• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Ashurst Klara
    Daiwa 33 skrev 2015-11-19 00:46:52 följande:

hej är ny här ,om jag få vara med....så kul med alla andras berättelser....är 34 år o har börjat den 7 november med sprutor först132,7 hände inget,sen 162,7 vart 2 st över 10 mm ...o nu 182 ..hoppas på bättre resultat ska på ul på fredag...sen vet ej inget mer ,bara förstår att kommer bli äp osv,fast vet ej när o så...är så taggad o verkligen längtar efter mitt eget blod o kött ....vi försöker första gången ..grattis till dem som blivit gravida ...o all lycka till till er andra 

Hej och välkommen! Oj, det var rejäla doser som du har fått. Hoppas att du har fler stora äggblåsor vid nästa ultraljud. 

Det här med bäbislängtan har vi nog gemensamt allihop. Själv längtar jag i första hand efter att få vara gravid. De som är höggravida skrattar säger och säger "vänta du bara". Men jag längtar ändå! 

Lycka till imorgon!
  • Daiwa 33

tackar ...ja dosor är rejäla o vet ej varför så höga efter varje blod prov har dem höjt ....har inte läst att nån annan har så höga ...hoppas det händer grejer börjar svettas nu hela tiden o känner mig som ballong där nere men det e bara o att bita ihop :)

• Daiwa 33

tänkte bara fråga vad menas men kort eller lång protokollet?o vad betyder BIM o FET?...förlåt men det allt e nytt för mig tack för förståelse ....

• Nmg

Hej! Kan ni lägga till mig oxå

Bim 22 nov. Sprutstart 23 nov (om mensen är i tid), ÄP v 49/50. Nyligen fyllda 32 år. Första försöket kort protokoll.

• Ashurst Klara
    {#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år, 1:a försöket

pocatello - sprutstart 11/11, äp?, 28 år, 1a försöket

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Nmg - Sprutstart 23/11, ÖP v.49/50, bim?, 32 år, 1:a försöket.

Emrony - ber sprutstart 24/11, äp v.50, bim?, 28 år,1:a försöket. 

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

PlusGravid!
    Cutepoison
  • Pocatello
    Daiwa 33 skrev 2015-11-19 08:37:34 följande:

tänkte bara fråga vad menas men kort eller lång protokollet?o vad betyder BIM o FET?...förlåt men det allt e nytt för mig tack för förståelse ....

Det är inte lätt med alla förkortningar i den här ivf-bubblan :) BIM är Beräknad Icke-Mens, alltså när du beräknar få mens och FET är Frozen Embryo Transplant, alltså att en sätter in ett embryo som varit fryst sedan tidigare äggplock.

Långa protokollet betyder att en "nedreglerar" kroppen, försätter den i konstgjort klimakterium innan en stimulerar igång igen. I korta protokollet gör en endast stimuleringen. Det är lite olika vilket en gör, beror väl på olika saker som bakomliggande sjukdom. Ex jag som har endometrios gör den långa eftersom den har verkar ge bättre effekt då. 
  • Emrony
    {#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år, 1:a försöket

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

HJohannesson - äp v. 46, bim 28/11, 1a försöket

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år. 1:a försöket

phee - äp v.47, bim?, 28 år, 1:a försöket

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET v.48, 34 år, 1:a återföringen 

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år, 1:a försöket

pocatello - sprutstart 11/11, äp?, 28 år, 1a försöket

Emrony - Sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år,1:a försöket. 

FörstaIVF - sprutstart 21/11, ÄP v.49, bim?, 31år 

Nmg - Sprutstart 23/11, ÖP v.49/50, bim?, 32 år, 1:a försöket.

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket

PlusGravid!
    Cutepoison
  • Dirvas

Välkommen in i tråden Daiwa 33, hoppas det ser bra ut på ultraljudet imorgon :)

Idag fick vi veta att 14 av 20 mogna ägg befruktats, skönt besked! Preliminär ET på måndag eller om endast fåtal ägg delar sig kan det bli lördag. Massa steg oroa sig över hela tiden med det här.

• Iskristall
    Dirvas skrev 2015-11-19 20:19:08 följande:

Välkommen in i tråden Daiwa 33, hoppas det ser bra ut på ultraljudet imorgon :)

Idag fick vi veta att 14 av 20 mogna ägg befruktats, skönt besked! Preliminär ET på måndag eller om endast fåtal ägg delar sig kan det bli lördag. Massa steg oroa sig över hela tiden med det här.

Vad härligt! Kom igen och dela er nu så det blir många små söta embryos!
  • Daiwa 33

tack för insläppet....grattis till dem som lyckas med många äg....själv tar jag spurter nu o är nervös inför imorrn...vill ju lyckas .....tack för alla förklarningar mycket nya förkortningar ....tack o lycka till nu e jag övertrött....godnatt ...återkommer imorrn om resultatet :)kram på er alla

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november