• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • hope88
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-07 16:34:00 följande:

Vad härligt!!!

Ja =))
  • Hoppsan2016
    Susodus skrev 2015-12-07 15:46:02 följande:

Måndagen den 7 sep kl 14.55, alltså för exakt tre månader sedan föddes och dog vår sjuke son. Idag steg jag ut från Sophiahemmet kl 14.55 med två embryon i kroppen. Hoppas på gott tecken.

BeklagarGråter Det är gott tecken tycker jag.  Håller nu alla tummar för er
  • Hey.orange
    Hoppsan2016 skrev 2015-12-07 13:33:41 följande:
    Vad roligt med inskrivning och vad bra att du gillade din BM. Jag bara längtar efter NIPT resultat så jag kan byta till Södra BB hehe

Snart får du se din bebis ju, spännande!!! Vart ska ni göra den nånstans?
    Du borde få svar denna vecka?
    Vi gör kub på mama mia söder. Ja! Så spännande! Får verkligen hoppas att det är en livlig krabat :) jag har en känsla av att det är en pojke :) det får vi ju inte veta nu såklart, men det är min känsla överlag. Har ingenaning om varför!
  • Hoppsan2016
    Sjöblomman skrev 2015-12-07 15:52:12 följande:
    TD 17/12
    Väntar du som förra gången tills TD eller kommer du att smygtesta? Blir väl augusti bebis då eller hur?
  • Hoppsan2016
    Sjöblomman skrev 2015-12-07 16:14:30 följande:
    Det räcker med ett toppägg. Sen kanske fyra går till frysen.
    Så sant!!!
  • Hoppsan2016
    Hey.orange skrev 2015-12-07 16:39:10 följande:
    Du borde få svar denna vecka?
    Vi gör kub på mama mia söder. Ja! Så spännande! Får verkligen hoppas att det är en livlig krabat :) jag har en känsla av att det är en pojke :) det får vi ju inte veta nu såklart, men det är min känsla överlag. Har ingenaning om varför!
     Jag hoppas det.  Blir 2 veckor på onsdag som jag gjorde testet. Hon sa 2-3 veckor, men vad jag har läst på nätet verkar de flesta har fått svar efter 10 dagar-2 veckor. Vi får ju reda på kön oxå, men jag är nästan helt hundra på att det blir en tjej. Får se om jag har rätt eller fel hehe.

Med första sonen drömde jag om att jag födde en pojke med kepsen på haha, han hade den på sig i magen haha. 
  • Susodus
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:39:48 följande:
    4 ägg, lite dålig skörd kan jag tycka. Hoppas de lever vidare till onsdag och ÄP! Och så hoppas jag på iallafall ett till frysen, jag vill inte gå igenom ÄP igen haha. Plocket gick under omständigheterna bra men jag reagerade dåligt på smärtstillandet. Har kräkts hela förmiddagen, fick dropp och intravenös medicin mot illamåendet.
    4 ägg behöver inte alls vara dåligt, det behövs bara ett. Jag fick 21 en gång och det var alltför mycket, en annan gång fick jag 5 och det blev barn på det.
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2015-12-07 15:52:57 följande:
    Beklagar! Men hoppas det är ett tecken nu.
    Vilken vecka var det?
    Det var v 18 och det var förlossning. 
  • Iskristall
    Sälma Riit skrev 2015-12-07 15:54:39 följande:

Jag har också kräkts mycket av smärtstillandet! Intressant att jag inte var SÅ ovanlig i sammanhanget :)

Nä, helt unika kan vi ju inte vara även om det lät så på dem haha. Min sambo läste i fass om fentanyl som jag fick att den vanlig biverkan var illamående och kräkning, så så ovanligt kan det ju inte vara.

Beklagar Susodus! Nu håller jag tummarna för bättre tur!

Hope88, återföring på onsdag om de överlever!

Jag hoppas på guldägg nu!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-07 19:00:08 följande:

Nä, helt unika kan vi ju inte vara även om det lät så på dem haha. Min sambo läste i fass om fentanyl som jag fick att den vanlig biverkan var illamående och kräkning, så så ovanligt kan det ju inte vara.

Beklagar Susodus! Nu håller jag tummarna för bättre tur!

Hope88, återföring på onsdag om de överlever!

Jag hoppas på guldägg nu!

Ja nu ska det bli guldägg!! Håller tummarna för insättning :) Kul att vi är så nära varandra!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?