• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • hope88
    jagvillhabarn skrev 2015-12-17 08:53:09 följande:

Jaaaaa!!! :)

Nu har vi fått se lill knodden :) 8 mm var den nu i v7+2 vilket var helt normalt och vi fick se det lilla hjärtat picka :)

nu har mf risken minskat från 20% till 4%. Tror vi e lyckligast i världen nu. Bara o hoppas att allt går vägen nu bara.

Underbart <3
  • Dirvas
    jagvillhabarn skrev 2015-12-17 08:53:09 följande:

Jaaaaa!!! :)

Nu har vi fått se lill knodden :) 8 mm var den nu i v7+2 vilket var helt normalt och vi fick se det lilla hjärtat picka :)

nu har mf risken minskat från 20% till 4%. Tror vi e lyckligast i världen nu. Bara o hoppas att allt går vägen nu bara.

Åh va roligt att det såg bra ut :)

Och grattis Nmg till plus! :D

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-17 11:09:23 följande:

Tack gumman!

Hur mår du?

<3

Jag mår bra men vissa dagar är jobbigare. Är på RD6 idag och nu är ovitrellen ute ur kroppen, tog test igår och då var det svagt och imorse helt blankt. Ska försöka hålla mig nu och testa tills nästa vecka men det är svårt.

Mår illa emellanåt, svettas då och då och har molande värk i livmodern så nog spökar progestronet.

Inget brev från kliniken än om våra 2 ägg så det blev inget. Så tar det sig inte ni så inväntar vi mens i januari för försök 2.

Kram
  • FörstaIVF
    Tjorven1980 skrev 2015-12-17 10:41:27 följande:
    Grattis!

Jag hade äggplock igår och återföring på måndag. Troligtvis. Väntar på att dom ska ringa idag och meddela hur det går med befruktningen och ett besked om när återföringen blir. Fick ut 14 ägg så nått  borde bli användbart.
    På 14 ägg borde det absolut finnas flera toppenägg! Till mig sa dom att dom endast ringer ifall inget av äggen blir befruktat - jag ringde ju dom ändå bara för att jag var så himla nyfiken. Hur kändes äggplocket? För mig kändes det knappt någonting så man blev ju glatt överraskad när det var över..
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-17 11:12:36 följande:

Stort Grattis till alla er som plussat

Det är så härligt att gå in i denna tråd och läsa att det dyker upp med jämna mellanrum. Inger hopp att det kanske kommer att fungera även för en själv. Och att se att det finns dom som blir på tjocken gör att denna ivf karusell känns lite lättare. Ni som fått plus, njut av er efterlängtade graviditet

Håller med dig helt och ålder det ger hopp =)

Vart ligger du nu? Visst plockade ni ägg nyligen?

Kram
  • hope88

ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/12, 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti

• Tjorven1980
    FörstaIVF skrev 2015-12-17 11:41:38 följande:
    På 14 ägg borde det absolut finnas flera toppenägg! Till mig sa dom att dom endast ringer ifall inget av äggen blir befruktat - jag ringde ju dom ändå bara för att jag var så himla nyfiken. Hur kändes äggplocket? För mig kändes det knappt någonting så man blev ju glatt överraskad när det var över..
    hope88 skrev 2015-12-17 11:43:18 följande:
    Håller med dig helt och ålder det ger hopp =)

Vart ligger du nu? Visst plockade ni ägg nyligen?

Kram

Äggplocket var igår och hanterbart. Bedövningen tyckte jag var värst. Sen var det helt ok, en gång bad jag om mer smärtstillande. Fast överlag kändes det mest obehagligt och inte så ont. Jag var ganska påverkad av lugnande och smärtstillande så jag var typ i fyllan:)) Tur min sambo var med för jag kommer inte ihåg nästan nått av vad någon sa eller vad jag sa heller:) Idag, dagen efter äggplocket har jag fortfarande ganska ont. Kliniken ringde precis och berättade att av de 14 äggen var 7 befruktningsdugliga och 4 har fortsatt att utvecklas fint. Blir tydligen insättning imorgon. Hade fler ägg blivit befruktade hade dom väntat till på måndag med insättning. Nu hoppas jag på att det blir 3 fina ägg till frysen och 1 till migGlad
  • Mizziz

Hej alla
    Någon som frågade hur jag mådde nu... Jag mår bra men är väldigt trött. Illamående ibland på kvällarna. Knasig i hjärnan ibland =) Antar att jag fortfarande har vätska i äggstockar och buk. Får definitivt svar på måndag då vi har vårt tidiga UL på den privata kliniken vi går på. Är idag på dag 8+3.  Lycka till alla och ruva på =)

• Iskristall

Idag fann jag i troskyddet som en liten geleklump, väldigt liten, konsistens av äggviteflytning man får innan äl. Gick att strecka ut och den var lite brunfärgad på ena halvan av vad jag kunde se. Nån av er andra som känner igen nåt liknande under ruvandet?

Hade jag varit gravid i väntan på förlossning hade jag trott det kanske var lite av slemproppen som släppt haha

• Lotten
    hope88 skrev 2015-12-17 11:11:50 följande:
    Jag hoppas och tror att det är lutinuset. Har också haft lite rosa i flytningarna från lutinus och det kan rinna som vatten ur mig på morgonen (ursäkta för detaljer :p)

Stor kram till dig håller tummarna för plus!

Kram
    Tack! :)

Det känns lite bättre nu. Det har slutat komma rosa "flytning". Verkar försvunnit helt. Hoppas hoppas att det inte är något negativt.
    Kram
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november