• Anonym (Osäker)

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Hej Allesammans! Jag väljer nu att skriva en känslomässig och viktig tråd som jag hoppas jag kan få lite tips och bollande med.

Jag vill inte bo i Sverige längre. Jag känner inte igen Sverige alls och för mig känns det bara så deprimerande av allt som händer där. och det är ett par olika saker.

Jag känner mig inte alls hemma i mitt eget land, jag känner mig inte trygg i mitt eget land, då jag är helt svensk och uppvuxen i Sverige. Varför känner jag såhär? Ska jag känna såhär?

2 stora skäl.

1. Börjar med att säga att självklart är jag glad att Sverige tar in folk som flyr från krig. Men det måste väl finnas en Max antal?! Det medföljer risker också, kriminalitet och kultur och misstolkning. Med kultur menar jag att det finns kulturer som är helt snedvridna och dom kommer hit till Sverige och det förstörs och framförallt folk tror det är Islam pga att dom människorna är muslimer, många fattar inte att det spelar ingen som helst roll vad du ÄR man är fortfarande olika och människan gör misstag och det finns bra och dåliga människor, och framförallt det kommer från KULTUR.

Med misstolkning så menar jag lite samma sak, folk misstolkar mycket, många tror att man är terrorist, förtryckt osv bara för att man är muslim. Och då är vi där igen, det är för att det finns sjuka människor i världen muslim eller inte, sjuka kulturer som också är muslimska länder, där det förekommer dom här sakerna. Dessutom är det bara några få länder där det förekommer förtryck och dåliga muslimer, men har ni tänkt på alla andra muslimska länderna som inte är något fel på? Men ska jag Som själv är muslim och lycklig, bli drabbad och förtryckt av ER!? Snälla fina människor dra inte alla över en och samma kam. Döm inte utan att ta reda på fakta, vi har också känslor.

2. Denna moderna utseendefixerade Sverige. (Jag vet det finns över hela världen men Sverige toppar väldigt högt).

Jag vill så gärna ha barn (vi har inga) men jag vill inte sätta mina barn i Sverige, Då det är fruktansvärt hur omgivningen ser ut idag, jag ser barn med massor med smink, klackar det skall ha instagram och det ska has mobiltelefoner och iPad och ena och det andra. Och jag som råkar vara Make Up artist och ha tiotusentals följare på instagram? så är det inte okej någonstans att barn växer upp för fort och tros sig vara okej att göra såsom vuxna gör? Vad jag menar, många föräldrar och vuxna är för lata med uppfostran.

Jag har nog redan bestämt mig nu, inom snar framtid vill jag och min man flytta härifrån. Men vart? Några tips? Vi vill bevara den vita kulturen, gärna ett engelskt land, eller kanske någonstans i Frankrike? Inte för något bort då vi gärna vill kunna ha nära hem då vi har familjen i Sverige. för och nackdelar?

Till sist vill jag säga att jag ber så hemskt hemskt mycket om ursäkt min rörliga text, jag hoppas den inte är allt för rörlig och svårläst.

• Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige
  • tobbe01
    sextiotalist skrev 2015-10-23 14:19:21 följande:

Den är sjuk, för om de kräver att en underviktig modell ska banta, så kan den inte vara annat än sjuk
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21604602.ab
    och detta har varit på tapeten i säkert 20 år.
    Ät inte som en gris så fixar det sig. Är ens dagsbehov av energi t ex 1700 kcal/dag och man äter 2400 så blir man med åren trind och rund. Att modellerna på catwalken är magra så det rasslar i benen beror på att kläder ser så jä..la snygga ut på dem. Varför? F...n vet. Det är så bara.
  • Lady Blau

Jag håller med dig om punkt 1. Känner att jag bor i Afghanistan och inte i Malmö. Samma otrygghet med bomber, handgranater, rån och allmänt våld.

Tragisk framtid väntar våra barn. Sätt inga till världen så slipper du den oron och kan sova

• Lady Blau

Jag håller med dig om punkt 1. Känner att jag bor i Afghanistan och inte i Malmö. Samma otrygghet med bomber, handgranater, rån och allmänt våld.

