• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • Adalia84

Hej alla! Jag påbörjar behandling fr.o.m nästa cykel. Ska köra långa protokollet och från Carl von linne. Borde bli insättning kring slutet av jan om allt går som det ska! Är jättetaggad nu! Kör ni långa/korta och från vilken klinik?

• hope88
    Iskristall skrev 2015-11-29 21:29:05 följande:

Ja visst är det ballt! Hoppas vägen inte kommer vara allt för lång bara! Tummarna hålls hårt för oss alla!

Ja verkligen :)

Ja det får vi verkligen hoppas! Håller mina också!
  • hope88
    stajlish skrev 2015-11-29 21:53:43 följande:

Ja, hoppas bara tiden går fort och att det går vägen! :) Ja, ska försöka leva på som vanligt bara och hoppas dessa veckor går lika fort som det brukar göra annars... :) 

Härligt! Ja, nu är du ett steg närmre!

Ja nu får tiden gärna swisha förbi ;)

Låter som en bra plan det där :) Ja tiden brukar ju springa iväg så det får den gärna göra nu med.

Ja ett steg i rätt riktning :)
  • hope88
    pandoraDiem skrev 2015-11-29 22:29:37 följande:

Tack för tummarna! Håller mina för dig och alla andra i tråden också såklart :)

Tack :)
  • hope88
    Adalia84 skrev 2015-11-30 09:10:13 följande:

Hej alla! Jag påbörjar behandling fr.o.m nästa cykel. Ska köra långa protokollet och från Carl von linne. Borde bli insättning kring slutet av jan om allt går som det ska! Är jättetaggad nu! Kör ni långa/korta och från vilken klinik?

Hej och välkommen hit Adalia84 :)

Spännande att du/ni är på g nu också! När är nästa cykel för dig?

Jag kör korta protokollet inom landstinget på Huddinge sjukhus :)
  • stajlish

Välkommen hit! Jag gjorde långa protokollet på Sahlgrenska! :)
  • Iskristall

Välkommen!

Jag gör korta, ivf-kliniken i Stockholm
  • Adalia84
    hope88 skrev 2015-11-30 11:24:19 följande:

Hej och välkommen hit Adalia84 :)

Spännande att du/ni är på g nu också! När är nästa cykel för dig?

Jag kör korta protokollet inom landstinget på Huddinge sjukhus :)

Tack! Mensen borde komma kring mitten av dec! Har ett barn sedan tidigare ivf från landstinget så nu blir det upp med stora plånboken och gå privat????
  • hope88
    Adalia84 skrev 2015-11-30 19:00:04 följande:

Oj Hope88 skulle bli en smile och inte frågetecken såklart:)

Härligt att höra att ni lyckades med ert tidigare försök som ledde till barn :) Håller tummarna att det går lika bra denna gång! Ja att gå privat kostar ju en hel del, tråkigt att det gör det då man inte väljer att ha svårt att bli med barn liksom även om vi är tacksamma för 3 försök så ser det ju väldigt olika ut beroende på vart man bor.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016