ccaf skrev 2016-02-14 12:25:11 följande:
Hej allihop!
Jag hoppar in här jag med. Jag är en 23-årig tjej från Västerbotten som kommer opereras under 2016.
Min resa började med att remiss skickades från vc till Lycksele (där de gör gbp här i Västerbotten) den 30/9 2015. Jag var på gruppmöte den 19/11 och träffade sedan kirurgen som godkände mig den 10/12. Av kirurgen fick jag ett viktmål som jag var var tvungen att nå innan jag kunde få tid för operation. Skulle gå ner 7 % av min vikt, vilket var 10 kg (gick dock upp 1.3 kg helgen efter vilket gjorde att jag var tvungen att gå ner 11.3 kg istället). Den 14/12 2015 så startade jag min diet, sedan dess har jag nu gått ner 16.8 kg. Har alltså passerat gränsen med råge.
Den 23/2 ska jag på inskrivning. 1/3 läggs jag in och 2/3 sker min operation!
Jag startade på 144.3 kg till mina 179 cm (ca BMI 45) och väger nu 127.5 kg (BMI 39.8). Jag har en lång väg kvar ner till 70 kg, men operationen kommer definitivt hjälpa mig att uppnå mitt mål.
Följer gärna allas resor och kommer hjälpa och stötta så bra jag kan.
Jag har en blogg där jag skriver om min resa, är det någon som är intresserad av att kolla in den så är adressen www.nouw.com/fromfattothin :)
Lycka till allihop!
Hej! Vilken bra och effektiv resa du har haft! Och skönt att du redan passerat viktmålet med råge, jag har ca 1.4 kg kvar till målvikten, och jag opereras den 3/3, alltså dagen efter dig! :P hur går det för dig med pulverdieten?
Jag började min resa på 111 kg till mina 170 cm, är nu nere på 103 kg, men ska ner till 101.6 innan op kan ske, men de bör jag klara!
Ska definitivt kolla in din blogg! :)
Tack detsamma!