• smulis85

BIM-DECEMBER

anna90 skrev 2015-11-25 11:23:13 följande:
    Hej! Så var det för mig med nu, exakt på ÄL+4 fick jag först ett ont stick/hugg i livmodern och dagarna efter det hade jag jätteond molvärk. Men just nu (Bim-4) känner jag inte så mycket alls, liite molvärk bara.. Hoppas verkligen att det kan vara något ändå! Det behöver absolut inte vara kört för dig!
    Håller tummarna att du plussat snart då :) så kanske jag känner lite hop igen :)
  • smulis85
    Crazy catlady skrev 2015-11-25 21:37:49 följande:

Ett litet tips.. !
    Gravidkollen.se har 20% rabatt på allt fram till den 29 nov =)
    Klickade precis hem CB digitala ägglossningstest.. 
    De billiga stickorna verkar inte riktigt pålitliga tycker ja..
    Ska testa CB nästa ggn =)

Köpte precis graviditetstest därifrån idag så jag har några till bim :)
  • smulis85
    NollÅtta skrev 2015-11-25 22:05:36 följande:

Bim -6 idag..tycker att jag är trött, frusen, hungrig...samt att det drar lite i äggstockarna. Men man är väl skengravid hehe..ska testa med känsligt test imorrn.

När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder att det är du som skall ro
    Spännande lycka till :)
  • smulis85

Vag roligt att vi är så många som hoppas på en fin julklapp i år :) hoppas att de snart börjar komma en massa plus :)

Har gått och funderat hela dagen på mina värkar i magen som jag haft sedan äl. Det känns inte riktigt som mensvärk utan mer som träningsvärk i undre delen av har jag kommit fram till :p jätte konstigt tycker jag då jag inte har tränat nått hehe.

Dagarna kan inte gå mer långsamt nu mellan äl och bim...

• smulis85
    Beebii skrev 2015-11-28 13:25:18 följande:

Någon som har känningar så här nära BIM? Vad och hur? (Skengravid eller ej ) skriv gärna hur långt till BIM med.

Jag kan känna av molande i nedre delen av magen, känsliga bröst, trög mage, gråtmild. Känns fö som att jag inte alls är gravid

BIM -7

Är på bim-8 eller äl+7
    har haft molvärk sen äl.
    Nu har jag även från igår illamående, yr och ömma bröst. Även vaknat om nätterna antingen av molvärk eller att jag varit kissnödig.

Tror jag är skengravid faktiskt men hoppas förstås på en bebis :)
  • smulis85
    kattenlady skrev 2015-11-28 15:01:50 följande:

Hej får jag hoppa in i tråden? Jag är en tjej på 32 år har en son på 3 år och fick i augusti i år en son till han föddes dock stilla i v 36 å nu försöker vi bli gravida igen hade en mens efter avslag sen ägglossning när jag skulle enligt clerblues digitala test månaden efter (förra månaden) fick jag bara blinkande gubbar på testen i 5 dagar sen en tom ring mensen kom en vecka sent å nu enligt alla appar ska jag ha ägglossning igen har fått blinkande gubbar i 5 dagar å nu är dom testen slut har dock köpt stickor som jag testat idag å det är bara ett streck alltså inte minsta tillstymmelse till ägglossning :/ hade dock flytningar mm första dagen med blinkande gubbe som nu avtagit bim 11/12 tror jag... vet inte om min ägglossning kom en vecka sent förra månaden å isåfall kanske gör det igen nu men varför får jag isåfall blinkande gubbe nu isåfall? Har en molande mensvärk fast det hade jag förra månaden oxå i typ 14 dagar innan mensen kom.

Beklagar verkligen sorgen kan inte ens tänka mig hur det känns. Kramar
  • smulis85

Hmm så otålig jag är, fick hem mina graviditetstest igår o klara inte av att hålla mig så tog ett ikväll på äl+7 så dumt :( vart så klart negativt.

• smulis85
    Beebii skrev 2015-11-28 23:14:55 följande:

Haha smulis...mee too...mee too.... jaja testar man inte så lär man sig inte

Hehe va bra då är jag inte ensam ;) kommer säkert testa snart igen har ju ändå 10 test här hemma :p synd dock att man altid blir så besviken när de är negativt.
  • smulis85
    Smultrontjejen skrev 2015-11-29 07:17:10 följande:

Testade nu på morgonen, trodde inte mina ögon, svagt rosa sträck, ropade på sambon att komma och hjälpa mig med en sak, när han kom in så sa jag att jag behöver hjälp med att titta på ett sträck. Han sa att han såg inget sträck. Men sen såg han och då hoppade jag av lycka. Han sa att vi ska vänta till nån dag så det blir starkare innan vi tror nått, så vi inte blir ledsna sen. Han är klok på det sätter men jag känner mig anurlunda och tror bestämt att nu har det hänt.

