lima76 skrev 2016-05-13 10:24:53 följande:
Här var det tyst och lugnt, alla ute i solen och njuter?
Mitt boande fortsätter, målar trappan och rensar rabatter och varvar med dagar när jag inte orkar något alls..
Har fortfarande inte köpt vagn men det är ju hela 25 dagar kvar till bf så det är väl lugnt :D (ska ta tag i vagn när jag är klar med trappa osv..)
har ni packat väska än? Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i, kanske bättre att bara skriva en lista på vad man ska packa den dagen det sätter igång. Jag använder ju det mesta under tiden också.. Inför andra förlossningen handlade jag mjukiskläder att ha nya på bb och det var rätt lyxigt men orkar inte riktigt ta tag i att åka in för att handla.. kanske nytt schampo/balsam/duschcreme iaf.. Duschen efter förlossningen känns alltid som en härlig målstolpe tycker jag.. Och sen mackan efteråt.. :)
Läste i nya Mama idag och där var en stor artikel om förlossningsvården. Ganska läskigt och absolut något att ta upp kampen för att den ska förbättras. Är ni andra oroliga över att inte få plats/hjälp när ni kommer in? Jag har aldrig haft problem innan med att få plats, ta i trä.. Har ni långt till sjukhuset? jag har 25 min (Kristianstad) och flera andra inom en timme.. men man vill ju inte kuska iväg för långt, speciellt om man blir kvar några dagar så vill ju syskonen komma och hälsa på..
36+2 idag :)
Försöker få tiden att gå här. Har varit igång mycket. Rensat i trädgården, gjort ärenden mm. Också målat. Utemöblerna och lite pallkragar. Planterat och lite sådär. Så har varit rätt trött på kvällarna men sover inte toppen direkt. Det har varit lite grejer inplanerade också. Inte för att jag orkar egentligen men skönt att fylla dagarna med
något. Yngste sonen hade konsert tmed sin klass. Vilken mamma grinar? .. Jo, hon den höggravida såklart. Sen hade vi trivselkväll/familjekväll på förskolan igår. Idag grillning hos mina föräldrar och imorgon ska mannen med äldsta barnen o se MFF. Söndag ska vi till Österlen och svägerskans sommarhus. OM det inte blir regn så då kommer alla hit istället... Jippi... Städa o fixa liksom...
Måndag lugn. Tack o lov. Tisdag o bm. Ska få göra hinnsvepning om jag är mogen... Tänk om jag inte är mogen! Panik.
Känner absolut inte en tillstymmelse av något tecken på att fl skulle vara nära. Alls. Deppigt.
Ska försöka vila nu fram t ett när huliganerna kommer från skolan o det är dags att hämta minstingen på fsk.
38+2 idag.
Just det.. Jag känner inget men idag gör inget om bebis inte kommer.. Fredagen den 13:e