• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Symetrical
    Kstadtjej87 skrev 2016-01-14 22:07:47 följande:

JAG ÄR GRAVID!! Helt sjukt hade mens föra veckan. Man kan va gravid fast mens vet jag med säkerhet nu!

Var mensen smärtsam? Vill inte skrämma dig, men jag fick min "mens" som vanligt i maj. Sen fick jag positivt på det första ältestet jag tog på cd 10, vilket var alldeles för tidigt för mig. Blev då misstänksam och tog ett gravtest som visade starkt positivt.

Ringde min gyn och fick komma på vul, vilket dessvärre visade att det var ett tidigt MF jag fått. Ett par veckor senare fick jag äntligen negativt på gravtestet.

Har dock hört om vissa som fått riklig nidblödning som betett sig som vanlig mens när ägget fäst. Om du hade äl senare än du trodde kan det ju vara det du fick..!? Det stämmer ju isf bättre in på veckoindikatorn också!

Mitt råd är att ta ett nytt cb digital i början på nästa vecka och se om det slagit över till 3+ då.
  • Cfmilla

Äsch det jag såg på mitt test igår måste vart spök, för dagens var blankt. Typiskt

• Fian88
    Kstadtjej87 skrev 2016-01-14 22:51:21 följande:
    Ja allt va helt som vanligt, jag hade öma bröst precis innan mens och de försvann direkt när "mensen" kom. Jag märkte för 3 dagar sen på mina ägglossningstest att de va starka direkt och fortsatte vara de i 3 dagar så tänkte att de skulle bli svagare så testade även ikväll och lika starkt. Körde sen till Apoteket och plusset kom direkt. Hur går de för dig nu? När är ditt bim ?
    Jag fick mens i tisdags:(. Anledningen till att jag frågar om din mens var annorlunda är att jag knappt haft någon mens. Brukar ha mycket första dagen och halva andra dagen och sen blir det snabbt mindre. Nu har det varit lite hela tiden och den tog typ slut igår på dag 3 istället för dag 4. Ska börja ta pergotime imorgon men tänker nog ta ett gravtest för säkerhets skull. Har även lite ömma bröst och är väldigt trött (inte typiska menssymptom för mig).
  • Kstadtjej87
    fernandasmamma skrev 2016-01-15 00:05:45 följande:

Men åh grattis

Åh grattis

Det var starka plus

Tackar!! Fattar inget än : ) lycka till dig med nu : )
  • Kstadtjej87
    Fian88 skrev 2016-01-15 06:54:25 följande:

Jag fick mens i tisdags:(. Anledningen till att jag frågar om din mens var annorlunda är att jag knappt haft någon mens. Brukar ha mycket första dagen och halva andra dagen och sen blir det snabbt mindre. Nu har det varit lite hela tiden och den tog typ slut igår på dag 3 istället för dag 4. Ska börja ta pergotime imorgon men tänker nog ta ett gravtest för säkerhets skull. Har även lite ömma bröst och är väldigt trött (inte typiska menssymptom för mig).

Ja håller den på att hoppas som din gör så hade jag med testat. Jag kan känna att mensen va mer sparsam först sen kom de igen och lite mindre och mer igen. Håller timmarna för dig Fian88
  • Lilla Luna

BIM+1/BIM+2, hallå, mensen vart är du? Negativt på senaste testet. Tänker inte testa mer fören mensen är ordentligt sen. Men i och med att vi knappt myst kring äl så är det skumt att den inte dykt upp än.

• Testartest

Bim -4 idag. Mår illa, värk i magen, trött, ont i ryggen och spottings...Tror det blir pannkaka igen..

• ensamärstark
    Lilla Luna skrev 2016-01-15 07:45:32 följande:

BIM+1/BIM+2, hallå, mensen vart är du? Negativt på senaste testet. Tänker inte testa mer fören mensen är ordentligt sen. Men i och med att vi knappt myst kring äl så är det skumt att den inte dykt upp än.

Kan ägglossningen skett senare än du trott kanske?
  • lillverra
    Kstadtjej87 skrev 2016-01-14 22:07:47 följande:

JAG ÄR GRAVID!! Helt sjukt hade mens föra veckan. Man kan va gravid fast mens vet jag med säkerhet nu!

Omg Grattis. Ja är du orolig, varför du hade mens trots att du är gravid kontakta din barnmorska så slipper du vara orolig.
  • Testartest
    Cfmilla skrev 2016-01-14 15:36:02 följande:
    För mig så känns det inte som vanligt... Jag tror jag är gravid. Annars tänker jag göra slut med min kropp!
    Det känns inte som vanligt här heller, men det har varit annorlunda efter ÄL flera månader utan att det varit nåt... Så jag törs inte hoppas alls. Supertrött, brösten ömmar, tjejmagen ömmar, mår illa... Men känns som om mensen ska börja fast Bim på tisdag... 
Svar på tråden BIM januari 2016