Längtanefterstorken skrev 2015-10-28 22:04:44 följande:
Vilka test använder du? Ska jag vara ärlig så visste jag inte att alla inte alltid får ägglossning, detta är helt nytt för mig. Jag fick bara känslan att tänk om man försöker månad efter månad och varje gång blir ledsen för att det inte blir något, och så har man inte ens ägglossning?! Jag köpte ju hem ÄL-test mest på skoj för att verkligen kunna pricka in, men nada?! Bör man kolla upp detta? Hur tänker du?
(sorry för 100 frågor)
Jag visste inte heller! Blir så frustrerad hur lite "vi" vet om kvinnokroppen. Jävla skitsamhälle!
1-2 ggr per år så har "alla" kvinnor ingen ägglossning och det är helt normalt. Jag har sökt hjälp nu när jag tre månader i rad inte haft någon äl. Men som du säger så är det svårt att veta, min mens har kommit ändå och jag har haft äl-värk i magen ändå. Så hade jag inte tempat eller tagit äl-test så hade jag inte haft någon aning!
Jag har tid imorgon att skriva in mig på infertilitetsmottagningen för ett försdta besök med barnmorskan. Då ska vi även boka tid till doktorn på mottagningen då jag kommer att få undersökas och ta blodprov för att hormonerna är "bra".
Tempar du? Hur många månader har du äl-testat? Har du regelbunden mens / cykel?
Tusen frågor tillbaka ;)