• Tacksamföreraråd

Ruvardag 5 men inga symtom

Hej!

Skulle vara tacksam för era tankar och erfarenheter kring följande:

Jag har precis genomgått mitt första IVF pga PcoS. Äggplock var 13 oktober, fyra ägg blev resultatet varav tre blev befruktade. ET i fredags, 16 oktober med ett tre-dagars fint embryo. Ruvardag 1-2 hade jag lite molvärk och kände mig svullen (antagligen sviter av ÄP och ET). Ruvardag 2 fick jag en rejäl kramp i vänster sida/ljumske när jag ställde mig upp från sittande. Ruvardag 2-3 gjorde det lite ont på ett ställe i livmodern när jag gick (precis när höger fot slog i marken). Ruvardag 4-5 har jag inga känningar alls, varken i bröst eller livmoder. Möjligtvis blir jag lite febrig till och från men det skulle kunna vara inbillning, har inte kollat med termometer. Är dock varm i ögonen när jag blundar. Innebär bristen på symtom att det är kört? Tar lutinus vagiatorer 3 ggr per dygn.

Jag blev gravid efter sprutstimulering i mars men fick missfall i vecka 8.

Är såklart väldigt orolig... Har lagt ner oändligt med tid på att försöka ta reda på vilken ruvar dag/när hcg börjar utsöndras i kroppen och man skulle kunna börja få symtom men inte hittat något svar. Någon som vet?

• Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom
  • mom2012

Är I samma sits som du. Ruvardag 5 med en 5-dagars blasto. Känner absolut ingenting.

Det finns en bra lista på internet där 3-dgrs och 5-dgr återföring beskrivs och dagarna efteråt. När de beräknas implantera och när HCG börjar utsöndras I blodet. Googla på "vad hander efter återföring" så tror jag du hittar de sidorna. Det är en amerikansk sida.

• mom2012

Ps. För mig med 5-dgr skulle implanetering vara klar RD5 och RD6 börjar HCG utsöndras. RD9 ungefär är HCG så högt att det kan uppmätas I blodet. Så strax därefter bör man väl kunna avläsa I urin också.

• skatten12

Nej en blasto förster på dag 6/7 - 1-2 dygn egter ET. Alltså på ruvardag 2-4 har den fäst och börjar växa till sig. Därför man kan plussa tidigt med blasto. ;)

• skatten12

Tänk att den fäster på samma, gast två dagar senare :) så dag 6?
    Tar säkert olika med :) jag flög upp ur soffan förra gången . stack i magen. Kändes som de fäste då, detta var ca 1,5 dygn efter. Men säkert inbillning :/ men satt o prata med min man . Aå bara hux flux !

I natt drömde jag om att jag testade positivt på dag 5. Skulle på fest och ville titta innan i fall jag kunde röka och dricka ? Haha vad kommer allt ifrån !!! Jösses Amalia !

• mom2012

Nej -  följande dagar gäller för en blasto. Så klart kan det skilja från kvinna till kvinna och ägg till ägg hur snabbt/långsamt implantering och HCG utsöndring sker. Ca RD5 är implanteringen slutförd. Se nedan.

Days after transfer of 5-day embryo

One

The blastocyst begins to hatch out of its shell

Two

The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Three

The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Four

Implantation continues

Five

Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Six

Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Seven

Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eight

Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Nine

Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

• skatten12

Tre överläkare varav två Fertilitets specialitet har sagt till mej att 1-36 timmar efter ET fäster ägget. Men jag vet inte :/

Spelar ingen roll egentligen. Men dagarna till Td är så långa !

Haha ja ? Vad får man allt ifrån. ?
    Hoppas du har rätt :)

Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom