• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Iskristall

Spännande för er tjejer som tar sista sprutorna idag och som har äp som nästa steg!

Nmg, jag känner som dig. Jag tror inte heller mina äggblåsor växer där inne. Känns som det är säkrast att vara lite pessimistisk så man inte blir allt för nedslagen om det inte går som väntat.

• Dirvas
    phee skrev 2015-11-29 14:46:37 följande:

Jag känner att jag måste ventilera lite nu, vill inte vara negativ eller ta ner stämningen här på nått sätt men, jag mår skitdåligt av detta. Alltså denna eviga väntan och försöka fokusera på annat hela tiden, nu har jag blivit dö förkyld också och är rädd att febern på nått sätt ska påverka resultatet av det här. Jag är på rd 6..

pepp?

Jag känner lite samma, är sjukt jobbigt att varje dag fundera på ev. symtom eller brist av och samtidigt försöka skjuta bort alla såna tankar. Ena sekunden tror jag det kommer funka och nästa sekund känns det helt hopplöst. Men pepp till oss att vi tagit oss igenom en vecka av rd-tiden nästan :)

har du bestämt om du ska tjuvtesta ngt? jag fick testdag först den 9/12 så tror jag kommer testa mot helgen iaf.

• Dirvas

Iskristall, kul att läsa att du också är igång med sprutorna nu :)

Nmg, jag kände inte av mina äggstockar alls förrän efter första vul men det hade hänt en del. Hoppas det ser bra ut imorgon :)

• FruGrävling
    Emrony skrev 2015-11-29 20:15:44 följande:

Ikväll har jag tagit den sista orgalutran-sprutan och precis tagit Ovitrelle-sprutan, första gången vi tagit den, gick jättebra. Nu är det en "vilodag" imorgon sedan äggplock på tisdag morgon. En fråga, om dom säger att man har tid kl 8 på morgonen, ska man vara där 8 då eller är det själva ingreppet som börjar 8? Ni som gjort det kanske vet?

Vi fick tid kl 8 för ingreppet men instruerades att komma 7.30. Om de inte gav er nån annan tid kan man väl gissa att de menar kom 8 så börjar ingrepoet 8.30 eller 9. Men ring dem imorgon annars så får du ju säkra besked.
  • Iskristall
    Dirvas skrev 2015-11-29 20:53:39 följande:

Iskristall, kul att läsa att du också är igång med sprutorna nu :)

Nmg, jag kände inte av mina äggstockar alls förrän efter första vul men det hade hänt en del. Hoppas det ser bra ut imorgon :)

Skönt att läsa att du inte känt av äggstockarna alls innan första vul fast det hade hänt saker! Det ger en annan lite lugn och ro.

Ja det är kul att äntligen få vara igång
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-29 20:33:04 följande:

Snart dags för sprutorna då.. Börjar bli ordentligt less nu. Få se vad som händer på VUL imorgon. Har en känsla av att de inte alls växt till sig, antingen får jag fortsätta och öka dosen eller avbryta. Så

Är känslan men vi får väl se.

Du gör det bra med sprutorna! Skönt att få komma på ultraljud i morgon, det är bra att få se hur det ser ut emellanåt. Jag håller tummarna för att det ser bra ut! :)
  • hope88

Hej tjejer!

Ny i denna tråd, hänger i en annan också :)

Nyss tog jag första gonal-f sprutan! Det är vår första ivf så är både förväntansfulla men nervösa och vågar inte få upp hoppet för mycket även om vi vet att detta är enda chansen att bli gravida. Utredningen visade att min maken simmare är för slöa så de orkar inte göra jobbet. Så efter ett antal månader i kö för ivf är vi äntligen igång.

Hur går det för er? Hur ligger ni till i processen?

Hoppas jag får hänga här och stötta er men även få lite pepp själv :)

Kram

• phee
    Dirvas skrev 2015-11-29 20:51:18 följande:

Jag känner lite samma, är sjukt jobbigt att varje dag fundera på ev. symtom eller brist av och samtidigt försöka skjuta bort alla såna tankar. Ena sekunden tror jag det kommer funka och nästa sekund känns det helt hopplöst. Men pepp till oss att vi tagit oss igenom en vecka av rd-tiden nästan :)

har du bestämt om du ska tjuvtesta ngt? jag fick testdag först den 9/12 så tror jag kommer testa mot helgen iaf.

Ja det är sant! :) jag kommer tjuvtesta . Tänkte på tis. Ev. Får se ju längre ja kan vänta ju bättre :) Jag har oxå td 9/12 ! Svårt att låta bli !
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-11-29 21:04:35 följande:

Hej tjejer!

Nyss tog jag första gonal-f sprutan! Det är vår första ivf så är både förväntansfulla men nervösa och vågar inte få upp hoppet för mycket även om vi vet att detta är enda chansen att bli gravida. Utredningen visade att min maken simmare är för slöa så de orkar inte göra jobbet. Så efter ett antal månader i kö för ivf är vi äntligen igång.

Kram

Välkommen hit också!
  • Nmg

Välkommen hit

hope88 skrev 2015-11-29 21:04:35 följande:

Hej tjejer!

Kram

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november