• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Emrony skrev 2015-12-19 10:49:11 följande:

Idag hade vi vår testdag, har inte tjuvtestat något innan dess och det vart positivt :) vi kan inte riktigt fatta det, ena sekunden så är det som att jag glömmer bort att det är verkligt, andra sekunden så gråter jag :) såg att ni skrivit lite om förkylning, jag blev dunderförkyld två dagar efter återföringen, och än så länge har det ju gått bra! Ska ringa till kliniken på måndag, antar att man får ett ungefärligt datum då. Grattis till er som plussat och lycka till nu till er som väntar fortfarande! Så glad att man kunna ventilera här med er! Kram på er!

Åh stort grattis! Vad roligt! Vad har du för känningar? Trodde du att det skulle bli positivt innan du testade?
  • Emrony
    Iskristall skrev 2015-12-19 11:36:45 följande:
    Åh stort grattis! Vad roligt! Vad har du för känningar? Trodde du att det skulle bli positivt innan du testade?
    Taack!! :)
    Jag har inte vågat lägga någon vikt på symptom alls egentligen. Men har känt spänningar i magen, centrerat mitt inne i tjejmagen typ, tunga ömma bröst och har varit otroligt varm. Det är väl ungefär det jag känt :)
  • Tjorven1980
    ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/12, 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, TD 3/1,  35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti

Nmg
  • Tjorven1980

Idag har vi varit på återföring. 1 ägg som kunde gå vidare, inget till frysen. Skönt att få ett tillbaka men känner mig lite besviken att det blev så dålig utdelning när det var så många ägg från början. Visserligen många som inte var helt mogna och befruktningsdugliga. Hade vart önskvärt att kunna få nått till frysen. Men naturen har sin gång och av någon anledning ville inte de andra 3 äggen fortsätta dela sig. Jag

Träffade en helt fantastisk läkare idag, bästa jag haft under hela denna behandling. Han tog sig tid och gick igenom hela behandlingen som varit och svarade på alla mina miljoner frågor om behandlingen och eventuell kommande försök. Ju mer jag fattar om detta med fertilitet och befruktning desto mer imponerad blir jag över att det lyckas bli barn överhuvudtagetGlad

• Lotten

Idag hade vi vår testdag, har inte tjuvtestat något innan dess och det vart positivt :) vi kan inte riktigt fatta det, ena sekunden så är det som att jag glömmer bort att det är verkligt, andra sekunden så gråter jag :) såg att ni skrivit lite om förkylning, jag blev dunderförkyld två dagar efter återföringen, och än så länge har det ju gått bra! Ska ringa till kliniken på måndag, antar att man får ett ungefärligt datum då. Grattis till er som plussat och lycka till nu till er som väntar fortfarande! Så glad att man kunna ventilera här med er! Kram på er!

Grattis! :) <3
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-19 14:21:45 följande:

Idag har vi varit på återföring. 1 ägg som kunde gå vidare, inget till frysen. Skönt att få ett tillbaka men känner mig lite besviken att det blev så dålig utdelning när det var så många ägg från början. Visserligen många som inte var helt mogna och befruktningsdugliga. Hade vart önskvärt att kunna få nått till frysen. Men naturen har sin gång och av någon anledning ville inte de andra 3 äggen fortsätta dela sig. Jag

Träffade en helt fantastisk läkare idag, bästa jag haft under hela denna behandling. Han tog sig tid och gick igenom hela behandlingen som varit och svarade på alla mina miljoner frågor om behandlingen och eventuell kommande försök. Ju mer jag fattar om detta med fertilitet och befruktning desto mer imponerad blir jag över att det lyckas bli barn överhuvudtaget

Åh lycka till nu och välkommen till ruvandet! Tråkigt att inget gick vidare till frysen! Jag fick inte heller nåt vidare till frysen, that sucks! Men det gäller att ha positiva tankar! Vilket kan vara svårt stundtals dock.
  • Iskristall

Jag har en lite av en negativ eftermiddag idag. Ömmandet i mina bröst och bröstvårtor har minskat idag känns det som vilket gör att jag vacklar i mitt tro och hopp just nu...

• Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-19 15:04:38 följande:

Jag har en lite av en negativ eftermiddag idag. Ömmandet i mina bröst och bröstvårtor har minskat idag känns det som vilket gör att jag vacklar i mitt tro och hopp just nu...

Tror du inte det är för att ovitrelle gått ur kroppen. Upplever detsamma. Tänkte också negativt först. Men kom på att det kanske har med den sista sprutan att göra.
  • Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-19 15:57:46 följande:

Tror du inte det är för att ovitrelle gått ur kroppen. Upplever detsamma. Tänkte också negativt först. Men kom på att det kanske har med den sista sprutan att göra.

Tack för pepp. Tog Ovitrellen för exakt 14 dagar sen. I torsdags tjuvtestade jag och fick negativt test så antar att Ovitrellen var ute ut kroppen redan då.
  • Nmg

Grattis!!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november