• Anonym (Osäker)

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Hej Allesammans! Jag väljer nu att skriva en känslomässig och viktig tråd som jag hoppas jag kan få lite tips och bollande med.

Jag vill inte bo i Sverige längre. Jag känner inte igen Sverige alls och för mig känns det bara så deprimerande av allt som händer där. och det är ett par olika saker.

Jag känner mig inte alls hemma i mitt eget land, jag känner mig inte trygg i mitt eget land, då jag är helt svensk och uppvuxen i Sverige. Varför känner jag såhär? Ska jag känna såhär?

2 stora skäl.

1. Börjar med att säga att självklart är jag glad att Sverige tar in folk som flyr från krig. Men det måste väl finnas en Max antal?! Det medföljer risker också, kriminalitet och kultur och misstolkning. Med kultur menar jag att det finns kulturer som är helt snedvridna och dom kommer hit till Sverige och det förstörs och framförallt folk tror det är Islam pga att dom människorna är muslimer, många fattar inte att det spelar ingen som helst roll vad du ÄR man är fortfarande olika och människan gör misstag och det finns bra och dåliga människor, och framförallt det kommer från KULTUR.

Med misstolkning så menar jag lite samma sak, folk misstolkar mycket, många tror att man är terrorist, förtryckt osv bara för att man är muslim. Och då är vi där igen, det är för att det finns sjuka människor i världen muslim eller inte, sjuka kulturer som också är muslimska länder, där det förekommer dom här sakerna. Dessutom är det bara några få länder där det förekommer förtryck och dåliga muslimer, men har ni tänkt på alla andra muslimska länderna som inte är något fel på? Men ska jag Som själv är muslim och lycklig, bli drabbad och förtryckt av ER!? Snälla fina människor dra inte alla över en och samma kam. Döm inte utan att ta reda på fakta, vi har också känslor.

2. Denna moderna utseendefixerade Sverige. (Jag vet det finns över hela världen men Sverige toppar väldigt högt).

Jag vill så gärna ha barn (vi har inga) men jag vill inte sätta mina barn i Sverige, Då det är fruktansvärt hur omgivningen ser ut idag, jag ser barn med massor med smink, klackar det skall ha instagram och det ska has mobiltelefoner och iPad och ena och det andra. Och jag som råkar vara Make Up artist och ha tiotusentals följare på instagram? så är det inte okej någonstans att barn växer upp för fort och tros sig vara okej att göra såsom vuxna gör? Vad jag menar, många föräldrar och vuxna är för lata med uppfostran.

Jag har nog redan bestämt mig nu, inom snar framtid vill jag och min man flytta härifrån. Men vart? Några tips? Vi vill bevara den vita kulturen, gärna ett engelskt land, eller kanske någonstans i Frankrike? Inte för något bort då vi gärna vill kunna ha nära hem då vi har familjen i Sverige. för och nackdelar?

Till sist vill jag säga att jag ber så hemskt hemskt mycket om ursäkt min rörliga text, jag hoppas den inte är allt för rörlig och svårläst.

• Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige
  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2015-10-23 12:45:56 följande:
    "Sjuk modeindustri"? Jag är en smal mamma till två smala, vältränade döttrar och vi har inga som helst problem med "modeindustrin"! De funktionella kläder vi behöver köper vi och resten skiter  vi i.
    delad dator med mannen.
  • Dasking
    "Sjuk modeindustri"? Jag är en smal mamma till två smala, vältränade döttrar och vi har inga som helst problem med "modeindustrin"! De funktionella kläder vi behöver köper vi och resten skiter  vi i.
    Precis, det är väl skönt att skita i alla andra och bara tänka på sig själv. Du är väl inte smal på grund av anorexia då antar jag...
  • RockingSkåne

Ja, det var verkligen en rörig text. Först och främst så vill jag fråga... vilken muslimskt land är fredligt? Jag känner inte till så många. Men om det finns borde du ju flytta dit. Angående barn och hur de klär sig,användande av Ipads osv så får du ju uppfostra ditt barn. Jag ska kämpa för att min dotter ska få vara hur hon vill och likaså min son. Men vi uppfostrar dem enligt våra regler!

• tobbe01
    Dasking skrev 2015-10-23 12:48:06 följande:
    Precis, det är väl skönt att skita i alla andra och bara tänka på sig själv. Du är väl inte smal på grund av anorexia då antar jag...
    Nja jag "skiter" inte i alla mina medmänniskor MEN inte tänker jag att smal betyder "anorexi"! Är det verkligen så illa? Jag slås dagligen av insikten att männen är smala medan deras kvinnor är feta. Varför? Kanske beror det på att en pizza är lika stor för en kvinna som väger 52 som en man som väger 92? Har inte en aning utan funderar bara.
  • Dasking
    tobbe01 skrev 2015-10-23 12:58:41 följande:
    Nja jag "skiter" inte i alla mina medmänniskor MEN inte tänker jag att smal betyder "anorexi"! Är det verkligen så illa? Jag slås dagligen av insikten att männen är smala medan deras kvinnor är feta. Varför? Kanske beror det på att en pizza är lika stor för en kvinna som väger 52 som en man som väger 92? Har inte en aning utan funderar bara.
    Nä, jag tror inte att du skiter i alla och jag förstår vad du menar. Tyvärr har jag sett på mycket nära håll vad det gör på en ung tjej att drabbas av anorexia. Det är säkert så att det hade många olika anledningar men det hjälper ju inte till direkt när idealen visas upp i reklam TV varje dag och i stort sett i varje reklampaus.

