• lilsis

En tråd för oss ruvare

Regnbågsdröm skrev 2016-04-01 06:36:37 följande:

Det är lugnt du. Jag behöver egentligen inte läsa statistik. Stämmer aldrig på mig i alla fall. Jag kommer aldrig få något till frysen oavsett, så det kvittar egentligen om någon undersökning skulle visa att många får det. Jag tillhör ändå inte dem.

Statistik säger noll och intet om individen, bara hur det ser ut på gruppnivå.
  • lilsis
    Helena 672 skrev 2016-03-31 21:05:43 följande:

Konstigt nog sa de på kliniken att jag ska testa först den 11/4, dvs 21 dagar efter ägguttaget. Sa de att du ska testa tre veckor efter insättande? Vad betyder FET? Jag har gjort ET :)

Frozen Embryo Transfer.

Min testdag är 18 dagar efter insättning trots 5-dagars embryo (dvs 23 dagsr efter äggplock om det hade varit färskt).
  • lilsis

Jag har blödning som vanligt trots progesteron. Och även förra återföringen som blev ett tidigt missfall.

Äl+12 blöder jag, så om inget sker imorgon finns det hopp för den här ruvningen (RD7 imorgon).

• lilsis

Kronisk testare och har haft fina streck på ägglossningstest ett par dagar men blanka hCG-test. Nu på kvällen syns däremot ett svagt streck.

Får hoppas att den stannar kvar, dröjer nog innan jag är glad på riktigt. Nu är jag mest nöjd med att det iaf har börjat bra.

• lilsis
    Minimasken skrev 2016-04-05 16:36:22 följande:

Hej, Jag hoppar gärna in i denna tråden, har gjort Ivf via sahlgrenska * korta protokollet* och idag är jag på ruvardag 13, Har ont i magen och huvudet samt känner mig extrem känslig, gråter för minsta lilla. Men på morgonen tog jag ett Gravtest ( som jag inte skulle ha gjort efter läkarens uppmanande ) men gjorde det ändå, och förstår varför läkaren bad mig avvakta.. Inget dubbelstreck här inte utan helt blankt. Kan det vara så att jag kanske har kvar embryot i kroppen men inte tillräckligt med HG i kroppen? För om embryot inte vill vara kvar i mig borde jag väl haft/ha en blödning? 

Du tar väl Lutinus eller annat progesteron och det kan förhindra eller skjuta fram blödningen. När är din testdag?
  • lilsis
    ivfbullen skrev 2016-04-07 16:18:24 följande:

Härligt att vi bara blir fler och fler ruvare!!!

Vilken skillnad det kan vara från klinik till klinik när det gäller testdagar!

Jag fick min lilla upptinade 5-dagars igår och instruktioner om att jag tidigast ska göra ett test om 14 dagar.

Varför är det sådan skillnad?

Och jag ska vänta 18 dagar med 5dgrs.

Min klinik säger att det är för att undvika de dl kemiska graviditeterna, de som släpper redan efter någon dag.
  • lilsis
    Solros skrev 2016-04-07 17:12:11 följande:

Ja, det kan man ju undrar. För oss är det 17dagar efter äggplock när vi ska testa. Kan det vara någon skillnad om det är fryst eller färskt? Vårt var ett färskt på vårt andra försök.

Min klinik har 18 dagar både vid ET och FET och oavsett antal dagar embryot är.
  • lilsis
    Nella79 skrev 2016-04-07 14:37:28 följande:

Håller tummarna ivfbullen . Rvd 9 här, idag har jag huvudvärk och är jätte trött :(

Vi ligger ju på samma RD men min eskimå var lite äldre.

Du har inte tjuvtestat?
Svar på tråden En tråd för oss ruvare