• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-17 11:19:25 följande:

<3

Jag mår bra men vissa dagar är jobbigare. Är på RD6 idag och nu är ovitrellen ute ur kroppen, tog test igår och då var det svagt och imorse helt blankt. Ska försöka hålla mig nu och testa tills nästa vecka men det är svårt.

Mår illa emellanåt, svettas då och då och har molande värk i livmodern så nog spökar progestronet.

Inget brev från kliniken än om våra 2 ägg så det blev inget. Så tar det sig inte ni så inväntar vi mens i januari för försök 2.

Kram

Inget brev än är väl inte alls lika med att de inte togs sig vidare de små äggen. Brevet kanske bara är försenat på posten?! Jag tror på de små o håller tummarna! Lram
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-17 10:44:24 följande:

Tack så mycket! Känns overkligt än efter 2-års försök...

STORT GRATTIS! :)
  • Nmg

Tack! Känns helt galet. Ska ta ett digitalt test i helgen. Borde man ringa kliniken om resultatet fast man testat innan eller ska man ändå vänta till testdagen? Jag vet inte vad jag ska göra nu. Ska man ringa nån? Bm?

stajlish skrev 2015-12-17 16:58:21 följande:

STORT GRATTIS! :)

• Daiwa 33
    hope88 skrev 2015-12-17 11:45:26 följande:

ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/12, 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augustiD

Daiwa33 BF 11 augusti

• stajlish
    Nmg skrev 2015-12-17 17:15:25 följande:

Tack! Känns helt galet. Ska ta ett digitalt test i helgen. Borde man ringa kliniken om resultatet fast man testat innan eller ska man ändå vänta till testdagen? Jag vet inte vad jag ska göra nu. Ska man ringa nån? Bm?

Tror kliniken vill att man väntar till testdagen o ringer efter den :)
  • Nmg

Hmm man kan få det av crinone men vet inte om man kan få det av lutinus? Fråga kliniken , kanske de vet om det är en biverkning av lutinus kan ju vara skönt att veta

Iskristall skrev 2015-12-17 13:15:06 följande:

Idag fann jag i troskyddet som en liten geleklump, väldigt liten, konsistens av äggviteflytning man får innan äl. Gick att strecka ut och den var lite brunfärgad på ena halvan av vad jag kunde se. Nån av er andra som känner igen nåt liknande under ruvandet?

Hade jag varit gravid i väntan på förlossning hade jag trott det kanske var lite av slemproppen som släppt haha

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-17 13:35:46 följande:

Inget brev än är väl inte alls lika med att de inte togs sig vidare de små äggen. Brevet kanske bara är försenat på posten?! Jag tror på de små o håller tummarna! Lram

Kanske men vi får väl se vågar inte ringa kliniken :/ får ju svar den 28e om tillvägagångssätt beroende på om jag plussar lr inte

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-17 13:18:22 följande:

Tack! :)

Det känns lite bättre nu. Det har slutat komma rosa "flytning". Verkar försvunnit helt. Hoppas hoppas att det inte är något negativt.

Kram

Skönt =) Det hoppas inte jag heller för din/er skull! Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-17 13:15:06 följande:

Idag fann jag i troskyddet som en liten geleklump, väldigt liten, konsistens av äggviteflytning man får innan äl. Gick att strecka ut och den var lite brunfärgad på ena halvan av vad jag kunde se. Nån av er andra som känner igen nåt liknande under ruvandet?

Hade jag varit gravid i väntan på förlossning hade jag trott det kanske var lite av slemproppen som släppt haha

Kommer ut massa konstiga grejer från mig med. Ibland grynigt, ibland geléaktigt, rosabrunt, vitt ja allt typ haha. Gillar inte progestronet men vad gör man inte för ett mirakel =)
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-17 12:03:43 följande:

Äggplocket var igår och hanterbart. Bedövningen tyckte jag var värst. Sen var det helt ok, en gång bad jag om mer smärtstillande. Fast överlag kändes det mest obehagligt och inte så ont. Jag var ganska påverkad av lugnande och smärtstillande så jag var typ i fyllan:)) Tur min sambo var med för jag kommer inte ihåg nästan nått av vad någon sa eller vad jag sa heller:) Idag, dagen efter äggplocket har jag fortfarande ganska ont. Kliniken ringde precis och berättade att av de 14 äggen var 7 befruktningsdugliga och 4 har fortsatt att utvecklas fint. Blir tydligen insättning imorgon. Hade fler ägg blivit befruktade hade dom väntat till på måndag med insättning. Nu hoppas jag på att det blir 3 fina ägg till frysen och 1 till mig

Vad skönt att det gick bra =) Ja lullig var jag med haha ;)

Att du har ont är iaf normalt efteråt. Jag var öm i några dagar efteråt. Nu har jag en annan värk, åt det molande hållet.

Vad kul 7 ägg blev befruktade :) Spännande med insättning håller tummarna för det och att ni får några ägg till frysen också *hoppas* =)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november