Jag är gift med en kvinna som aldrig har sminkat sig eller köpt den där "måste ha krämen" som får en att ha helt slät hy, osv. Min dotter däremot skulle aldrig gå utanför dörren om inte håret är plattat och sminket sitter på plats.

Vad fasen kommer det då ifrån?

Nu är min dotter visserligen över 20 och mer eller mindre vuxen, men detta började för flera år sedan. Man kan ju inte undgå reklam och skit som talar om hur man ska se ut och vad man ska använda för att se ut så som det är tänkt.

Sen är det väl skillnad på att vara fet och "se ut som folk gör mest" kan jag tycka.
  • tobbe01
    Dasking skrev 2015-10-23 13:14:42 följande:
    Nä, jag tror inte att du skiter i alla och jag förstår vad du menar. Tyvärr har jag sett på mycket nära håll vad det gör på en ung tjej att drabbas av anorexia. Det är säkert så att det hade många olika anledningar men det hjälper ju inte till direkt när idealen visas upp i reklam TV varje dag och i stort sett i varje reklampaus.

Jag är gift med en kvinna som aldrig har sminkat sig eller köpt den där "måste ha krämen" som får en att ha helt slät hy, osv. Min dotter däremot skulle aldrig gå utanför dörren om inte håret är plattat och sminket sitter på plats.

Vad fasen kommer det då ifrån?

Nu är min dotter visserligen över 20 och mer eller mindre vuxen, men detta började för flera år sedan. Man kan ju inte undgå reklam och skit som talar om hur man ska se ut och vad man ska använda för att se ut så som det är tänkt.

Sen är det väl skillnad på att vara fet och "se ut som folk gör mest" kan jag tycka.
    Jag tänker att fetma  inte är bra i ngt sammanhang öht!
  • Dasking
    tobbe01 skrev 2015-10-23 13:34:41 följande:
    Jag tänker att fetma  inte är bra i ngt sammanhang öht!
    Inte ens värt att kommentera!
  • Lord Hans
    elyse skrev 2015-10-22 21:18:21 följande:

Idag flyr européer, ofta högutbildade, sina hemländer TILL Norden då många länder i Europa i princip kraschat ekonomiskt. Frankrike, Italien, Nederländerna, Grekland... För mig låter det helt befängt att flytta till Frankrike (som dessutom har ett utbrett högerextremt politiskt klimat! ). Kanske Irland kan vara något (Trots den ekonomiska situationen )? Med förutsättning att du och din man fixar jobb där.

Menar du att Europas kanske starkaste och mest stabila ekonomi Nederländerna har kraschat ekonomiskt och jämför med Grekland??? Hur tänker du då?
  • sextiotalist

Den är sjuk, för om de kräver att en underviktig modell ska banta, så kan den inte vara annat än sjuk
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21604602.ab
    och detta har varit på tapeten i säkert 20 år.
  • Alessia

Min familj är inte heller intresserad av att fortsätta leva i  Sverige. Om fem-sex år max kommer med all sannolikhet den relativt välordnade välfärdsstat vi vuxit upp och levt i att vara raserad.Tilltagande grova våldsyttringar på öppen gata och släktfejder som aldrig tycks biläggas.  Rättsstaten gravt uppluckrad. Skattetrycket gigantiskt. Arbetslösheten avsevärt större än idag. Skola och sjukvård nedmonterade. det kostar att vara en humanitär stormakt. Det kostar nämligen det välfärdssamhälle som byggts upp under generationer och som kräver att alla drar sitt strå till stacken med sitt arbete, sina skatteinbetalningar.  

Så som om det kommer att se ut i en mycket nära framtid med kanske 2,5-3 miljoner nya invånare (anhöriginvandringen inräknad då) där flertalet inte är i arbete, endast drar bidrag, kommer endast en mindre del av totala befolkningen att försörja sig själv och alla övriga också. Ohållbart! Glöm det där om  välutbildade flyktingar. En liten rännil har kompetens att arbeta med de yrken som har behov av tillskott, flertalet har icke relevant utbildning, om ens någon alls.

Vi har gjort förfrågan angående Kanada och välkomnats att ansöka om emigration dit.  Vi har redan vänner och även ett par släktingar på plats där och vet en hel del om samhällsordningen. Vi har yrkesutbildningar, meriter och språkkunskaper som uppenbarligen är högt värderade i Kanada. Så det kan bli Kanada nästa för min familj. Ett stort steg att ta, men mitt land är på väg att förändras i en laglös riktning och jag vill ha ett tryggt och säkert samhälle för mig och min familj.

Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige