Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

En käftsmäll till undergångsprofeterna

nattuw skrev 2020-09-15 19:52:53 följande:
    Regeringens strategi är att blunda och hålla för öronen.
    Jaha.. du sitter i regeringen du Drömmer

Du vet naturligtvis inte vad du pratar om eller hur ansvar och förvaltning är organiserat i Sverige. 

Med huvudlösa påståenden om sakers tillstånd så hjälper det inte att du blundar och håller för öronen - det är den tredje apan du skall lära dig av {#emotions_dlg.flower}
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 01:31:29 följande:
    Verkar som den unge mannen som blev skjuten i Skogås fick betala med sitt liv. Lägg till en knivskärning och en sprängning i Stockholm + skjutningen i Malmö. En helt vanlig kväll i Sverige.

Våldet minskar markant hos den civiliserade delen av befolkningen. Men andra element lyckas ändå få det grova våldet att öka. Helt makalöst.
    Mannen som sköts i Skogås dog mycket riktigt. Det torde inte ha varit oväntat med tanke på sysselsättning och situation.

www.expressen.se/nyheter/krim/man-i-skyddsvast-mordad-vid-skola-skots-i-huvudet/

"Mannen som sköts till döds i Skogås bar skyddsväst men träffades i huvudet, enligt Expressens uppgifter.

Polisens bild är att han tillhört en kriminell gruppering från södra Stockholm. Häromåret avslöjades han med ett kilo cannabis och en pistol."

• Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 22:05:21 följande:
    En teori är ju att man inte behöver sitta i regeringen för att se att deras strategi brakat samman.
    Ja, det är ju en teori, men för att VETA vilken strategi de har utan skribenten har någonting sakligt att referera till, så är det inte orimligt att tro att det är skribentens egna strategi och att denne sitter i regeringen.  Annars vore det väl svammel denne kom med och det finns det väl inget skäl att anklaga skribenten för - eller?
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 22:10:21 följande:
    Taskigt för den unge mannen som trodde han kommit till paradiset. Att komma till Sverige blev hans död.
    Om DU tror att paradiset är att bära skyddsväst pga en kriminell livsstil så för det stå för DIG

De flesta andra tänker och känner nog annorlunda - men hur det är i dina kretsar kan jag inte uttala mig om.
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 23:29:34 följande:
    Man kan tänka sig att informera dessa män vilket liv som väntar dem i det svenska utanförskapsområde sm vänstern erbjuder dem. Eller vad tycker du?

I mina kretsar är vi på behörigt avstånd från kriminellt pack, men man kan ju ha empati med de som blir mördade.
    Menar du att alla dessa män i utanförskapsområden lever ett liv med skyddväst och droghandel?

Vilka är dessa män du pratar om?

Vilket erbjudande menar du att vänstern ger vilka personer och när och hur ges dessa till dessa män?

Det inlägg som du presterade hade inte mycket som uttrycktes i klartext - utan var fullt av underförstådda meningar utan belägg.  

Tala ur skägget nu istf att svassa runt och prata strunt
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-16 00:40:46 följande:
    Det är kanske inte läge att spela "inte alla män"-kortet.

Vilka "dessa män är"? Kolla på en kyrkogård i närheten.

Kallar du ett råtthål i Tensta för "ett erbjudande"?

Din oförmåga att förstå det enklaste inlägg beror på att du är ett sällan skådat rövhål befriat från läsförståelse.
    Det var faktiskt DU som kallade Tensta ett erbjudande, inte jag.

Vem som inte förstår lämnar jag okommenterat annat än att det inte verkar vara jag
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-15 23:29:34 följande:
    Man kan tänka sig att informera dessa män vilket liv som väntar dem i det svenska utanförskapsområde sm vänstern erbjuder dem. Eller vad tycker du?

I mina kretsar är vi på behörigt avstånd från kriminellt pack, men man kan ju ha empati med de som blir mördade.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2020-09-17 12:08:14 följande:
    ..."jamen SD då"... kommer det med automatik smile2.gif
    Med SD kommer det helt säkert att gå åt helvete - med en partiledare  - för ett parti som verkar vara en plantskola för nazister, är gravt överrepresenterade brottsdömda ledamöter, återkommande vill agera utanför lagar, som vill bli justitieminister riskerar vi att hamna i en situation liknande den lögnhalsen Trump skapat i USA.
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-17 20:59:22 följande:
    Är detta argument för att kriminella gäng ska få sätta upp egna trafikkontroller?
    Om SD tar makten  - som de själva uttrycker det - så skulle det vara lagligt för kriminella gäng - dvs SD själva - att sätta upp vägspärrar och kontrollera de som passerar.
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-17 23:21:11 följande:
    Du tänker att om SD tar makten så vill du stoppa de kriminella gängen.
    SD själva verkar ju vara ett kriminellt gäng om man tittar på överrepresentationen av dömda förtroendevalda.  Många av deras politiska lösningar är dessutom kriminella. Så om de tar maken lär vi få se kriminella som gör både det ena och det andra - precis som det redan nu är i de kommuner där SD bryter mot tex grundlagar 
  • Padirac
    En vanlig arbetare skrev 2020-09-17 23:23:08 följande:
    Haha, verkar som de tagit bort sidan. Vad kan det bero på tror du?

kd-riksdagsledamoten var dömd för vilket brott?
    Det kan bero på att din webläsare inte kan visa PS-länkar,  själv har jag inga problem att komma fram till sidan som är länkad
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna