• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Jobbigt med foglossning hoppas du får grav penning! Jag ska jobba 5 v till om allt går bra sen går jag på semester!

jagvillhabarn skrev 2016-06-05 22:10:12 följande:

Jo jag mår bra men e sjukskriven för foglossning, går snart över på gravpenning. De e ju tungt o klumpigt nu. Känns som tiden börjar gå så långsamt nu och man e otålig. Vill ju träffa den lilla krabaten :)

SJ?

• stajlish
    Nmg skrev 2016-06-05 19:37:04 följande:

Stort lycka till

Alla som inte fått plus än, ni är starka!

Stajlish hur gick det på ET idag?

Jodå, de gick bra. Men vi blev lite besvikna på resultatet...hade ju hoppats på bättre såklart. Men vi är tacksamma och glada för den jag ruvar på nu. Vi får hoppas på den helt enkelt... Men de är ändå tufft nu...att veta att om inte denna går så får vi börja om helt..igen. Vi trodde verkligen de skulle bli en bättre utgång denna gång eftersom vi fick fler ägg.. men men.. av våra 11 ägg var 8 mogna, 7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår.. varav de finaste är i mig, och de andra var sådär o skulle inte klara av en frys nu men de skulle odla vidare o ge de en chans.. men inget vi räknar med, inga goda chanser för de :( Vi får hålla tummarna för detta embryo i mig mage nu! 
  • Nmg

Förstår att man blir besviken när man får ut

Så Många. Hoppas att denna är guldäggsgalan och att just DEN valde att komma till er

stajlish skrev 2016-06-06 18:34:50 följande:

Jodå, de gick bra. Men vi blev lite besvikna på resultatet...hade ju hoppats på bättre såklart. Men vi är tacksamma och glada för den jag ruvar på nu. Vi får hoppas på den helt enkelt... Men de är ändå tufft nu...att veta att om inte denna går så får vi börja om helt..igen. Vi trodde verkligen de skulle bli en bättre utgång denna gång eftersom vi fick fler ägg.. men men.. av våra 11 ägg var 8 mogna, 7 befruktades men bara 2 klarade sig till igår.. varav de finaste är i mig, och de andra var sådär o skulle inte klara av en frys nu men de skulle odla vidare o ge de en chans.. men inget vi räknar med, inga goda chanser för de :( Vi får hålla tummarna för detta embryo i mig mage nu! 

• jagvillhabarn
    Nmg skrev 2016-06-05 22:39:50 följande:

Jobbigt med foglossning hoppas du får grav penning! Jag ska jobba 5 v till om allt går bra sen går jag på semester!

Härligt med semester snart då :)

Ja gravpenning har gått igenom så de rullar på bra :)
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-06-06 18:34:50 följande:

Lycka till Stajlish! Tummarna hålls! Förstår din besvikelse dock
  • stajlish
    Nmg skrev 2016-06-06 21:21:30 följande:

Så Många. Hoppas att denna är guldäggsgalan och att just DEN valde att komma till er

Iskristall skrev 2016-06-06 22:50:13 följande:
    Ja, det hoppas vi verkligen! Mmm, tacksam för denna såklart men sjukt besvikna för resten :( Tack tjejer! <3

• stajlish
    Nmg skrev 2016-06-06 21:21:30 följande:

Iskristall skrev 2016-06-06 22:50:13 följande:
    Ja, det hoppas vi verkligen! Mmm, tacksam för denna såklart men sjukt besvikna för resten :( Tack tjejer! <3

• Tjorven1980

Oj, denna tråd känns som en evighet sedan!

Jag går in i vecka 28 imorgon. Första 20 veckorna tyckte jag smög sig fram men nu har det tagit fart. Mår bra och det verkar bäbis göra oxå. Väldigt mkt aktivitet i magen mest hela tiden tycker jag. Trist dock att jag känner av fogarna, mellan benen och svanskotan. Men med lite enkla justeringar i livet så funkar det bra så jag ska inte klaga. Jag kan ändå vara ute och gå, träna och jobba.

Till er som inte blivit gravida önskar jag er all lycka till och hoppas att ni snart får erat plus!

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november