FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
Fick ett MA i januari och vägrade tabletter så jag skrapades. Var i vecka 11 då. Vi går ju på fertilitetsklinik så jag kommer kolla upp det. Hoppas allt kommit ut då.
Var bara i vecka 6.
Fick ett MA i januari och vägrade tabletter så jag skrapades. Var i vecka 11 då. Vi går ju på fertilitetsklinik så jag kommer kolla upp det. Hoppas allt kommit ut då.
Var bara i vecka 6.
Mår fortfarande illa och pratade med bm i morse som skulle fixa nya piller. Fick lergigan comp utskrivet förra veckan.. Men hjälpte inget...
Sen har jag foglossning som heter duga. Har gått med bälte hela dagen men då jag tog av mig det oj oj oj.... Höfterna värker och det ilar nå så fruktansvärt vid troskanten... Aldrig varit med om det innan!
Idag har jag varit jätte yr och har inte fått ställa mig upp snabbt eller så.. Har lågt blodtryck sen innan och har alltid haft. Men idag var jag nära på att svimma. Obehagligt....
Men kan inte vara hemma hur länge som helst..
Var hemma förra veckan från onsdag...
Är i vecka 12+5 idag....
Hur ska detta sluta ens? Om det redan är så här jobbigt! :-S
Åååå här är det en hel månad tills jag får se.. Nämligen RUL...
Men jag har mått bra i två dagar nu... Bara spytt på morgonen. Wihoo
Kanske det släpper nu och vänder till det bättre!?
Har dock foglossningar men har bälte som underlättar. Så länge jag har det går det att leva..
Har dock fått ont i vaderna men har stödstrumpor vilken skillnad...
Har nog aldrig haft så här mycket problem så tidigt förr.. Har tänkt många gånger: vad har jag gett mig in på?
Men nu vet chefen om det iallafall!
Så nu har nog alla fått vetskap om graviditen...
Och går då absolut inte dölja det..
Mår relativt bra ändå.. Endast lite morning sickness. Har ju foglossningar och ischias. Men inget illamående som jag är glad över att slippa..
Men är fortfarande väldigt trött..
Har bokat tid för rul nu. Så den 14/12 är det dags.. Längtar! ????
Vilken vwcka är du i?
Har inte fått tid tid rul här än :(
På måndag är det dags för RUL!
Längtar.
Har mått sådär. Illamåendet kommer och går. Har ingen ork kvar och hela förra veckan var jag däckad!? Både förkylning och graviditet.
Idag har jag jobbat. Men oj så ont jag får i höfterna ryggen och benen. Hur ska detta sluta?
Men är det foglossning? Har ilningar i muffen med.
Har ett bälte men idag har det inte hjälpt alls..
Ni som blivit helt eller halvt sjukskrivna för foglossning hur har ni haft och känt!?
För vad kan denna värk annars vara?
Träffade en kall läkare vid min förra graviditet (hade dock inte lika ont som nu) men fick till svar att det inte var foglossning. Han klämde lite på ryggen och tittade på min gångstil!? Detta gör att jag inte vet om det är foglossning jag känner eller bara en hemsk värk som ingen kan göra nå åt!?
Jag biter ihop helt enkelt. Jobbar på fsk med barn 1-3 år som betyder mycket lyft och upp och ner från golv stol osv. Och en massa steg..
Nu ligger jag i sängen och har ont ont ont. Tagit en Alvedon men verkar inte hjälpa!?
Är som det strålar ut i benen med!
Blev ett långt inlägg.
Jepp fjärde barnet. Har sovit jätte dåligt inatt och svårt att vända på mig.
Ja jag fattar inte hur jag kan stå ut att jobba!?
Jobbar dock denna vecka nästa och sen halva julveckan sen har jag semester till 7/1
Sen får vi se om jag måste fixa en sjukskrivning för lär ju inte bli lättare. Har ont idag med. Så lär väl vara död på lördag då det är dags att vila...
Om det blir något att vila!?
Greifing - så skönt att höra, & förstår lättnaden av att äntligen ha fått svar på vart blödningarna kommer ifrån!
Lizz83 - gjorde inte läkaren några foglossningstest på dig? Finns många orsaker till smärta! Så behöver inte vara foglossning, men låter ju onekligen som det.. Hoppas du får bättre bemötande och även hjälp, vid denna graviditet!
Greifing hoppas dem får stopp på allt och att din graviditet får fortsätta som vanligt sen.
Har inte skrivit på länge nu känner jag.
Har varit på RUL men fick inte veta något kön. Nyfikenheten tär på mig.. Men men. Var en frisk bebis som växte som den skulle. Blev flyttad två dar. Så 12/5 är jag nu beräknad!
