Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Här har dottern åkt på magsjuka på tal om tömningsdag. Uppe halva natten. Sist jag hade det var jag gravid med henne i v 35. Trodde SD av alla kräkningar skulle starta det men klarade mig

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-26 11:37:00 följande:

Det är så himla skönt att helt plötsligt inse att man är inne i v. 32. YEAH!!!!! haha...vilket många av er redan är eller har varit i. Men har länge känt att jag varit i v. 29+0. :) 

Nu är snart maj här och jag har ju längtat så till den månaden. Vad som än händer i maj månad, om förlossningen startar så stoppar dom den inte, så det är bara helt sjukt skönt att tänka. Så ska jag vara som jag skrivit tidigare, EXTRA aktiv, massa mys och klart, Avslappning med fotmassage (ska önska det av mannen varje kväll) hahaha...får se med den saken, men varma sköna bad med doftande goda oljor osv. hahaha...så kanske, KANSKE bebis tittar ut. :)

Har ni andra några trix?

Vill också gärna ha tips! Haha. Sista väntan är värst. Går in i vecka 37 imorgon.
  • RobzMarley

Så idag känner jag mig hyfsad. Men ändå helt slut. Fy för för att ligga och kräkas som höggravid. Inget kul.

• RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-26 19:41:24 följande:

Ikea ska tydligen kicka igång fl :)

Ikea gillas! Men Gud man orkar inte mkt nu för tiden alltså
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-04-26 19:45:14 följande:
    usch! Krya på dig! 
    Jag fick maginfluensa som höggravid med första barnet och det var verkligen inget kul..
    Tack! :) nä fy det är hemskt.
  • RobzMarley

Det känns mer och mer verkligt nu. Längtar efter bebis. Det känns som det kommer att bli så plötsligt ändå. Fyra liksom. Vi blir sex stycken.

• RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-04-26 21:34:20 följande:

fy 17 för att kräkas nu... Jag kan få SD av att bara hosta och nysa ju. Och ont i ligamenten.

Var till BM idag. Vecka 36 i morgon. Allt såg bra ut. Förutom rumpan nedåt... BM var dock positiv. Som fjärde-föderska ska det tydligen finnas mycket plats och bebis har därmed lätt att vända sig. Hoppas hoppas hon har rätt.

Måste fråga en lite pinsam fråga. Nån mer än jag som dreglar förskräckligt på nätterna? Jag har ett visst minne av att jag gjort de nån tidigare graviditet men nu är det löjligt mycket. Visserligen är jag täppt i näsan och blir torr i munnen på natten så lite kanske skulle vara kompensation för det. Men tja...

Så de ska inte göra ett vändningsförsök??

Nä, inte dreglar men SNARKAR så jag kan väcka mig själv haha.
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-26 22:50:43 följande:
    Håller med! "Plötsligt" är man på slutet av graviditeten, ändå har man väntat såååå länge!!

Jag längtar enormt men börjar få ångest ang.förlossning, men vill ju bara hålla min baby och äntligen ha h*n här.

Sex stycken, en ganska stor familj.
    Det är ju det verkligen! Jag med. Är väldigt trött på att vara gravid dessutom. :)
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-04-26 22:55:50 följande:

V34 här nu och jag tycker tiden går snabbt men lite segt..

Tog en kopp hallonbladste i helgen och fick en massa sd. Dock inga som gjorde ont eller så.

Min lilla har legat med huvudet ner länge men nu har jag en känsla att hon vänt sig på tvären. Säte heter de kanske? Ska inte till bm förän 9 maj så ett tag kvar.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Segt kan jag hålla med om! Bebis har några veckor på sog att vända sig helt då. Men jobbigt tänker jag?
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-26 22:58:18 följande:

Ville bara skriva att jag går och lägger mig nöjd! ikväll.

Har fått gjort såååå mycket idag...

Skickat in min sista universitetsuppgift (för detta år).

Med hjälp av min mamma och sambo har vi fått i ordning den "nya" sängen som vi köpt begagnad (kontinental) till rummet där jag ska sova med babyn, fått spjälsängen fixad som vi vill (ny madrass och ena sidan borttagen).

Även fått sorterat 7 lådor och min mamma hjälpte äldsta sonen att städa rummet ordentligt!

Sambon har renbäddat, tvättat kläder, lagat middag (som vanligt) och jag hann t.o.m. gå till frisören och korta av håret lite+klippt upp det i etapper för fint självfallet och mer av en frisyr, färden får vänta tills jag slutat amma helt.

Nu hoppas jag att sängen blir skön! att sova i.

Jag kommer att sovs ensam här nu tills barnet kommer, man vet ju aldrig när det sätter igång så vill vara någorlunda utvilad då.

Kram till er alla och hoppas ni mår bra.

Föresten börjar jag bli grymt nervös nu inför kommande förlossning!!!!

H vad skönt!! Allt är fixat här till bebis men har mkt annat hemma jag skulle vilja göra. En del i trädgården osv. Men jag får så vansinnesont och i helgen var vi sjuka. Nästa helg är det fotbollsmatcher för sönerna, Valborg o firande av min bror. Helgerna går iaf snabbt...

Vi har också öppnat upp spjälsäng intill vår säng. Så himla skönt.. Bara det att jag flyttat över dottern dit, som alltid somnar hos oss eller kommer in om hon ligger i sin egen säng i rummet bredvid.. Hon får precis plats haha. Och jag får plats i sängen.

Men tycker sambon är jobbig när han kommer nära. Har inte alls det behovet av närhet när jag ör gravid. Särskilt inte på natten när man inte kan sova och kanske är för varm så ligger han där intill.. Eller i mitten av sängen. Grr haha
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!