• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Pocatello

Åh, jag trodde en skulle slippa det här med att bli besatt av att leta symtom när ej gör ivf. För att en har en massa hormoner i kroppen ändå och mycket kan bero på dem, på Lutinus t.ex. Är på RD4 nu och har nu haft ont i magen hela dagen, som skarp mensvärk som kommer och går. Högg riktigt till i magen så jag stönade till (själv i bilen som tur var hehe). Nu läser jag in massa positivt i det. Vilket kanske är bra för jag var ganska ledsen och negativ i morse.. Upp och ner som sagt.

Är andra lika besatta av att leta symtom i ivf-svängen? :)

• Nmg

Bet ni hur tjock slemhinnan ska vara för att vara bra vid ivf VUL!? Jag visste inte ens att vi skulle kolla den idag och då sa läkaren att den va 11 mm (dag 7 med sprutor) vilket va jättebra! Finns det nån nedre och övre gräns? Får utgå från att den ör bra eftersom han sa så.

• Iskristall
    Pocatello skrev 2015-11-30 18:53:03 följande:

Åh, jag trodde en skulle slippa det här med att bli besatt av att leta symtom när ej gör ivf. För att en har en massa hormoner i kroppen ändå och mycket kan bero på dem, på Lutinus t.ex. Är på RD4 nu och har nu haft ont i magen hela dagen, som skarp mensvärk som kommer och går. Högg riktigt till i magen så jag stönade till (själv i bilen som tur var hehe). Nu läser jag in massa positivt i det. Vilket kanske är bra för jag var ganska ledsen och negativ i morse.. Upp och ner som sagt.

Är andra lika besatta av att leta symtom i ivf-svängen? :)

Jag tror att jag kommer bli lika besatt Man kommer ju känna efter och reagera på allt som inte är som det brukar. Känner ju redan efter om man känner nån aktivitet i äggstockarna på sprutorna bara haha
  • Emrony
    stajlish skrev 2015-11-30 18:46:25 följande:
    Då har ni exakt samma orsak för ivf som vi! Lycka till på äggplocket!
    Där ser man! :) tack!
    Då gjorde ni också ICSI?
    Lycka till ni med!
  • stajlish
    Emrony skrev 2015-11-30 19:23:13 följande:
    Där ser man! :) tack!
    Då gjorde ni också ICSI?
    Lycka till ni med!
    Ja, precis. ICSI på alla! :)
  • hope88

Tack för era svar, erfarenheter och tips om Orgalutransprutorna! Hoppas att det går bra på torsdag. Snart dags för spruta 2 av gonal-f :)

Åh spännande nmg att du snart är igång med äggplock! Håller tummarna att allt går bra :)

Härligt stajlish ett steg närmre ruvare snart :) Hoppas allt går bra imorgon bitti. Hoppas ni får sova lite gott på hotellet inatt också. Uppdatera gärna efteråt <3

Tack för pepp :)

Kan bara tänka mig hur besatt man blir pocatello. Kommer nog bli likadan, svårt att låta bli att känna efter. Håller tummarna för plus! När har du testdag?

• hope88

Tack för era svar, erfarenheter och tips om Orgalutransprutorna! Hoppas att det går bra på torsdag. Snart dags för spruta 2 av gonal-f :)

Åh spännande nmg att du snart är igång med äggplock! Håller tummarna att allt går bra :)

Härligt stajlish ett steg närmre ruvare snart :) Hoppas allt går bra imorgon bitti. Hoppas ni får sova lite gott på hotellet inatt också. Uppdatera gärna efteråt <3

Tack för pepp :)

Kan bara tänka mig hur besatt man blir pocatello. Kommer nog bli likadan, svårt att låta bli att känna efter. Håller tummarna för plus! När har du testdag?

• hope88

IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 50?, bim?, 38år