• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-04 21:39:28 följande:

Nej och nej. Dagen efter insättning var en söndag, men hade kunnat jobba. Dagen efter ÄP var jag lite öm så de va skönt att va hemma eb dag extra =)

Tack för svar :) Ska prata med chefen på måndag
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-04 22:12:15 följande:

Vet ej om jag hoppat in i denna tråd, men gör de om de är ok?

Vi är inne på vår 4e IVF och igår började jag med menopur, kör långa protokollet denna gång, så tar även Synarela (nässpray)

Allt måste verkligen klaffa denna gång då äggplock är bestämt till den 16 dec.

Vi skall ingå i en studie, så de kommer bli totalfrys.

Har även fått kallelse till gyn för blodprover som skall tas på oss båda inför missfallsutredning. Så nu är de mycke på gång :)

Nickasworld.blogg.se

Välkommen :)

Håller tummarna att allt klaffar och går bra!

Vad är det för studie? :)

Ja det känns nog bäst att vara hemma dagen efter äp också. Ska förbereda jobbet på måndag
  • Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-04 23:02:45 följande:
    En fråga bara.. Hur kommer det sig att ni ställer upp på att vara med i studien? Får ni fler försök gratis då?
    Inga gratis försök, men en chans att få reda på om de är något som inte stämmer med våra ägg som gör att vi inte lyckas bli gravida, har sammanlagt fått tillbaka 8 ggr o den längsta behöll vi i 9 veckor...
    Nu är de inte säkert om just vi blir utvalda då studien (PGS) är blindad, men även om vi hamnar i den andra gruppen så kommer de att ha extra koll på våra ägg så de känns bra! :)
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-05 17:51:18 följande:
    Välkommen :)

Håller tummarna att allt klaffar och går bra!

Vad är det för studie? :)

Ja det känns nog bäst att vara hemma dagen efter äp också. Ska förbereda jobbet på måndag
    Tack :)
    Skrev lite om studien i ett föregående inlägg :)
    Jag tycker absolut du ska vara hemma dagen efter äggplock.
    Vilken dag ska du plocka?
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-05 17:49:48 följande:
    Tack för svar :) Ska prata med chefen på måndag
    Gör det! =)
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-06 10:09:23 följande:

Skrev lite om studien i ett föregående inlägg :)

Jag tycker absolut du ska vara hemma dagen efter äggplock.

Vilken dag ska du plocka?

Såg nu vad spännande hoppas ni kommer med men som du skrev så är det ju bra att de oavsett har lite extra koll på äggen :) Håller tummarna stenhårt för er!

Ja verkar ju som om de flesta är det så blir nog så. På onsdag blir det äp troligen :) Får se imorgon på andra vul hur det ser ut
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-06 13:52:51 följande:
    Såg nu vad spännande hoppas ni kommer med men som du skrev så är det ju bra att de oavsett har lite extra koll på äggen :) Håller tummarna stenhårt för er!

Ja verkar ju som om de flesta är det så blir nog så. På onsdag blir det äp troligen :) Får se imorgon på andra vul hur det ser ut
    Ja vi hoppas mycke att få komma med.
    Ok, hoppas att de ser bra ut imorgon då!
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-06 16:04:32 följande:

Ja vi hoppas mycke att få komma med.

Ok, hoppas att de ser bra ut imorgon då!

Det förstår jag! Hoppas åt er med =)

Ja det får vi hoppas att det gör :)
  • hope88

Andra vul gick bra idag så på onsdag blir det äggplock :) Ikväll tar jag ägglossningssprutan och så imorgon är det en vilodag.

Hur mår ni/går det för er tjejer?

• Nicka
    hope88 skrev 2015-12-07 16:37:29 följande:

Andra vul gick bra idag så på onsdag blir det äggplock :) Ikväll tar jag ägglossningssprutan och så imorgon är det en vilodag.

Hur mår ni/går det för er tjejer?

Härligt!
    Har du plockat innan?
    Lycka till! Håller tummarna för en bra skörd :)

Här går de bra med nässpray och spruta, dock inte mått så bra idag haft sån jäkla huvudvärk, men kämpade mej igenom arbetsdagen, nu känns de okej.
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016