• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-29 11:20:59 följande:

Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.

När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?

Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...

Håller tummarna för dig! Vet inte om RD12 är förtidigt att testa, det verkar vara väldigt individuellt. Många har ju fått plus på RD12 av vad jag förstått. Du skulle ju vara på äl +15 i vanlig cykel. Och jag läste att från RD11 med ett 2 dagars ska kroppen börjat producera tillräckligt med hcg för att man ska kunna se på test. Det är ju svårt att veta!
  • Nmg

Jag fick ett oerhört svagt streck som bara syntes i vissa ljus på rd 4 med blasto. Dock tog jag testet för att sedan jämföra om ovitrelle hade gått ut. Kan inte rekommendera att testa så tidigt annars. Om jag var du skulle jag vänta 2 dagar till o testa på rd 12 det borde ge ett mer "riktigt" svar

När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?

Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...

• hope88

Dagarna tickar på =) Håller tummarna för plus! Nä det är inte lätt att låta bli att känna av kroppen under ruvartiden direkt.

Hoppas att dina symtom leder till positiv!

Du kan nog testa på RD12 med ett 3 dagars drygade jag gjort.

Kram
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-12-28 19:32:22 följande:
    Skickar en styrkekram.
    Tack! :)

Vi ska till kliniken den 7/1 och kolla så allt kommit ut.

Vi kommer nog att pausa det här. Om inte de tycker att vi ska köra på vid nästa blödning för större chans att bli gravid så inpå första försöket.
  • Tjorven1980

Om inte mensen kommit imorgon så gör jag ett gravtest. Imorse var lutinuskladdet ljust brunt, typ lattefärg. Tänkte på en gång att det är mensen som är på väg. Bara att vänta å se, har inte kommit nått mer färgat sen jag steg upp. Känns som att mensen är på väg men samtidigt inte. Springer på toaletten hela tiden för att kolla. Så för att få sinnesro ska jag göra ett test imorgon. Tur att FL finns, hade tjatat hål i huvudet på min stackars sambo annarsGlad 

• Regnbågsdröm
    Tjorven1980 skrev 2015-12-30 10:12:54 följande:

Om inte mensen kommit imorgon så gör jag ett gravtest. Imorse var lutinuskladdet ljust brunt, typ lattefärg. Tänkte på en gång att det är mensen som är på väg. Bara att vänta å se, har inte kommit nått mer färgat sen jag steg upp. Känns som att mensen är på väg men samtidigt inte. Springer på toaletten hela tiden för att kolla. Så för att få sinnesro ska jag göra ett test imorgon. Tur att FL finns, hade tjatat hål i huvudet på min stackars sambo annarsGlad 

Är inte din sambo lika nervös då?
    Jag tycker också att FL är skitbra. Men jag och min sambo tjatar ju håll i huvudet på varandra oavsett. Det är ju liksom båda som genomgår detta.
    Stort lycka till! Hoppas på positivt besked imorgon!
  • Nmg

Åh va spännande!!

Tjorven1980 skrev 2015-12-30 10:12:54 följande:

Om inte mensen kommit imorgon så gör jag ett gravtest. Imorse var lutinuskladdet ljust brunt, typ lattefärg. Tänkte på en gång att det är mensen som är på väg. Bara att vänta å se, har inte kommit nått mer färgat sen jag steg upp. Känns som att mensen är på väg men samtidigt inte. Springer på toaletten hela tiden för att kolla. Så för att få sinnesro ska jag göra ett test imorgon. Tur att FL finns, hade tjatat hål i huvudet på min stackars sambo annars 

• Tjorven1980

Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))

• Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-31 09:52:31 följande:

Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))

Grattis Tjorven1980!

Vad var det som gjorde att du hade det på känn sen igår att du kunde vara gravid?
  • Tjorven1980

[quote=76173724][quote-nick]Iskristall skrev 2015-12-31 10:32:11 följande:[/quote-nick]Grattis Tjorven1980!

Vad var det som gjorde att du hade det på känn sen igår att du kunde vara gravid?

Jag var så sjukt varm. Det är jag aldrig, jag är frusen av mig. Sover med 3 täcken för att inte frysa på natten. Igår trodde jag att min sambo höjt tempen på elementen hemma då jag tyckte det var så himla varmt och gott. Men kollade på termometern som visade 19 grader. Då började jag misstänka nått. Det och i kombination med att jag haft ett svagt illamående och galet trött under två dagar.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november