• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • soofa

Åh, grattis!

Rajgräs skrev 2016-01-06 08:53:15 följande:

Jag är gravid!

Testade nu på morgonen och det är ingen tvekan!

Superlycklig, tänk en till trollunge i familjen!

Jag håller tummarna för er andra, hoppas det blir mångamånga september barn!

• Linda b1986
    Nilsanna skrev 2016-01-06 08:40:58 följande:

GRATTIS Linda, du är gravid!!! Njut!

Vågar inte hoppas för mycket än. Läste massa negativt om just de testet jag tog. Men hoppas såklart ändå! Vill de ska bli BIm så jag kan ta ett riktigt test!:)
  • Anonym (Tjej)
    Rajgräs skrev 2016-01-06 08:53:15 följande:

Jag är gravid!

Testade nu på morgonen och det är ingen tvekan!

Superlycklig, tänk en till trollunge i familjen!

Jag håller tummarna för er andra, hoppas det blir mångamånga september barn!

Grattis!!
  • Nilsanna
    Linda b1986 skrev 2016-01-06 09:04:42 följande:

Vågar inte hoppas för mycket än. Läste massa negativt om just de testet jag tog. Men hoppas såklart ändå! Vill de ska bli BIm så jag kan ta ett riktigt test!:)

Jag förstår känslan, testet har ändå visat att det är positivt (till skillnad mot mitt test imorse). Vi kan endast invänta BIM så vi vet med större säkerhet. Njut om du kan :)
  • Linda b1986
    Nilsanna skrev 2016-01-06 09:12:00 följande:

Jag förstår känslan, testet har ändå visat att det är positivt (till skillnad mot mitt test imorse). Vi kan endast invänta BIM så vi vet med större säkerhet. Njut om du kan :)

Tog ett mindre känsligt imorse som visade negativt. Låt dessa dagar gå fort fram till BIM!:) och sen ännu fortare fram till vecka 12 så kan slappna av:)
  • frestelsen
    soofa skrev 2016-01-06 08:27:44 följande:

När tänker du testa? Är också på äl + 10 i dag.

Ett plus:) hur många dagar efter ägglossning? Bim är så olika beroende på luthefas. Jag har tex bim på fre och är på äl+10 idag:)

[/quote]

Samma som du. Men tar progesterall och hoppas förlänga luthefasen :) neg test idag:/
  • pärlsnäcka

Hej goingar :)

Vad innebär tempning? Låter som ett billigare alternativ till äl tester. När var hur ? Tack :)

• frestelsen
    pärlsnäcka skrev 2016-01-06 09:28:42 följande:

Vad innebär tempning? Låter som ett billigare alternativ till äl tester. När var hur ? Tack :)

Du mäter din temp varje dag. Efter äl höjs tempen. Jag är inte expert på att förklara. Gå med i gruppen tempar/Fertility friend :)
  • eid
    pärlsnäcka skrev 2016-01-06 09:28:42 följande:

Jag började tempa i mitten av december, så är fortfarande helt ny med det (finns en tråd som heter Tejpar/Fertility Friend) där ett gäng har stenkoll! :)

Hur som helst tar du temp varje morgon direkt när du vaknar (gärna samma tid varje dag), sedan för du in temperaturen i en app- ex Fertilty Friend. En tempkurva/graf skapas och man kan med hjälp av grafen få koll på när ägglossning sker (kanske bör säkerställas med ägglossningstester). Fram till ägglossning har man en lägre kroppstemperatur (BBT) efter ägglossning fram till BIM ligger BBT lite högre.

Är som sagt inget proffs, men man ser ganska tydligt på graferna och det känns som ett enkelt sätt att lära känna sin kropp! :)
Svar på tråden BIM januari 2016