• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall
    Daiwa 33 skrev 2015-11-19 23:15:39 följande:

tack för insläppet....grattis till dem som lyckas med många äg....själv tar jag spurter nu o är nervös inför imorrn...vill ju lyckas .....tack för alla förklarningar mycket nya förkortningar ....tack o lycka till nu e jag övertrött....godnatt ...återkommer imorrn om resultatet :)kram på er alla

Spännande! Lycka till! Hoppas du sovit gott?!
  • Pocatello

Lycka till Daiwa!

Jag var på VUL och tog östrogrenprov igår och det fanns en massa ägg! Östrogenprovet var väldigt högt däremot, har även varit det tidigare och jag har fått sänka Gonal-F dosen. Så nu är ÄP planerat till måndag och jag ska inte ta något mer Gonal-F utan bara spraya Suprecur och så Ovitrelle på lördag kväll. Känner mig mest peppad på äggplock och ser lite framemot det, förstår att det nog är lite korkat att se framemot att någon ska sticka nålar i fittan på en? Hehe.

• Pocatello
    Daiwa 33 skrev 2015-11-20 12:50:44 följande:

hej tjejer avbryter allt ...är så ledsen ...återkommer senare kram 

Neeej, vad tråkigt att höra! <3 <3 <3
  • FörstaIVF

Nej, vad tråkigt att höra... :(  Det är skitjobbigt när saker och ting inte går som man har förväntat sig... särskilt i denna bergochdalbanan.
    Man får deppa ihop och tycka att allt är skit, men hoppas att du kommer tillbaka med nya krafter snart!
  • Iskristall

Men åhhh! Stor kram!
  • Dirvas

Nej vad tråkigt :( kram
  • Emrony

Men va himla tråkigt! :( Du får skriva av dig i gruppen om du vill/orkar. kramar
  • phee

Vad tråkigt, vad som än hänt.. ! Hoppas du mår bättre snart vi är alla i samma båt så du får ventilera här om du känner att du vill! Vi är säkert många här som gärna stöttar dig, det här är en resa som kan bli väldigt jobbig och här är man aldrig ensam. Krya på dig !
  • Nmg

Nej va tråkigt

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november