BIM januari 2016
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Hej allihopa!
Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
Finns det några fler därute? Dela gärna med er!
Jaha då kom mina clearblue plus och digitala test på posten igår. Beställde dom förra månaden då jag verkligen trodde att jag var gravid. Men så var jag ju inte det då. Nu går jag i väntan på ÄL. Får fortfarande väldigt starka äl test men ej positiva, är dock tidigt i cykeln ännu. Hoppas på lycka denna månad så kan kanske får använda dom "fina" testen
Funderar på att ej testa något alls förens till BIM denna månad! Men hur lätt är det när man är ett testfreak!? Haha!
Ja förstår va du menar... I början av 2015 hade jag inget preventivmedel pga att jag blir så dålig av hormoner :/ och då sa han plötsligt att "vi skiter i kondomen" lyckan var total!!! :D men sen ångrade han sig plötsligt till "om ett år kanske" och nu när året har gått "jag kan inte lova när men det är dig jag vill ha barn med!) jag har försökt o sagt att det kan ta tid när man väl bestämmer sig vilket han inte tror på (hans mamma och faster blev gravida på första försöker) tog ut min hormonspiral som jag haft i 3-4mån pga sjuka kramper i livmodern och ska nu ge pillrena en nu chans i och med mini-PE (började igår kväll) känner mig jättehemskt men har läst att en del har blivit gravida på minipiller och hoppas nästan lite att det ska hända mig :'( jag e hemsk ja vet :(
Ja förstår va du menar... I början av 2015 hade jag inget preventivmedel pga att jag blir så dålig av hormoner :/ och då sa han plötsligt att "vi skiter i kondomen" lyckan var total!!! :D men sen ångrade han sig plötsligt till "om ett år kanske" och nu när året har gått "jag kan inte lova när men det är dig jag vill ha barn med!) jag har försökt o sagt att det kan ta tid när man väl bestämmer sig vilket han inte tror på (hans mamma och faster blev gravida på första försöker) tog ut min hormonspiral som jag haft i 3-4mån pga sjuka kramper i livmodern och ska nu ge pillrena en nu chans i och med mini-PE (började igår kväll) känner mig jättehemskt men har läst att en del har blivit gravida på minipiller och hoppas nästan lite att det ska hända mig :'( jag e hemsk ja vet :(
Jag tycker INTE att du ska stoppa i dig piller och skit, speciellt inte när du inte mår bra av hormoner och inte ens vill äta dom! Inga tjejer borde behöva äta hormoner, det borde forskas mer så att killar kan ta preventivmedel istället. De tål hormonförändringar mycket bättre än oss, ändå är det såklart vi som ska vara testkaniner och vi som ska behöva skydda oss.... Sidospår, sorry! :P Jag tycker du ska köra med Natural Cycles, det är ju faktiskt lika säkert som piller om du verkligen gör som man ska, alltså inte ha sex på röda dagar osv. Någon röd dag kanske han är extra sugen och säger "äh, skit i den röda dagen, vi kör!" ;)
Och du är inte hemsk som tänker så! När väl moderskänslorna har börjat göra sig påminda vill både hjärnan och kroppen att det ska hända NU! :)
Jag är inte röksugen längre. Är jag gravid då? Denna olidliga väntan på mensen som inte borde komma, det är jobbigt :(
Jag är bara trött, sur o fryser :/ Känns alltmänt b. Ska testa på måndag tänkte jag. Fy vad svårt det är att tänka på annat medan man väntar på att dagarna ska gå!
Är på äl+9 o bara svaga spök på testlagrets gravtest. Eftersom jag kämpat med att bli gravid i 18 månader så vet jag vilka streck jag kan lita på.
Beställt hem några test som mäter från 5mlu/hcg:) bara för att testa liksom:)
Ja, det kan bli så att du blir gravid på första försöket men för många tar det ju ett år eller mer och då är det ju synd om man börjar försent. Tror många killar tror att det är så himla lätt att bli gravid och har inte koll på att det bara är några gånger i månaden man kan bli gravid. Jag skulle ta upp det med honom igen, försöka förklara hur det funkar och att ni ju inte behöver försöka aktivt (dvs tajma ägglossning) utan ta det som det är och händer det så händer det. Sen tycker jag också att du ska börja med Fertility friend eller NC (inte piller) för att lära känna din kropp - det är bra sen när ni väl börjar försöka aktivt!
Min kille var också lite svårövertalad men nu så! :)
Hej! Har hängt med här lite i bakgrunden, vi försöker inte bli gravida just nu men jag tänkte fråga er...
Jag är sjuuuukt redo för nästa steg- barn!! Han vet om hur jag känner men min fästman säger att han inte är redo. Jag vill absolut inte tjata, vara jobbig och stressa honom vi är ju trots allt fortfarande ganska unga. Men om jag ska vara ärlig tror jag inte han blir redo förns han står där med ett litet knyte i armarna :( vad ska jag göra!?! Ska jag göra nåt över huvud taget?!? Några tips och råd? Vill inget hellre än att gå med i en sån här tråd jag me (dvs att beslutet är taget)!!!
Tror du får vänta några dagar till innan du vet. Du har du som sagt väldigt hög coverline den här månaden på grund av få mätningar. Tror absolut du har haft äl, vänta några dagar till. Kanske hade du "feber" redan från den 21-30 december? Prova att discarda några fler mätningar där innan jul.
Sitter och funderar om jag är på äl+5 eller om den ens inträffat. Har inga tecken alls på äl såsom flytningar nu. Tappen är hård och bakåtvänd. Den var öppen, mjuk och jag hade flytningar och ont i magen när ff ritat ut min äl. Men varför sjunker tempen så nu??
Vad tror ni? Tacksam för alla svar. :)
Hej på er!
Hoppas ni har haft en bra dag :)
Vet någon om de tar långt tid och bli gravid efter ett mf?
Hej på er!
Hoppas ni har haft en bra dag :)
Vet någon om de tar långt tid och bli gravid efter ett mf?