste. Brukar annars det 1-2 koppar om
    Dan men har gjort det några veckor iaf.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-13 10:24:53 följande:

Här var det tyst och lugnt, alla ute i solen och njuter?

Mitt boande fortsätter, målar trappan och rensar rabatter och varvar med dagar när jag inte orkar något alls..

Har fortfarande inte köpt vagn men det är ju hela 25 dagar kvar till bf så det är väl lugnt :D (ska ta tag i vagn när jag är klar med trappa osv..)

har ni packat väska än? Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i, kanske bättre att bara skriva en lista på vad man ska packa den dagen det sätter igång. Jag använder ju det mesta under tiden också.. Inför andra förlossningen handlade jag mjukiskläder att ha nya på bb och det var rätt lyxigt men orkar inte riktigt ta tag i att åka in för att handla.. kanske nytt schampo/balsam/duschcreme iaf.. Duschen efter förlossningen känns alltid som en härlig målstolpe tycker jag.. Och sen mackan efteråt.. :) 

Läste i nya Mama idag och där var en stor artikel om förlossningsvården. Ganska läskigt och absolut något att ta upp kampen för att den ska förbättras. Är ni andra oroliga över att inte få plats/hjälp när ni kommer in? Jag har aldrig haft problem innan med att få plats, ta i trä.. Har ni långt till sjukhuset? jag har 25 min (Kristianstad)  och flera andra inom en timme.. men man vill ju inte kuska iväg för långt, speciellt om man blir kvar några dagar så vill ju syskonen komma och hälsa på..

36+2 idag :)

Försöker få tiden att gå här. Har varit igång mycket. Rensat i trädgården, gjort ärenden mm. Också målat. Utemöblerna och lite pallkragar. Planterat och lite sådär. Så har varit rätt trött på kvällarna men sover inte toppen direkt. Det har varit lite grejer inplanerade också. Inte för att jag orkar egentligen men skönt att fylla dagarna med
    något. Yngste sonen hade konsert tmed sin klass. Vilken mamma grinar? .. Jo, hon den höggravida såklart. Sen hade vi trivselkväll/familjekväll på förskolan igår. Idag grillning hos mina föräldrar och imorgon ska mannen med äldsta barnen o se MFF. Söndag ska vi till Österlen och svägerskans sommarhus. OM det inte blir regn så då kommer alla hit istället... Jippi... Städa o fixa liksom...
    Måndag lugn. Tack o lov. Tisdag o bm. Ska få göra hinnsvepning om jag är mogen... Tänk om jag inte är mogen! Panik.

Känner absolut inte en tillstymmelse av något tecken på att fl skulle vara nära. Alls. Deppigt.

Ska försöka vila nu fram t ett när huliganerna kommer från skolan o det är dags att hämta minstingen på fsk.

38+2 idag.

Just det.. Jag känner inget men idag gör inget om bebis inte kommer.. Fredagen den 13:e

• RobzMarley

Just det! Förlossningsvården.

Jag har läst ol m det. Inte blivit drabbad tidigare. Känns lite otryggt.

Vi har 15 min till Lund. Men mannen jobbar i Malmö och det tar honom lite tid att komma hem.

Men alla mina förlossningar har startat på kvällen. Så hoppas slippa ringa hem honom.

• RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-05-13 12:02:21 följande:
    Jag har packat väska. Fortfarande inte riktigt klart dock. Jag har ett par mjukisbrallor som jag bara har använt efter mina förlossningar så dom kan gott ligga i väskan. Ska stoppa ner en amningströja eller två så är det färdigt sedan.

Det känns som om jag är den enda som inte gillar första duschen. Nu kanske det är trevliga duschar på andra ställen men gammal dusch, trångt, varmt, draperi som fladdrar, blod överallt, svårt att röra mig. Det är de minnen jag har av den där första duschen.

Jag undviker att läsa om förlossningsvården, men visst har jag läst skräckhistorier som en inte fattar att det verkligen får fungera så....

Tar ca 40 min för oss, helt ok.
    Så känner jag lite med. Inte jättetrevligt badrum liksom och man är öm och blöder. Första minnet m äldste sonen när jag spruckit o fick ta handduschen över toan när jag kissade för det sved så mkt.
  • RobzMarley

Jag har packat Bbväskan men som du säger Lima76, så använder man ju grejerna nu... Försöker tvätta upp direkt haha.

Till bebis har jag med packat men koftan jag lagt ner är lite för tjock nu när det blev så här varmt.. Liksom stickad bomull m tunt lager på insidan. Lite tjock nu.. Hum.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!