• celavie1

Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016

Hej
    Efter en relativt snabb fertilitetsutredning (beror väl på vår ålder) är vi nu uppsatta på väntelistan för IVF. Nästa möte är i dec och då ska vi påbörja behandlingen. Känns skönt, läskigt, jobbigt osv. Inombords är det ett enda kaos om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inte orkat berätta om detta för mina närmaste eftersom jag inte hunnit landa i det hela ännu på något vis.
    Jag skulle vilja komma i kontakt med er i samma situation. Vore så skönt att utbyta tankar, erfarenhet och peppa varandra.

Önskar er en skön söndag. Här lyser solen Glad

• Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016
  • hope88
    Nicka skrev 2015-12-07 18:33:07 följande:

Härligt!

Har du plockat innan?

Lycka till! Håller tummarna för en bra skörd :)

Här går de bra med nässpray och spruta, dock inte mått så bra idag haft sån jäkla huvudvärk, men kämpade mej igenom arbetsdagen, nu känns de okej.

Det är första gången så är rätt nervös nu! Hoppas det går bra! Tack för tummarna =)

Usch vad jobbigt! Är det vanligt med huvudvärk av sprayen? skönt att det går bra men hoppas att inte huvudvärken blir något återkommande.
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-07 16:37:29 följande:

Andra vul gick bra idag så på onsdag blir det äggplock :) Ikväll tar jag ägglossningssprutan och så imorgon är det en vilodag.

Hur mår ni/går det för er tjejer?

Härligt! =) Mår kanon, men den här väntan gör en galen...tiden går så sakta.. o man pendlar mellan att känna sig hoppfull till att man känner som om de kommer bli misslyckat... men idag fick vi brev om att vårt andra befruktade ägg klarat sig till frysen så nu har vi en liten fin blastocyst i frysen! :) Känns skönt. Ett misslyckande denna gång kommer kännas "lättare" när man vet att det finns en chans till där utan att behöva gå igenom allt igen direkt =) Hur mår du?
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-07 18:57:36 följande:

Härligt! =) Mår kanon, men den här väntan gör en galen...tiden går så sakta.. o man pendlar mellan att känna sig hoppfull till att man känner som om de kommer bli misslyckat... men idag fick vi brev om att vårt andra befruktade ägg klarat sig till frysen så nu har vi en liten fin blastocyst i frysen! :) Känns skönt. Ett misslyckande denna gång kommer kännas "lättare" när man vet att det finns en chans till där utan att behöva gå igenom allt igen direkt =) Hur mår du?

Jag hoppas som du att vi får nåt som klarar sig till frysen också. Just nu vill jag inte gå igenom ett ÄP till :-/
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-07 19:05:01 följande:
    Jag hoppas som du att vi får nåt som klarar sig till frysen också. Just nu vill jag inte gå igenom ett ÄP till :-/
    Hur gick det idag???
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-07 18:57:36 följande:

Ja all väntan tar ju knäcken på en! Förstår att du pendlar mellan hopp och rädsla för misslyckas. Det gör jag med. Nu är det oro över äggplock, blir det tillräckligt med ägg, kommer de befruktas, får vi några till frysen m.m. så jobbigt men det kommer ju vara värt det bara vi får vårt efterlängtade plus <3 Håller tummarna för plus! Och jötteskönt att ni har ett ägg i frysen också. Slipper man göra om sprutproceduren på en gång är ju det skönt :)

Jo då jag mår bra. Lite öm och tung i magen dock. Ska bli skönt att få ut allt på onsdag! Sen mår jag bra ibland och sämre ibland och det är ju för jag pendlar mellan hopp och rädsla. Min man är mer positiv och tror på detta.
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-07 19:47:42 följande:

Hur gick det idag???

Har jag inte uppdaterat i den här tråden? Fick ut 4st ägg. Mådde pyton efter. Reagerade på smärtstillandet och kräktes hela förmiddagen Vill inte behöva göra om ÄP om jag måste må så här illa efter. Kan säga att jag just nu inte ser fram emot graviditetsillamående!
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-07 19:53:44 följande:
    Ja all väntan tar ju knäcken på en! Förstår att du pendlar mellan hopp och rädsla för misslyckas. Det gör jag med. Nu är det oro över äggplock, blir det tillräckligt med ägg, kommer de befruktas, får vi några till frysen m.m. så jobbigt men det kommer ju vara värt det bara vi får vårt efterlängtade plus <3 Håller tummarna för plus! Och jötteskönt att ni har ett ägg i frysen också. Slipper man göra om sprutproceduren på en gång är ju det skönt :)

Jo då jag mår bra. Lite öm och tung i magen dock. Ska bli skönt att få ut allt på onsdag! Sen mår jag bra ibland och sämre ibland och det är ju för jag pendlar mellan hopp och rädsla. Min man är mer positiv och tror på detta.
    Ja, man blir verkligen galen av att ruva! :D Men man får väl va glad att man har nåt att ruva på... på söndag vet vi hur de har gått denna gången. Ska bli skönt att slippa ovissheten iaf, oavsett resultat! =) Härligt med en positiv man! Ska hålla tummarna o tänka på er på onsdag!
  • Nicka
    hope88 skrev 2015-12-07 18:40:56 följande:
    Det är första gången så är rätt nervös nu! Hoppas det går bra! Tack för tummarna =)

Usch vad jobbigt! Är det vanligt med huvudvärk av sprayen? skönt att det går bra men hoppas att inte huvudvärken blir något återkommande.
    Förstår att du är nervös, men de kommer att gå fint! Är oxå nervös trots att jag gjort de några gånger, sist fick jag lite lugnande innan de va kanon :)

Har huvudvärk/migrän ganska så ofta i vanliga fall men visst är de en biverkning på sprayen.
    Menopurens biverkningar har jag inte läst (;
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-01 19:35:07 följande:

Hej alla! Jag hoppar in i den här gruppen. Startar snart vårt andra försök, långt protokoll. Börjar med synarela-spray den 10 december och har planerat plock v2, så passar rätt bra tidsmässigt med er andra här

Vid förra försöket misslyckades vi när ett befruktat ägg skulle föras tillbaka. Precis innan återförandet så blev något fel och de delade sig inte som de skulle. Vi hade tre befruktade ägg och var på väg till kliniken när de ringde och sa att vi kunde vända. Fruktansvärt var det. Men nu är vi på banan igen och taggade inför vårt nästa försök. Hoppas det går vägen den här gången!

Vi är två kvinnor och går på RMC i Malmö.

Men vad tråkigt lider med er. Själv väntar jag på svar om igångstart efter att ha haft en cysta. Hoppas den försvinner. Blir så stressad av att vänta på min kropp som sviker oss.....
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-07 21:03:22 följande:

Ja, man blir verkligen galen av att ruva! :D Men man får väl va glad att man har nåt att ruva på... på söndag vet vi hur de har gått denna gången. Ska bli skönt att slippa ovissheten iaf, oavsett resultat! =) Härligt med en positiv man! Ska hålla tummarna o tänka på er på onsdag!

Lycka till på söndag stajlish!
Svar på tråden Vill ha kontakt med andra som planerar IVF i början av 2016