• Anonym (:s)

Steril av abort?

Någon som blivit steril av abort eller vet någon som blivit det?

• Svar på tråden Steril av abort?
  • Anonym (N)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 13:58:56 följande:

Men i vissa fall använder dom fortfarande en skrapa vet inte om den är vass

Källa tack

Först vet du inget men nu vet du det där.. nja
    Anonym (N) skrev 2015-11-25 13:54:50 följande:

Alltså om man väljer att fullfölja graviditeten och föder ett barn

En abort sker oftast tidigt och ofta medicinsk så riskerna är uppenbart mindre

Men det va inte det jag syfta på utan kirurgisk abort
  • Anonym (N)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 14:18:26 följande:

Men det va inte det jag syfta på utan kirurgisk abort

Även vid kirurgisk abort är riskerna mindre än vid fortsatt graviditet/förlossning.

Dom gör dessutom bara Kirurgisk abort i sverige fram till v.13
    Anonym (N) skrev 2015-11-25 14:23:11 följande:

Även vid kirurgisk abort är riskerna mindre än vid fortsatt graviditet/förlossning.

Dom gör dessutom bara Kirurgisk abort i sverige fram till v.13

Min kompis gjorde sen medicinsk abort i vecka 15 o fick skrapas sen. Hon sa att dom gör både medicinsk o kirurgisk abort så sent
  • Anonym (L)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 13:40:19 följande:

gjorde du kirurgisk eller medicinsk?

Gjort kirurgisk och medicinsk. Det är ju inga vassa redskap som används utan dom suger. Skulle jag få mf igen och behöva göra om det hade jag inte tvekat på kirurgisk än en gång.
  • Anonym (N)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 14:30:07 följande:

Min kompis gjorde sen medicinsk abort i vecka 15 o fick skrapas sen. Hon sa att dom gör både medicinsk o kirurgisk abort så sent

Det är två stegs abort som används så sent och själva skrapningen var inte själva aborten utan för att få ut rester efter i så fall.

Det är inte samma som medicinsk abort som används vid tidig abort även om samma medicin kan användas, men sen görs på sjukhuset och kräver mer.
    Anonym (N) skrev 2015-11-25 14:35:33 följande:

Det är två stegs abort som används så sent och själva skrapningen var inte själva aborten utan för att få ut rester efter i så fall.

Det är inte samma som medicinsk abort som används vid tidig abort även om samma medicin kan användas, men sen görs på sjukhuset och kräver mer.

Är den mer riskfyllt?
  • Anonym (N)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 14:39:56 följande:

Är den mer riskfyllt?

Sen abort är lite mer riskfylld än tidig, men inte i närheten av så riskfyllt som att fullfölja graviditeten och föda barn

Det beror på förutsättningarna och individen också

Tex allergi kan ju hända när som helst oavsett och är svårt att förutse ibland och beror ju egentligen på personens eget immunförsvar och inte medicinen
  • Anonym (lalla)
    Anonym (:s) skrev 2015-11-25 14:30:07 följande:
    Blev hon steril?
    Anonym (lalla) skrev 2015-11-25 15:19:31 följande:

Blev hon steril?

Vet inte
Svar på tråden Steril av abort?