Men nu till mitt problem.
Har haft dem senaste dagarna ont i benen vader.
Som myrkryp och det gör riktigt ont. Går med stödstrumpor om dagarna men det gör ändå fruktansvärt ont. Har alltså ont från höft och ner till tårna. Känns som en massa stick i benet.
Igår kväll var det i vänstra benet och vaknade i morse och hade i det högra benet. Och idag gör det ont. Har aldrig haft det så någon gång förr. Ja bara sendrag i vader. Det känns annorlunda detta!? Någon som haft så? Ska jag kolla upp det kanske? Vätska som samlas?( har jag heller aldrig gjort)
Känns inte riktigt som ischias för det brukar jag ha. Detta känns helt annorlunda!? Det strålar inte som det bruka.
Våran bm ville inte ens berätta. Jag frågade men hon kom bara med att det är svårt att se och jag kan inte säga 100 så då ville hon inte ens yttra sig.. :-S
Så bara vänta till förlossningen då!
Vad skönt att allt såg bra ut! Det var så skönt att få veta! det var mer barnmorskan som påtade på om könet. Jag sa att vi inte riktigt var överens (fast vi egentligen var det men jag var för nyfiken) jag sa till sambon på slutet, är du säker på att du inte vill veta? Pressade han lite. Okej då sa han. Du kan kolla. Bm fick veta vårat "vad" vi hade. Jag gissa tjej, Sambon pojke. Bm hade redan sett könet när hon mätte lårbenet. Visade sen igen och var övertygad om att jag hade rätt : En flicka
Kan de inte vara ischias? Vet att det går i regel från skinka/höft ända ner till tårna. Vad det än är så hoppas jag det går över för dig!
Hej här inne..
Har inte varit in på ett bra tag nu känner jag.. Har jobbat och jobbat och vabbat och vabbat.. ;)
Och nu har jag kört slut på mig själv och har åkt på VÄRLDENS ondaste foglossning så är sjukskriven 2 veckor nu och hoppas det blir fler veckor då jag är liggandes. Får ont bara av att tänka på det..
Har väldigt svåra foglossningar med bort domningar i benen samt smärta under natten. Sover dåligt osv... Och ändå sjukskrev läkaren mig bara i 2 veckor till att börja med.. Skrivit på intyget om min smärta och att jag har svårigheter att sitta, gå , klä på mig samt att sömnen är störd. Han sa att det definitivt var foglossning och jag hade JÄTTE ont då jag var dit...
Ska till sjukgymnastiken på måndag för test av TENS. Men tvivlar på att jag ens kommer kunna jobba något överhuvudtaget. Klarar inte ens av vardagssysslorna här hemma.. Utan liggläge som gäller.. Hur det nu ska gå!? Legat endast två dagar och är LESS!!! Och har ont.. Kör med vete/värmekudde.. Men jobbigt hålla på att värma den stup i kvarten... Ska se om jag kan hitta en elektronisk värme dyna till bra pris..
Jag har alltså arbetat sönder mig! :/
Skulle sökt hjälp för LÄNGE sedan!
Har aldrig haft så ont som jag nu har..
Är i vecka 31 idag(30+0)
Annars så är det bra.. Illamåendet har försvunnit vilket är skönt.
Inte så farligt mycket halsbränna som jag hade med senaste..
Längtar nu bara till Maj och bebis.. Håller på var lite less vara gravid nu.. Speciellt när kroppen inte är med mig heller..
24+0 idag..... EVIG väntan, i mitt huvud är jag i 28+0.
Va jobbigt! är själv i den situationen, men det är inte bra att använda värmekudde där du har ont, utan du ska använda kylpåsar, du ska kyla ned stället. Låter kanske konstigt. Värmen gör att du gör det mer irritabelt.
Själv älskar jag min värmekudde, men använder den hellre på fötterna eller vid magen. :)
Bad och kudde mellan benen, lagde en lång kudde med skummadrass och det fungerar väldigt bra.
Är själv sjukskriven 100% och använder kryckor pga. bäckenproblemer. INTE kul, känner mig helt tafatt.
Åh, låter jobbigt! Lider med dig.
Har själv haft det tufft, känt av fogarna och rygg men mest sammandragningar som börjat sedan redan v.15!!!
Nu är jag i v.30, ska gå in på sista veckans praktik på måndag och det ska bli skönt! Har vart så jobbigt. Haft praktik på en skola i 9 veckor.
Sen återgår jag till att "bara" studera.
Hoppas! Det blir bättre för dig. Kram.
Någon som testat TENS tidigare?
Hur ofta använde ni den? Hjälpte det?
Fick låna hem en igår från sjukgymnastiken men känns som jag måste köra den jämnt och ständigt...
