• nepe

BIM november 2015

Nu har vi varit till doktorn och fått resultat av spermaprov och så gjordes ett ul på mig för att se livmoder, äggstockar och äggblåsor. Alla spermier funkar tiptop och det fanns maaassor och jag var också tiptop :D Är så glada!! När mensen kommer ska jag ringa och då få äggledarna spolade för att se passage. :D

Jag hade dock BIM i torsdags och ingen mens i sikte. Fick göra ett gravtest hos doktorn (var dock bara typ vatten i mitt kiss) nu på kvällen som visade neg. Men hon såg att slemhinnan började bildats. Förmodligen mens på g men hon ville inte utesluta graviditet oavsett. Känns dock otänkbart då jag inte fått någon temphöjning så :P Men klart att man får hopp!!

Nu håller vi tummarna! :)

• nepe
    Lilla Luna skrev 2015-11-09 21:49:38 följande:

Allt känns helt hopplöst. Min kropp funkar inte som den ska. Ingen mens på snart ett år. Hittar ingen äl heller så har gett upp det. Varför fortsätter jag? Sambon säger att han också vill ha barn men ändå har vi sex typ 2-3 gånger i månaden. Det är ju nästan tragiskt. Jag vill gråta. Varför ska det ta sån tid innan kroppen är igång?

Känner med dig!! <3
  • nepe
    halo83 skrev 2015-11-09 22:18:27 följande:

Låter ju lovande! Jag gjorde ju spolning denna gång å blev gravid :) nån temphöjning fick jag inte heller, hade min lägsta kurva nånsin denna gång..

Va, är det sant? Jag såg din fina kurva efter vad jag trodde (då) var äl, men hade du alltså ingen tydlig stegring? :D
  • nepe
    Lowassyskon skrev 2015-11-09 23:03:49 följande:

Ny på tråden. Gör lång story kort.. Har en dotter på snart tre som vi fick efter två års kämpande och slutligen insemination. Sedan ett halvår-år tillbaka jobbar vi för syskonet. Nu har vi gjort insemination och väntar bim onsdag/torsdag. Insemination 28/10. Vill inte hoppas, är efter all tid trött på besvikelser, men nu närmar det sig och det börjar växa ett hopp i alla fall. Här säger jag det inte högt och då inbillar jag mig att slaget inte blir lika hårt. Hopp hopp hopp

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • nepe
    qismet skrev 2015-11-10 09:17:36 följande:

Tant röd våldgästar nu så inget för mig denna månad. Lycka till ni andra och återigen stort grattis till er som plussat! :)

Vad tråkigt att höra :( Lycka till!
  • nepe
    Sanna1986 skrev 2015-11-10 19:34:27 följande:

Hej tjejer!

Jag får tyvärr hoppa av här, mensen kom BIM -2 :(.

Grattis till er som plussat och till oss andra så ses vi i december tråden och hoppas på att det är vår tur nästa månad! :)

Vad tråkigt, lycka till!!
  • nepe

Hej tjejer, är det möjligt att få graviditetssymptom innan det syns positivt på test? Jag hade bim i torsdags och har måttt såå illa ständigt sedan dess och fått otroligt dålig hy.
    Testade, som jag skrev igår, hos barnmorskan igårkväll vilket var negativt. Dock hade jag kissat direkt innan jag gick in till henne (visste inte att jag skulle testa) och tränat innan så kissade bara ut massa vatten. Vill såklart inte hoppas på för mycket men tror ni att det finns en chans ändå?
    ÄL var säkert sen (om jag ens hade någon) , fick negativa ältest hela tiden innan bm rådade mig att sluta tempa och testa så jag vet inte vad som hände sen.. Så egentligen kanske jag ska ha mens typ imorgon och aldrig borde ha fått upp hoppet ens, men då blir jag seriöst orolig över detta ständiga illamående..

• nepe
    HCS skrev 2015-11-10 23:01:01 följande:

Jag brukar få både dålig hy och illamående innan plus. Håller tummar och tår nu! När tänker du testa igen?

Är så nervös :P Så tänker vänta lite till ifall mensen kommer. Annars testar jag på lördag när jag är ledig! Har börjat fått någon sorts vallningar också, funderar på om jag börjar bli sjuk :/
  • nepe
    S0ckert0ppen skrev 2015-11-11 08:28:34 följande:

Heeelt blankt test imorse igen.. Suck..

Åh suck! Vi håller tummarna tills (förhoppningsvis inte) mensen kommer!
  • nepe
    misslina skrev 2015-11-11 20:52:17 följande:

En fråga tjejer!

I morse vid 630 fick jag glad gubbe och nu 2030 fick jag en rund ring. Så när släpper ägget?
    För visst är det så att cb inte ger något utslag om det är mindre än 12 timmar. Om jag räknar på minst 12 timmar från i morse... Så egentligen så kan ägget släppa ikvälleller inatt? Är det rimligt?
    Jag är lite rädd att vi har missat äl denna månad, vi låg iofs i morse...

Vad tror ni tjejer?

Jag tror att det blir bra! :) Hur länge innan var det ni låg annars, över en vecka? tänk att det faktiskt bara behövs EN liten spermie av alla miiljooooner som finns i en sats, så du har många simmandes just nu! :) Håller tummarna!
  • nepe
    Lilla Luna skrev 2015-11-11 14:33:50 följande:

Nyss pratat med gyn och sitter nu och gråter av frustration. De kan inte flytta min tid om jag inte vill flytta den flera månader framåt, vilket jag verkligen inte vill! Jag hade hoppats på att få hjälp nu! Helst i september då jag kontaktade dem. Känns som ett slag i min redan värkande mage! Ingen akuttid fick jag heller och privata gyn har mina lika fullt.

Extra roligt att flera i min vänskapskrets, i min ålder, har nu gått ut och sagt att de är gravida. Kul för dem men det känns extra hårt då de inte försökt riktigt vilket jag har velat göra i ett års tid men inte fått någon mens.

På något sätt vill jag inte ge upp denna månad än, den har ju bara börjat. Men det känns hopplöst att få plus i år i alla fall. :( men jag hoppas ändå. Riktigt mycket hoppas jag!

Känner igen det där med vännerna. Under två veckor fick jag veta att FEM personer i min närhet var gravida. En bryter ju ihop.

Finns det ingen möjlighet att du kan komma loss och gå på tiden tror du? En har ju rätt att gå till doktorn under arbetstid, om det är där son klämmer.. :( Håller tummarna för dig!!
  • nepe
    Lilla Luna skrev 2015-11-12 12:23:52 följande:

Jag jobbar i förskola och tiden är precis då vi har som mest kritiskt. Vi får inte ta in vikarie på mindre än 5h så jag måste ta ut ledigt. :( ska prata med chefen nästa gång hon är på plats.

Cynyea svarade så bra och jag håller helt med <3
  • nepe

Länge sedan någon uppdaterade Bim-listan så frågar generellt : Hur mår ni som närmar er eller har gått förbi bim? kramar

• nepe

*Grattis till alla plus och lycka till ni alla!

8 dagar efter BIM och galet illamående lika länge kom idag mensen :( Vi ses i decembertråden, kramar.

• nepe
    johannajw skrev 2015-11-20 22:42:50 följande:
    Hur kommer det sig att det är negativt och sedan blir det positivt? :)
    Hcg-värdet har inte blivit tillräckligt högt än så att grav.testet känner av det :)
Svar på tråden BIM november 2015