Tragisk framtid väntar våra barn. Sätt inga till världen så slipper du den oron och kan sova lugnare om nätterna, det kan inte jag

Är otroligt orolig, detta påverkar mitt psyke och själ. Mår otroligt dåligt över vad som händer i Sverige.

• Dasking
    tobbe01 skrev 2015-10-23 16:07:55 följande:
    Ät inte som en gris så fixar det sig. Är ens dagsbehov av energi t ex 1700 kcal/dag och man äter 2400 så blir man med åren trind och rund. Att modellerna på catwalken är magra så det rasslar i benen beror på att kläder ser så jä..la snygga ut på dem. Varför? F...n vet. Det är så bara.
    Det är motbjudande med beniga,maskulina, muskelösa kvinnor tycker jag...

Tacka vet jag en riktig kvinna att hålla i när åskan går. Det är så bara!
  • Gert

Förstår jag dig rätt att du är muslim och vill bevara den vita kulturen och vill bo i ett engelskspråkigt land?

Give ´em Hell!
  • sextiotalist
    tobbe01 skrev 2015-10-23 16:07:55 följande:

Så du anser att de som har ett BMI högre än 18 äter som grisar?

Det är nämligen på den nivån som modeindustrin anser är normalt. Ytterst få vuxna har den vikten naturligt så det är inte ovanligt att kvinnor äter hungerdämpande mediciner och ständiga dieter. Ha modeindustrin är sjuk och visar sjuka ideal.
  • elyse
    Lord Hans skrev 2015-10-23 13:52:53 följande:
    Menar du att Europas kanske starkaste och mest stabila ekonomi Nederländerna har kraschat ekonomiskt och jämför med Grekland??? Hur tänker du då?
    JÄMFÖRT med Grekland? Det har du själv hittat på för så har i alla fall inte JAG skrivit.

Men ja, i princip alla länder har ekonomiska problem och vi får invandrare från i stort sett alla europeiska länder och bl.a. Nederländerna. Olika yrken är olika gångbara i olika länder och här i Uppsala är det en hel del människor från Nederländerna som kommer hit för att arbeta inom biokemi. 

Jag tänker att det är de som har ekonomisk möjlighet att flytta som gör det först. Dvs, de som inte har lust att vänta ut en eventuell krasch. Och där drar jag paralleller till Grekland för landet urholkades i princip på vissa yrkesgrupper, t.ex. läkare något år innan den verkliga kraschen.  
  • elyse
    Lord Hans skrev 2015-10-23 13:52:53 följande:
    Menar du att Europas kanske starkaste och mest stabila ekonomi Nederländerna har kraschat ekonomiskt och jämför med Grekland??? Hur tänker du då?
    Nu såg jag att du skrev JÄMFÖR och inte JÄMFÖRT. 

Inget land kan väl egentligen jämföras med Grekland, men det var heller inte min mening utan att visa på och nämna flera länder som inte längre är så ekonomiskt stabila som de tidigare varit. 
  • snajl

Jag äcklas också av det här landet. Nu har Magdalena Andersson aviserat att åtstramningar i den personliga assistansen är ett alternativ för att finansiera flyktingmottagandet.(Är själv beroende av personlig assistans). Fick ingen bra start på dagen men min PA berättade att han röstar på SD. Då kändes det bättre.

• Dasking
    snajl skrev 2015-10-23 18:07:13 följande:

Jag äcklas också av det här landet. Nu har Magdalena Andersson aviserat att åtstramningar i den personliga assistansen är ett alternativ för att finansiera flyktingmottagandet.(Är själv beroende av personlig assistans). Fick ingen bra start på dagen men min PA berättade att han röstar på SD. Då kändes det bättre.

Jag har jobbat i snart 30 år, haft bra inkomst och betalat en jäkla massa skatt. Jag är en del av Sverige. Vad är det för äckligt med det. I vilket annat land i världen hade du fått samma stöd för den pengen du själv betalar tror du?
Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige