IVFare i Stockholm?
Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!
Vore kul att följa varandra!
Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!
Vore kul att följa varandra!
Jag går förbi gubbängen varje vardag. Har bott i farsta osv Känner till områdena väl Lustigt att vi är så många runt samma områden
Är det sant att äggen kan bli övermogna? Nu har jag "tyvärr" googlat igen o läst om detta. Jag är rädd för mina 4 stora äggblåsor på ena äggstocken, de ända på den stocken ska bli övermogna och de mindre på andra äggstocken inte har hunnit växa till sig och därför inte är mogna istället?! Hjälp! Varför ska man nojja så här hela tiden?
Ingen aning. Men jag tror verkligen på att man kan lita på läkarna och att de har koll. När är ÄP?
Vad roligt att några av oss bor så nära och Täby och hässelby är ju inte alltför långt bort ;)
Hoppas att ni snart kan njuta av era graviditeter tjejer <3 Kan tänka mig att det känns svårt. Först genomgår man månader/år utan plus på stickan och sen så ivf och man bara hoppas på att det ska gå och sen om/när det väl gör det finns oro för missfall och allt. Kram till er jag hoppas och tror att allt kommer gå finfint :)
Förstår överanalyserandet Iskristall. Är likadan. Har funderat exakt i samma banor som du hehe. Hade ju en som var 15 mm och några som var 14mm och sen några till som var 10 mm. Är orolig att de större ska bmi överomogna
Vad roligt att några av oss bor så nära och Täby och hässelby är ju inte alltför långt bort ;)
Hänger också ofta i Farsta c ;)
Hoppas att ni snart kan njuta av era graviditeter tjejer <3 Kan tänka mig att det känns svårt. Först genomgår man månader/år utan plus på stickan och sen så ivf och man bara hoppas på att det ska gå och sen om/när det väl gör det finns oro för missfall och allt. Kram till er jag hoppas och tror att allt kommer gå finfint :)
Förstår överanalyserandet Iskristall. Är likadan. Har funderat exakt i samma banor som du hehe. Hade ju en som var 15 mm och några som var 14mm och sen några till som var 10 mm. Är orolig att de större ska bli övermogna. Åh vad jobbigt det är. Men som Sjöblomman skriver så får vi nog lita på läkarna i det här fallet. Vi har säkert fina ägg på äp sen, hoppas :)
Ah, Farsta. Jag är uppvuxen i Hökarängen.
Ja, vill verkligen trycka på att mina ÄP inte tillhör vanligheten. Så jag vill absolut inte skrämma upp dig!
Själva plocken har gått helt ok, mycket smärtlindring och när jag behövt mer har jag fått det direkt. Det tar ca 15 minuter och man känner sig lite lätt salongsberusad.
Problemen har kommit efteråt för mig, man får ju med sig starka tabletter hem men doserna har inte räckt för mig. Vid första tillfället fick jag så vansinnigt ont att jag höll på att svimma, låg bara och skrek och min man fick ringa akuten. Dock lugnade det sig efter att jag fått dubbel dos citodon.
Så vid den senare plocken har jag ätit dubbel dos var fjärde timme för att stå ut, allt enligt läkarnas instruktioner så klart.
Tydligen beror smärtan på att de punkterade äggblåsorna fylls med vätska, men enligt min läkare är det väldigt väldigt ovanligt att man får så här ont. De flesta jag pratat med är ömma men inte mer än så. Så försök tänk på det och låt inte mig skrämma upp dig!
Ta det lugnt! Det blir som det blir och du kan inte påverka det. Jag tror ni får ut ett gäng fina och mogna ägg.