• Fian88

BIM november 2015

Fick mens idag så hoppar gärna in här! Blir andra försöket efter missfall men 17e försöket sen vi började köra oskyddat.
    Vill någon lägga in mig i listan?:)
    Fian88, andra barnet, andra försöket efter mf.

• Fian88
    Fian88 skrev 2015-10-26 22:33:54 följande:

Fick mens idag så hoppar gärna in här! Blir andra försöket efter missfall men 17e försöket sen vi började köra oskyddat.
    Vill någon lägga in mig i listan?:)
    Fian88, andra barnet, andra försöket efter mf.

Och bim 21/11, glömde skriva det haha;)
  • Fian88
    misslina skrev 2015-10-27 06:01:01 följande:

Ja då var det kört för mig' tempen droppade idag så bara invänta menshelvetet!

Så jäkla ledsen nu och livrädd att vi aldrig kommer lyckas....
    Hatar kroppen som luras som den gör! Hur fan kan man må så illa som jag gjorde igår och ändå inte vara gravid!
    Blir tyngre för varje gång man ska börja om igen! Men på nåt sätt orkar man väl!

Hej på er:) förlåt för mig negativa meddelande!
    Hoppar gärna in här! Detta blir vårt femte försök på vår tredje.
    Bim 27 november!

Jag mådde exakt som förra månaden den här gången. Förra månaden var jag gravid och denna månaden kom mensen. Progesteron är det hormon som ökar efter äl och det ger gravidlika symptom. Så egentligen kan man inte räkna med riktiga gravidsymptom förrän efter bim! Innan bim kan man omöjligt veta om det är pms eller graviditet.
    Förstår att det är tungt, vi har försökt sen juli-14, men upp till ett år är helt normalt och ni är ju inte uppe i ett halvår än. Hoppas november blir vår månad:)
  • Fian88
    Esirnus skrev 2015-10-27 06:53:43 följande:
    Hej Fian88 :) Trevligt att ha dig här i tråden, trots "omständigheterna". Håller tummarna för att november är vår månad nu när oktober inte blev det, jag har bim dagen efter dig :)
    Tack:). Ja jag hade ju hoppats på annat såklart men inte mycket man kan göra! Försöker se det positiva i det, sonen hinner bli lite äldre innan det kommer en (efterlängtad) liten inkräktare;)
  • Fian88
    Anonym (Julibebis) skrev 2015-10-27 09:12:59 följande:

Fick ett mail om att det är 15%rabatt på hela sortimentet på apotea.. Kunde ej hålla mig, blev ett gääng tester . Någon som mer Testar " sex varann dag" denna månad? Har ju prickat in ÄL flera månader med sex mest under den tiden och inge plus..

Tack för tipset! Precis beställt 3st 2-pack cb plus:)
  • Fian88
    Angdev skrev 2015-10-27 20:10:04 följande:

Vi verkar vara ett fåtal som passerat 2-siffrigt i försök.

Hur håller ni ångan uppe? Vi är på försök nr 12....

Vi är på försök 17 totalt. Vet inte hur jag håller hoppet uppe, gör nog inte det faktiskt. Blir knappt ledsen när mensen kommer numer, känner mer att klart fanskapet kommer, varför skulle den inte?
    Missfallet var förkrossande dock, kändes så fruktansvärt orättvist att äntligen få plus på försök 15 och sen slits det bort lika fort:'(, men det som är skönt är att vi nu vet att det funkar i alla fall. Var rädd att något blivit fel med mig efter graviditeten med sonen!
    Hoppas verkligen att vi alla får plus innan året är slut!:)
  • Fian88
    livias skrev 2015-10-28 09:06:07 följande:
    Det är jobbigt, förstår inte hur så många orkar så länge. Vi har inte försökt aktivt sålänge, ca 4 - 5 månader bara. Men då jag har fyra missfall i bagaget så ska vi bara testa naturligt några månader till sen får vi ivf om vi vill. Så kommer luta åt det. Någon annan som pratat med er gynekolog om det, tänker er som försökt länge?
    Ska till gyn nästa vecka. Ska bli skönt att kolla läget så att säga:)
  • Fian88
    halo83 skrev 2015-11-02 05:56:42 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!! efter 18mån så äntligen är det våran tur!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..

Stort grattis!!!:)
  • Fian88
    SamsonS skrev 2015-11-03 09:21:04 följande:

Tog ett test nu på morgonen, tycker mig kunna ana ett nästan knappt synbart streck. Åh jag hoppas så! Mår fortfarande illa, men känns i magen lite som att mensen är på ingång :/

Ni som har plussat nu och ni som ha barn sen innan, kände ni mensvärk som att mensen var på gång fast att ni plussade?

Har haft molvärk i 2 veckor, men nu känns det precis dom när mensen ska komma, dock lite små hugg lite då och då vilket jag inte brukar känna i vanliga fall

När jag plussade med sonen så hade jag som mensvärk en vecka innan jag testade ungefär. Var därför jag köpte ett test, testade på ca bim+2-3 då. Hade ingen koll då haha;)
    Nu sist hade jag exakt samma känsla i kroppen som innan mens, bla molvärk/mensvärk.
  • Fian88

Var hos gyn idag och det visade sig att jag antagligen inte får ägglossning som jag ska. Förstod det som att äggen mognar men kan inte alltid släppa, så har kanske bara fått ett par ägglossningar det senaste året:(. Ska dit igen för prover och sen ett återbesök. Känns såklart jobbigt men samtidigt skönt att det kollas upp nu!

Svar på tråden BIM november 2015