• Lizz85

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Välkommen ni nya!

Ja detta med att må illa från morgon till kväll har jag gjort sen innan plusset och gör det än.. Idag har det varit jobbigt. Ska till barnmorskan på måndag och måste ta upp det då.

Har dessutom haft ont i höfterna och det har typ ilat i murran om jag gått ett stått upp och bära minstingen är en pina!!!

Ligga går relativt bra det enda är att vänster ben domnar och smärtar... Vilka krämpor man kan ha alltså.. Just nu känner jag lite, Vad har jag gett mig in på... Hade jag vetat detta hade jag nog väntat med fyran

Idag har jag även känt lite fladder i magen. Känns tidigt att känna bebis redan. Men känner igen det så... Vecka 11+3.. Kan det verkligen stämma!?

Sen har jag ett till problem som inte är så jätte farligt men jag har massor med AKNE! Har ALDRIG haft problem med detta tidigare men nu.. Har MASSOR!

Och dem sätter sig gärna vid ögonbrynen!

• Lizz85
    Mamma30 skrev 2015-10-25 06:33:01 följande:

Det kommer att gå fint!

Jag kunde känna 2/an i v 11 också! plus Min lillebror som var här på besök kunde också känna så tidigt på min mage!

Lycka till med allt och försök vila! Ev.sjukskriv dig?!

Kram

Okej kände trean i vecka 13. Men då vet jag att fladdret är bebisen..

Jo kommer nog sjukskriva mig så jag får vila upp mig och hoppas allt släpper snart.. Dem vet på jobbet hur jobbigt jag har det... Är glad vi berättat..

MeSaga: beklagar verkligen! <3
  • Lizz85

Min vinterjacka går precis ihop. På EM får jag trycka in magen i den eller ha så tunt som möjligt under.

Så ja jag har en ganska rejäl mage redan och många har börjat fråga om det verkligen bara är en där inne. Dock vet vi ju inte men hoppas på att det bara är en..

Får vänta till RUL för att få reda..

Idag har illamåendet tagit över och jag är kluven över imorgon. Vi har utbildningsdag på förskolan och ska sitta på.föreläsning hela dagen, men jag undrar om jag klarar det ens.. Kan knappt göra nå hemma idag...

• Lizz85
    Mamacitaa skrev 2015-10-25 13:06:54 följande:

Har du testat nötter? Citrondricka? Ingefärsdricka.

Sen finns det ett tuggummi på apoteket som heter calm som ska lindra illamåendet eller samband. Postafen blir man ju super trött av :/

Har blandat ingefära med vatten tyvärr lindrar det ju bara för stunden så får dricka hela tiden.

Ska ta upp mitt illamående imorgon med bm. Får ta mig en sväng på apoteket och se...
  • Lizz85

Får ta mig en tur på apoteket imorgon och kika på utbudet! Annars hoppas jag att jag får något utskrivet!

• Lizz85

Fick lergigan comp utskrivet igår och har ätit idag. Tyvärr tycker jag dem inte hjälper. Mår fortfarande illa och har halsbränna.. Så nu sjukskrev jag mig imorgon och på torsdag få se om jag kan jobba fredag.. Vi har alldeles för lite vikarier för att jag ska känna att jag kan vara hemma. Dessutom jobbar jag på mina barns förskola. Känns hemskt vara hemma men har varit en pina att jobba idag.. Mått illa varit orkeslös och inte på humör. Känner inte igen mig själv. Så måste sätta mig själv i centrum nu.. Tänka på mig!

Har dessutom börjat få ont i vaderna så har Beställt hem stödstrumpor.

Har gått med stödbälte hela dagen vilket varit skönt men direkt jag tog av mig det kom smärtan och ilningar nere vid troskanten.

Vi har också börjat fundera på större bil.

Men blir nog ingen ännu..

• Lizz85

Nä vet att det inte är mitt fel att inga vikarier finns. Men jag är en snäll person som inte vill sätta någon i kläm... Men är iallafall hemma nu och kommer vara det imorgon och säkert på fredag med!

Man blir ganska trött av att äta medicinen!

Får äta 4 per dag.. Så tar en vid frukost en vid lunch en vid mellistid och en efter middag..

Men hoppas det kommer igång snart och att jag får må bra!

Men skulle höra av mig om dem inte funkade. Så ger det till på måndag har det inte blivit någon skillnad ringer jag bm igen...

Idag ska jag försöka vila så gått det går när man ligger hemma i soffan och ser alla måsten....

• Lizz85

Jo man blir riktigt trött av dem. Vet inte om dem börjat ta men har ätit middag idag. Inte mycket men mer än igår.. Och jag mår inte illa nu är bara trött och slut...

Kanske det vänder!?

Vanilla ice Queen: Nej vad tråkigt. Men kan ju också bara vara en ofarlig blödning? Vissa kan ju faktiskt blöda utan att det är något med fostret! <3

• Lizz85
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-29 17:31:13 följande:

Jag trodde i början att det var en ofarlig liten blödning men det eskalerar lite hela dagen och nu börjar det blöda på mer. Känner mig tämligen säker på att det är ett missfall.

Tråkigt! Skickar en massa styrke kramar! <3
  • Lizz85
    Vanilla ice queen skrev 2015-10-29 19:41:06 följande:

Nu har det kommit klumpar så nu är det verkligen kört. Jag hoppas att jag kan komma tillbaka med ett augusti-BF ist

Ja jag håller tummarna för dig!

Men som någon redan sagt ta och kolla upp..

Jag fick ma och upptäckte det i vecka 11+4 då jag började små blöda sen när jag fått tabletter som skulle få kroppen att inse att fostret var död kom allt ut och det var värre än att föda barn.. Och då har jag fött med endast lustgas.

Jag ringde både 1177 och bm om att jag börjat blöda var dock mest mörk rött och dem sa att så länge du inte hade ont var det ingen fara.. Men kolla upp det. För kan ju faktiskt vara ofarligt trots allt!?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!