En tråd för oss ruvare
RD0
RD0
Grattis till ruvarstatus :) va fick du tillbaka ? När har du testdag ?
Illamående och mensvärk idag, jag och mannen klarade inte av att vänta längre så vi testade och där var det ett svagt men ändå tydligt + på rd 10. Hoppas bara på att inte mensvärken är ett tecken på tidigt missfall. Är det vanligt med mensvärk i vecka 4? Kan inte fatta att jag efter alla dessa år faktiskt är gravid!
Man kan blöda och vara gravid så testa ändå.
RD 4 och känner ingenting... borde man göra det?
Ja jag vet vilken tramsig fråga det är!
Sist jag ruvade hade jag gjort färskförsök och minns det som att jag hade jätteömma bröst o ont i magen mm. Magontet var väl visserligen mest efter äggplocket... svårt att jämföra men jag kan inte låta bli!
Men fick ni inte ens ett gravtest av kliniken?
Vi ska med göra gravtest hemma och ringa eller mejla in resultatet.
Jag kan tycka att det räcker med att landstinget betalar resten av IVFen så lägger jag en femtiolapp på test.
Nu betalar vi för vårt försök men jag känner som du, det är inget att lägga energi på! Var mest förvånad eftersom jag tyckte det var bra med blodprovet, då fick man en siffra på hur högt hcg var och kunde också utesluta att det skulle bli ett missfall snart (för lågt hcg).
Men å andra sidan så vet man väl aldrig vad som händer dagen efter så det kanske är meningslöst ändå?
RD7 idag.
Hela kroppen skriker PMS och det brukar den inte göra när jag är gravid (har ju varit det tre gånger). Känns väl sådär.
Förr i tiden när jag hade normala cykler så skulle BIM vara på lördag.
det var negativt för mig idag.
är det någon som har startat en ny FET behandling direkt? Kan det ge sämre resultat?