• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-06-29 17:27:09 följande:

Stajlish, hur går det för dig?

Lilsis, stort lycka till med äggen nu!

Nej, det blev inget denna gången heller :(
    Så vi tar nya tag inför IVF 3 i höst!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-07-01 13:45:23 följande:

Nej, det blev inget denna gången heller :(

Så vi tar nya tag inför IVF 3 i höst!

Men då! Vi som håller tummarna så hårt för er! Stort lycka till med nya försök i höst och hoppas ni kan vila upp er ordenligt i sommar!
  • Nmg

Hittade på denna tråd igen bland mina favoriter, hur har det gått för er?

• JCW81

Hej!
    Vi har försökt skaffa syskon i fyra år nu, de senaste månaderna har jag behandlats med horomner - letrozole - men utan effekt. Vi ska på möte med ivf-kliniken i början på dec och sedan blir det troligtvis vår första ivf-behandling. 

Bollar gärna tankar och funderingar med dig om du vill.

Kram

• JCW81

Såg nu att det var ett gammal inlägg, men kanske ngn annan som ligger i startgroparna för ivf?

• Nmg

Ja sist jagkolladeså var det npgra som skulle starta i höst,'men de kanske har startat en ny grupp?

Önskar dig ett stort lycka till och att allt går bra! Vilken klinik går du på?

• hope88

Oj länge sen man hängde i denna tråd! Detta försök misslyckades ju i december 2015. Det var vårt första ivf försök. Tog en paus och startade med långa protokollet i slutet av juli och idag är jag i v13 <3

Vi valde att skippa kub och gick direkt på nipt testet som vi fick bekosta själva och idag kom svaret. Vi väntar en frisk pöjk <3

Hur går det för er?

Kram

• Nmg

Grattis hope88! Va roligt!! Äntligen

Vi gjorde oxå nipt test när var gravid tyckte det var värt pengarna!

Nu är lillpojken 2 månader.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november