Ascendere skrev 2017-01-12 16:40:26 följande:
Ok.
Låt oss backa en bit och börja om. Vi har ett problem, att andelen kvinnor utsatta för sexualbrott ökar kraftigt.
Det finns många som hävdar att detta har kopplingar till massinvandringen.
Om jag förstår dig rätt så hävdar du att så INTE är fallet utan att det finns andra förklaringar, stämmer detta?
Det är dessa förklaringar jag skulle vilja höra för att kunna se hur sunda resonemang de bygger på.
Man kan inte lösa ett problem om man inte kan förstå det, och för att förstå det måste man analysera problemet.
Om vi vill vända den här trenden måste vi alltså först förstå vad ökningen beror på.
Nog vet du varför vissa gör de kopplingarna, och det har det skrivits säkert 1000 inlägg bara här på FL, när den sk kulturella kopplingen och flyktingvågen ältades som mest, och flyktingarna av högerextremister, skulle pådyvlas precis allt skit som hände i somras.
Så det är inget jag vill vara den som drar upp igen, utan jag ser helst att dom dumheterna aldrig mer tas upp.
Jag hävdar eg ingenting, men jag och troligen du med, har sett det här fenomet hända förr, t.ex för att antal år sen, då fanns det en pedofil i varenda buske.
Vissa krävde att dömda pedofiler skulle hängas ut med namn och vistelsort, och inte bara det, även misstänkta och icke dömda skulle det göras samma sak med.
Lika var det med muslimerna och det pågår väl fortfarande, alla påstods vara extremister och skulle förstöra hela Sverige.
Och gissa vad, det var/är samma gäng från extremhögerna som står för dom åsikterna.
-----------------
Du vill att problemet ska analyseras, men för mig är det iaf omöjligt, jag har inte tillgång till materialet som skulle behövas för att kunna göra det.
Vad jag kan göra, det är att återge vad som sas från de sakunniga i somras, när övergrepp på fickor/kvinnor skedde på snart sagt varenda festival, och ibland t.o.m samtidigt.
Då sas det att övergreppen var iscensatta av den organiserade brottsligheten på uppdrag av högerextremister här i EU.
De som begick övergreppen var unga pojkar/män från Nordafrika eller kanske mer riktigt, från Marocko.
De kom hit till EU i grupp, nästa alltid tillsammans med en äldre "ledare", vars uppgift var/är att hålla koll på gruppen, och han är i sin tur ofta underställd nån ledare/kriminell liga, från det land gruppen kommer, eller mer troligt, var ledaren till gruppen kommer ifrån.