Kommer jag få känna mig smärtfri överhuvudtaget?
Jag ligger idag då jag varit i rörelse hela helgen samt haft super ont inatt och sovit dåligt!
En till fråga angående sjukskrivning, är sjukskriven tom 15/3 och sen skulle vi se om jag kan komma tillbaka och jobba halv tid eller inte alls.
Men just nu känner jag inget alls. Om jag nu vill ha en fortsatt sjukskrivning ska jag ringa bm igen eller hct? Vi har ju ingen speciell läkare på vår mvc. För vi bokade inte in nå nytt datum utan det blev upp till mig... Men vet inte hur detta funkar.. Ska till bm på tisdag den 15 skulle jag kunna ta det då och vi får träffa läkaren igen som förhoppningsvis kan ge mig längre sjukskrivning? Eller ska jag ringa redan i veckan om det... Hundra frågor. Har aldrig varit sjukskriven, eller haft så här ont. Har alltid jobbat fram till fl.. Men denna gången går det inte.. Ligger mest då minsta rörelse gör ont.. Och ju mer jag rör mig desto ondare får jag under kväll och natt vilket resulterar i dålig sömn och grinig mamma! :-S
Känns bara så surt allt just nu.. Och vill att dessa veckor ska flyga iväg och bli maj!
Blev ett deprimerande inlägg, men så jag känner just nu...
Jag var sjukskriven förra graviditeten i fyra veckor i taget. Då var det BM som bokade tid till läkaren. Men min MVC har en egen läkare. Hade jag varit dig hade jag ändå tagit det med BM först. Om det känns viktigt att få en tid till läkaren då hade jag ringt henne asap och frågat.
oj oj oj.....så många inlägg! Själv drog jag akut till sverige för att vara närvarande för en väldigt god vän vars mamma dog brått. Har därför inte varit inne på fl så mycket.
Och helt klart så fick jag influensa här, mådde så j-vla dåligt, lever fortfarande på otrivin menthol och alvedon zapp. That\s the shit!
Har försökt ta hand om kroppen med både vila men också legat i bubbelbad och bastu. haha...kunde inte låta bli. Någon mer som badar bastu och jacuzzi ibland som gravid? väldigt skönt för mitt bäcken! :) Att ligga ned på golvet eller något hårt underlag är som att be om att få så ont att tårarna rinner och man skriker av smärta när man ska upp igen. Man känner att ens ånger bygger upp sig när man ligger där.
Läser att det är otroligt många som har foglossning (bäckenproblemer), nu har jag börjat gå till en fysioterapeut, och han sa att det viktigaste jag kunde göra för mig själv var vila. MASSA vila och höra på kroppen. ska tillbaka till min kiropraktor om 2 veckor för att knäcka lite.
Måste fråga, vad gör TENS aparaten?
nästa måndag ska jag till min läkare för att förnya min sjukskrivning och ha en grav kontroll. :)
Hej här inne.
Är sjukskriven till den 15/4 just nu pga extrema foglossningar. Så vila är det som gäller för mig vilket är svårt med tre barn på 7, 5 och 2 år.
Har tens som funkar relativt bra!
Hoppas verkligen fk godkänner min sjukskrivning samt havandeskapspenningen. Men som vanligt har inte chefen skött sitt. Först hade hon inte skickat in papper om havandeskapspenning och nu har hon inte anmält min sjukskrivning så lär bli pengalös denna månad om jag har otur...
Har varit hemma sen 2/3!
Känns som det bara ska strula jämnt. Nu fattas väl bara att fk inte godkänner vare sig sjukskrivning eller havandeskapspenningen. Och jag blir helt pengalös..
Nu måste jag få gnälla lite.
Är i vecka 34(33+4) idag och är så less på att vara gravid.
Har ju en hemsk foglossning och är sjukskriven för tillfället. En pina är det ena dagen funkar jag nästa funkar jag inte alls.. Förvärkar har börjat komma och sen sammandragningar med. Hade förvärkar i torsdags i ca 4 timmar kom mellan 4 och 15 min höll i ca 30 sekunder. Har en hemsk nästäppa som är jobbig. Och ett enormt tryck neråt ändå är inne bebis fixerad eller nedsjunken.
Eller var då inte det för två veckor sedan! Denna gång kolla hon inte bebis läge.
Brösten gör ont igen så minsta lilla beröring och jag vill näst intill skrika.
Jag är less med andra ord. Och trött fast beror på järnbrist nu.. Så börja äta niferex är det som gäller men då kommer ju hårdheten i magen och har redan problem med det.. :-S
Jag är glad detta är sista graviditen! För det har varit den hemskaste jag varit med om. Haft alla krämpor man kan ha tror jag...