Nmg skrev 2015-12-17 06:50:15 följande:
Nu har jag tagit ett till test med clearblue plus på RD7. Den visar positivt! Även fast det är ett svagt plus men den är tydlig. De senaste testen har jag fått vrida och vinkla för att se "spökstrecket" i rätt ljus med denna ser man och den är blå oxå, inte grå som de tidigare. Stämmer detta nu verkligen? Trodde jag skulle börja hoppa av glädje men jag känner bara "jaha????". Kanske inte fattat än. Min sa att han inte vill veta vad det är för resultat, han har varit emot att jag testar tidigt så han vet inte ens om att jag fått svaga streck för flera dagar sen. Han vill Vänta till söndag. Haha då tar jag ett nytt test då och hoppas att det fortfarande är plus!.....
Grattis! Eftersom strecket ökat måste det ju vara positivt! Även om det är svagt. Nu händer mycket på bara några dagar, så redan imorgon eller på lördag/söndag kommer du nog se stor skillnad om du testar då också.
Haha jag gjorde precis likadant. Tjuvtestade redan rd 9, och visade de för mannen, men sen ville han vänta till testdag så jag blev förbjuden att säga ngt till honom innan dess om jag ändå fortsatta testa.. ja, jag testade såklart på egen hand några ggr till innan testdag, kunde inte hålla mig. Och det blev ju starkare =) Jobbigt att hålla tyst om det bara. Min man ville ju inte att vi skulle bli besvikna, så han ville väl, men det hjälpte ju inte mot min nyfikenhet.
Oavsett vad så vet du ju att ägget fäst nu, eftersom testet och därmed Hcg ökat. Sen tänkte jag att om det blir negativt senare så blir det det, men ingen kan då ta ifrån en att ägget i alla fall fäste som det skulle.
Men nu håller jag verkligen tummar och tår för att ditt embryo fortsätter trivas och att du får ännu starkare stegring för var dag!
Grattis än en gång =)