• Tacksamföreraråd

Ruvardag 5 men inga symtom

Hej!

Skulle vara tacksam för era tankar och erfarenheter kring följande:

Jag har precis genomgått mitt första IVF pga PcoS. Äggplock var 13 oktober, fyra ägg blev resultatet varav tre blev befruktade. ET i fredags, 16 oktober med ett tre-dagars fint embryo. Ruvardag 1-2 hade jag lite molvärk och kände mig svullen (antagligen sviter av ÄP och ET). Ruvardag 2 fick jag en rejäl kramp i vänster sida/ljumske när jag ställde mig upp från sittande. Ruvardag 2-3 gjorde det lite ont på ett ställe i livmodern när jag gick (precis när höger fot slog i marken). Ruvardag 4-5 har jag inga känningar alls, varken i bröst eller livmoder. Möjligtvis blir jag lite febrig till och från men det skulle kunna vara inbillning, har inte kollat med termometer. Är dock varm i ögonen när jag blundar. Innebär bristen på symtom att det är kört? Tar lutinus vagiatorer 3 ggr per dygn.

Jag blev gravid efter sprutstimulering i mars men fick missfall i vecka 8.

Är såklart väldigt orolig... Har lagt ner oändligt med tid på att försöka ta reda på vilken ruvar dag/när hcg börjar utsöndras i kroppen och man skulle kunna börja få symtom men inte hittat något svar. Någon som vet?

• Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom
  • Jag är bara jag
    skatten12 skrev 2015-10-22 17:07:18 följande:
    Mensen kommr väl i normal cykel 14 dagar egter äl?
    Inte vid IVF-mensen kan komma lite när som. Som för mig för tidigt eller hos vissa inte förrän de slutat med progesteronet. Dock före td för de flesta som har väldigt sen td.
  • mom2012

Känner ni några graviditetssymot alls nu? Jag är på ruvardag 6 i naturlig cykel utan hormoner men tycker att något litet litet vore trevligt att känna.

• Tacksamföreraråd

Tidigare idag kände jag mig väldigt varm och svullen. Var också så otroligt trött, helt förlamande. Nu är det dock borta. Tänker att det kan vara pga lutinus. Också Ruvardag 6. Ni andra?

• skatten12

Jag är i ostimulerat så då borde det väl va som
    Vanligt ? Dock har jag fått utskrivet lutinus för jag ville det. Kan den skjuta på den ? Har bim i morgon !

• mom2012

Lutinus kan skjuta mensen något. Jag får min mens 14 dgr efter äl varje ivf Även med lutinus en del skriver på forumet att deras mens kommer först efter att de slutat med lutinus.

Har du bim i morgon så borde du kunna testa plus :)

• Cyanea

Jag har aldrig fått mens medan jag tagit Lutinus. Jag var tvungen att sluta med dem för att få igång det. Så nej, det är inte garanterat att mensen kommer på "Bim" om man tar Lutinus :) 

• skatten12

Varför varmhet ? Aldrig känt av i början ;)
    Snarare slutet :P. Är de ett tidigt tecken ?

• Tacksamföreraråd

Kroppstemperaturen brukar höjas vid graviditet, egentligen direkt efter ägglossning. Blir man inte gravid sänks den vid mens. När jag var gravid i maj var jag helst klart varmare än vanligt, från början. Kommer inte ihåg hur det var när jag fick min dotter för cirka tio år sedan dock.

Svar på tråden Ruvardag 5 men inga symtom