• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • malre
    jagvillhabarn skrev 2015-11-12 15:19:11 följande:

Nu har jag fått tillbaka ett 4 celligt ägg :)

Ägget var helt perfekt enligt dom, ett riktigt kanon ägg.

Så nu e de bara o vänta tills jag får testa :)

Grattis!

• Tjorven1980

På söndag påbörjar jag äntligen min behandling. Kör långa protokollet med nässpray, synarela. Ni som sprayat, hur har ni mått under spraytiden?

• Emrony
    Tjorven1980 skrev 2015-11-13 11:56:19 följande:

På söndag påbörjar jag äntligen min behandling. Kör långa protokollet med nässpray, synarela. Ni som sprayat, hur har ni mått under spraytiden?

Hej! Jag hade synarela förra gången, det enda jag kände av var att jag var otroligt trött från början, men det gick över det med. Promenader på fika och lunch var räddningen. :)
  • HJohannesson

Idag fick jag tillbaka ett litet embryo :)

Blev några till frysen med! Känns jättebra :) alla var så fina så :)

• Iskristall
    HJohannesson skrev 2015-11-13 16:08:57 följande:

Å vad kul! Grattis och lycka till med ruvandet!
  • Ashurst Klara
    Iskristall skrev 2015-11-12 16:04:18 följande:

Min mens bör komma runt 25:e november, så jag sätter också igång ungefär samtidigt! Kul att vi är flera som ligger så lika tidsmässigt.

Vi kanske skulle försöka oss på en lista?

JA, jag röstar för lista! Vad ska vi ta med? Sprutstartdag, äggplocknngsvecka, bim, ålder, försök nr? Ngt mer?

Jag sitter med surfplatta och då brukar listorna bli konstiga, så någon med dator får gärna börja. Mina uppgifter:

Ashurst Klara, sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket
  • Iskristall
    Ashurst Klara skrev 2015-11-13 18:14:18 följande:

JA, jag röstar för lista! Vad ska vi ta med? Sprutstartdag, äggplocknngsvecka, bim, ålder, försök nr? Ngt mer?

Jag sitter med surfplatta och då brukar listorna bli konstiga, så någon med dator får gärna börja. Mina uppgifter:

Ashurst Klara, sprutstart 27/10, äp vecka 46, bim 27/11, 30 år, 1a försöket

Ja vad roligt! Sitter nu med mobilen. Om inte nån annan hinner före kan jag göra lista i morgon på datorn.

Iskristall, sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år, 1:a försöket. (mitt datum är preliminära än sålänge, sätter "?" där jag inte vet så länge, ok?)
  • FruGrävling

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET preliminärt slutet v 47/början v48, 34 åt, 1:a återföringen (IVF med äp 4/9, totalfrys pga överstimulering)

• jagvillhabarn
    HJohannesson skrev 2015-11-13 16:08:57 följande:

Grattis :)

Då e du bara en dag efter mig med rivande :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november