Ascendere skrev 2017-01-26 14:08:33 följande:
Därför att det hjälper inte att avkräva ansvar, det löser ingenting, vi måste kräva att regeringen vi har nu börjar visa handlingskraft och tar tag i de problem vi har här och nu, oavsett om det är SD, Alliansen, MP eller små gröna män som orsakat dem från början.
Diskussionen om vems fel det är att vi hamnat där vi är nu är så fullständigt ointressant, vad jag vill se är en väg ut.
Vad exakt menar du med "visa handlingskraft"?
Som du ser/vet så är det inget parti som har en lösning på personalbristen, fullt begripligt, för det går inte att utbilda på kortare tid än vad en utbildning tar.
Så vi sitter fast i den nedskärningspolitiken som Alliansen bedrev under sina 8 år vid makten, dom menade ju att det privata skulle lösa allt, men så blev det alltså inte.
Menar du dom problem som finns inom Polisen, så kan jag ge dig delvis rätt, regeringen borde ha kunnat trycka på hårdare, men så mycket mer kan dom inte göra.
Det vi dras med där, det är ju en överenskommelse över blocken som det fanns enighet om.
Och att Polisen misslyckats med att genomföra de förändringar dom fått i uppdrag att utföra, det kan knappast politkerna lastas för.
Det är Polisen och deras chefer som visat sin oduglighet, och att byta ut dom lär inte göra nån som helst skillnad nu.
Däremot så tycker jag regeringen ska kräva resultat, och inte vara lika godtrogna under 2017 som tidigare.
Så en kraftig piska som viner över Polisen är vad som behövs, alltså att Polisen visar handlingskraft, det är ju dom som ska göra jobbet som våra folkvalda beordrat dom.
Men det måste göras med finess, för det sista vi vill se, det är att ännu fler lämnar sina jobb inom Polisen.