BIM -2

Grattis!!! Vad roligt hoppas på starkare sträck snart då :)
  • smulis85

Oooo va roligt grattis till alla som fått plus!!!!

Själv går jag mellan hopp och förtvivlan.
    Har ibland ont i brösten mellan äl och bim men nu gör de lika ont som när man var tonåring och brösten började växa.

Så klart jag tog ett nytt gravtest äl+9 som är helt blankt. :( hur orkat folk med detta? Är bara min första månad med försök men kommer bli knäpp om jag måste ha en till sån här månad. Kan inte tänka på nått annat.

• smulis85
    Lizzie09 skrev 2015-11-30 12:45:59 följande:

Är på äl+9 och när jag stod i duschen på förmiddagen fick jag ett plötsligt hugg och molvärk i livmodern som höll i sig ett tag, en stund senare upptäckte jag en ljusbrun flytning. Vågar man hoppas lite smått på att ett eventuellt ägg fäste och att det var en nidblödning tro?..

Häller tummarna för dig att de var det så du snart får ett plus! :)
  • smulis85
    Tedrickarn skrev 2015-11-30 16:26:06 följande:

Jag hoppar in här :) Det blir 2:a försöket på barn nr 3. Hade äl någon gång mellan 25-27. Beräknad BIM 11-13, så vi säger väl 14/12 för att vara på den säkra sidan :pp

Vad pysslar ni med för att fördriva tiden mellan äl -bim? Någon som tittat på mönster eller kanske till och med syr eller stickar något till tilltänkta knodden?

Stort grattis till er som plussat! :)

Hehe jadu jag vet inte vad jag fördriver tiden med. Är arbetslös för tillfället men jobbar lite extra som vikarie på förskola. Kan tipsa om att det inte hjälper mot längtan till egna barn.

Annars hoppas jag att få börja plugga i januari :)
  • smulis85
    Angdev skrev 2015-12-01 20:29:39 följande:

Ni som har BIM den närmsta veckan, vad har ni för symptom? Man ska ju inte analysera men inser att det är helt omöjligt :)
    Har haft en del illamående, främst på kvällarna. Svullen om tjejmagen, ont i ländryggen samt ilningar i livmodern.
    Hade inga symptom med sonen så detta är helt nya grejer för mig om jag nu (förhoppningsvis) är gravid.

Jätte ömma bröst tror även de blivit lite större men kan ju vara inbillning. Jag hade molvärk i tjejmagen förut mellan äl och äl+7 men nu sticker det bara till lite då och då. Mår lite illa ibland känner dofter bättre vilket är konstigt då jag är ganska täppt i näsan hela tiden. Hård i magen och uppblåst mage.

Haha så trött på mig själv när jag hoppas kan väll ta de lite lugnt är ju bara första försöket och vet ju att sånt här kan ta tid.

Redan testat på äl+7 och äl+9 negativt tänkte testa igen imorgon då är jag på äl+11 bara för att jag tydligen inte har något tålamod alls att vänta in mensen :p
  • smulis85

Äl+11 negativt igen så klart ska testa med känsligare test på fredag och om de blir negativt väntar jag på mensen.

• smulis85
    Lizzie09 skrev 2015-12-03 20:03:59 följande:

Här kom mensen två dagar för tidigt, så jag får tacka för mig i denna tråd.. :(

Nej va tråkigt :( då håller jag tummarna för er att utredningen går bra så ni snart blir gravida. Kramar
  • smulis85
    Cfmilla skrev 2015-12-04 07:19:15 följande:

Tog ett test idag bim -2 tok negativt... Så nu väntar jag bara på tant röd... Har mensvärk så den lär ju komma snart

Tog också ett nu bim-2 så nu ger jag upp o hoppas på att mensen kommer snart så man kan börja om från början.
  • smulis85

Där kom mensen på bim så nu hoppas jag på nästa år. Lycka till alla och grattis till er son redan plussat!!

Svar på tråden BIM-DECEMBER